Vattenkastanjer äger!

60 3 0
                                    

25 mars 2017

Från köket hörs smått skrammel. Mina ögonlock far upp och jag ser mig runt i rummet. Chrystal ligger inte i sin säng så hon måste var vaken. Jag märker att min mobil inte ligger kvar i min säng så jag följer laddarsladden från uttaget och hittar den på golvet. Snälla var inte på, tänker jag och vänder skärmen mot mig. Men självklart är den på med spelet i full gång. Jag stänger av den och byter om till mjukiskläder.

I köket gör Chrystal macka till frukost och jag gör likadant, fast mina har salami på istället för skinka :3
Ungefär hela dagen spenderar jag framför tv:n med serier och film eller plattan med manga. När klockan är typ 14 bestämmer jag mig för att spela in min ansökan till ett gymnasium jag vill gå på. Allt går bra och en stund senare börjar jag ladda över videon till min platta. Det tar väääldigt lång tid eftersom jag laddar ner massa andra bilder från kameran så när vi går hemifrån vid 17 har det fortfarande inte blivit klart.

Vi kommer precis i tid till våra grannar där vi ska äta middag. Jag bär den tunga kassen med grönsaker  som ska wokas :) Det blir suuuper gott! Broccoli, blomkål, vattenkastanjer, purjolök... mmmmmmmmmm! Till det hade vi otroligt goda revbensspjäll. Som efterrätt åt vi glassen Citronpaj och aaaaaah vad den är god! Jag längtar tills sommaren då jag kan äta den mera :3

Kvällen  är mysig och vid 19-ish går jag hem med hunden som sällskap. Hemma ser jag på legally blond, spelar ukulele i ett ljus-fyllt rum under earth hour, snapchattar med min kompis och sen ser jag på Svenska Mästerskapet i cosplay. När programmet nästan är slut kommer pappa och Chrystal hem.

Nu sitter jag framför tv och jag går strax och lägger mig.
God natt =^.^=

En riktig dagbokWo Geschichten leben. Entdecke jetzt