04/02-2016
06:15 vaknar jag av det vanliga ljudet från mobilen som ligger på nattduksbordet bredvid mig. Snabbt stänger jag av det och tar mig ur sängen. Efter toabesöket så byter jag om och går ner. Frukosten består av en skål flingor och två belvita-kex med yoghurt och slyt emellan. Det var inte min ide, den var redan så i förpackningen. På något sätt så har jag nästan lyckats äta upp hela paketet på knappt fem dagar. Asså seriöst? Jag bjöd en kompis på en av dem och de är tio i varje paket. Bra jobbat Miyu -_-.Vägen till skolan är stillsam och det är de två första lektionerna av flickkör (vi jobbar på en låt inför en kommande konsert) och biologi( idag är det om könssjukdomar, yaay). Efter det är dags för det hemska som jag har pluggat till.
Fysik provet.
Jag kliver in i salen och sätter mig på min plats. Spm jag strax reser mig från igen eftersom jag måste lämna in mobilen :3 När jag sätter mig för andra gången så är de flesta i klassen på plats. Provet börjar försent så istället för 40 minuter får vi bara 30. Kan det bli värre? -__- tydligen kunde det det eftersom jag på frågan efter "vad är motsatsen till stelning?" (Svaret är smältning) stöter på en fråga som bi inte har gått igenom. Alls. Och det stör mig när hon gör så med flit för att störa eller få oss att tänka en gång till. Tänka på vaddå? Vi har ju inte lärt oss något som vi kan tänka på an andra gång!
Frågan var i vilket fall "vad händer under avdunstning? Beskriv med egna ord". Nu kanske du, kära dagboks läsande framtida Miyu, tänker att det är väll inte så svårt? Och då ska jag skriva till dig att, jo, det är det. I alla fall om man inte vet vad hon vill ha för svar och inte gillar läraren som alltid ska jäklas på prov.Nog om det. Provet går bra eftersom jag hade pluggat noga och jag tror att jag nästan får full pott beroende på hur det går med den tidigare nämnda frågan. Den följande lektionen är engelska och vi översätter sidor i en engelskbok till svenska, för att nästa lektion kunna låta andra översätta våra svenska meningar tillbaka till engelska. Waaaaow vad man blir imponerad. I vilket fall så var det sedan lunch och då hade jag en trevlig konversation med Celia L och två andra tjejer i klassen. Vi diskuterade gymnasium och olika mässor som verkar bra att gå på. Vi kom in på. Spåret efter att ha pratat om ett statist jobb som vi ska göra för SVT. De ville ha ungdomar till en gymnasie-mässa scen och frågade vår lärare som, efter att ha kollat med klassen, tackade ja. Så snart kommer man kanske synas på SVTplay ^^ fast det är ju en mäss-scen och jag som har varit på en mässa vet hur stökigt det kan vara.
Musik var den följande lektionen efter lunch och efter det, slöjd. Sedan åker jag till mammas jobb och vi tar oss hemåt vid 18-ish. Hemma slänger jag i mig två tacosar och försvinner snabbt ut ut huset, påväg till min scout stuga. Jag kanske glömde nämna det här men idag ska jag och två andra scouter hålla föredrag om jamboree-resan.
Jag är där tidigt och hinner öva lite på vad jag tänker säga men när den första tjejen kommer så har hon inte fått alla meddelanden och alltså inte förberett något. Den andra tjejen har hunnit göra en snabb powerpoint som passar bra när vi föreläser framför det 12 ledarna. Vi pratar i 1 timma och 27 minuter innan vi är klara och uppmanar dem att informera och jamboree för de andra, yngre scouterna.
Hemma igen sitter jag u soffan en stund med datorn innan jag går upp, gör i ordning mig och lägger mig.
Nu ska jag sova.
Godnatt =^.^=
YOU ARE READING
En riktig dagbok
Non-FictionVälkommen! Här har du nyckeln till min dagbok och mina gömda tankar. Hoppas att du inte känner mig på riktigt för då kommer du antagligen inte se mig på samma sätt igen.