"SYAM taknak bawa Amni pergi honeymoon ke ? Mana tau kan, lepas pergi berdua tu baliknya bertiga . Hahaha" seloroh Puan Sri Asma.
Amni tersedak. Pantas tangan Syameel menghulur segelas air untuk isterinya. Sekaligus tangan mengusap perlahan belakang Amni secara spontan.
"Okey ke?" Soalnya pula.
Amni hanya mengangguk. Terasa perit tekaknya saat ini.
"Mama ni.. kesian kat isteri Syam.." tutur Syameel pula. Posisi tubuh kembali menghadap pinggan.
"Apanya ? Betul lah tu kan Yana? " Puan Sri Asma masih tidak beralah, meminta sokongan Elyana pula.
"Hahaha, mama ni kan .. diorang kan baru seminggu lebih aje kawin ma, belum puas enjoy hidup berdua lagi tu. Bagilah Syam dengan Amni chance to know each other dulu."
"Haa.. right Kak Long ! Pasal anak tu nanti-nanti lah ma ye, tu cucu mama yang dua orang tu pun dah ada. " Pintas Syameel pula.
Amni disebelahnya hanya mendiamkan diri. Isu anak ni memang sensitif sikit kalau diulas.
"Hmm.. pandai mengelaknya. Kalau rezeki dapat anak awal apa salahnya, makin meriah rumah ni nanti kalau cucu mama ramai."
"InshaaAllah ma.." hanya itu yang Syameel mampu balaskan.
******
Amni yang sedang ralit bermain handphone ditangannya terkejut dengan kehadiran Syameel disebelah.'Bila masa pulak dia masuk' bisiknya hatinya.
Berduaan dengan lelaki ini memang mengundang debaran. Jantung mengepam darah dengan lajunya. Amni kelu. Tidak tahu nak buat apa. Walaupun sudah seminggu lebih menjadi isteri lelaki itu, namun rasa malu, takut, nervous itu tetap ada.
"Ni aku nak inform kat kau.." Syameel memulakan perbualan apabila masing-masing membisu.
Amni memandang sekilas wajah suaminya, tidak berani kalau pandang lama-lama kang ada pula yang pengsan nanti. Too hot ! Too handsome ! Ah ! gatai kau Am ! Hahaha
"Ye ? "
"Ahad ni kita akan pindah rumah."
Sekali lagi Amni menoleh, kali ini lebih lama.
"Pindah rumah ? "
"Yes.. why? Kau taknak ke ?"
"Aaa... eh taklah, saya tanya jer.. so awak dah bagitau mama dengan papa ke pasal ni?"
Syameel mengangguk.
"Mama dan papa tak kisah pun. Lagipun this is our life. We can decide on our way. "
Amni mengangguk macam burung belatuk tanda faham. Siapalah dia untuk tidak menyetujui keputusan lelaki itu.
"And one more thing, honeymoon tu macam mana? Kau nak ke? " Sebelah kening dijongket.
'Ah sudah ! Ni aku malas nak layan ni. Hmm, kalau aku cakap dah mengantuk aci tak?' desis hati Amni.
"Hello cik kak !" Jari dipetik menyedarkan Amni.
"Eh.. ye, awak cakap apa tadi ?"
"Hmm.. kuat mengelamun . Kau nak honeymoon kat mana?"
"Err.. err.. saya ikut awak. Saya dah mengantuk ni, nak tidur.." kepala terus direbahkan atas bantal, selimut lalu ditarik menutupi badannya.
"Nak mengelatkan lah tu."
Tiba-tiba terlintas satu fikiran jahat di akal lelaki itu. Senyuman jahat diukirkan.
Amni yang membelakangkan Syameel merasa bulu tengkuknya mengembang. Terasa ada satu haba yang mendekati tubuhnya. Mata yang dipaksa pejam dibuka kembali dan secara automatiknya dia menelentangkan badannya.
Sesaat.. dua saat..
'Cantik ' puji hati Syameel.
Mata bertentang mata. Kini posisi mereka tersangatlah dekat. Nafas menjadi tidak sekata. Jantung berlari dengan laju.
Amni cepat-cepat sadarkan diri apabila kepala suaminya semakin mendekat dan mendekat.
"Awak..." tangan sempat menahan dada lelaki itu.
Syameel sedar dari tindakannya.
"Err.. sorry.." cepat-cepat dia bangun dan terus berbaring ke posisi asal. Degupan jantung usah dikata. Niat dihati ingin mengusik Amni, tapi malah dia yang diusik.
'too dangerous ! Her eyes ! Too dangerous..' bisik hati kecil lelaki itu.
Ya ! Hampir dia terbuai dengan panahan mata isterinya yang cantik itu. Mujur saja Amni sempat menahan. Kalau tidak.. hmmm.
Amni turut merasakan hal yang sama. Dia juga hampir hanyut dengan panahan mata hazel milik suaminya. Mujur dia cepat sadarkan diri. Bukan menolak, tapi dia tidak ingin menikah atas nafsu semata. Biarlah ianya dilakukan dengan ikhlas dan cinta.
YOU ARE READING
I LOVE YOU Cik Pinocchio ! [COMPLETE]
Romance[Highest ranking #3 in lovenovel Highest ranking #1 in readers ] Nurul Amni Syadiqah Binti Haji Hamsyar. Amni atau lebih mesra dipanggil Am merupakan seorang gadis yang lain daripada yang lain. Dia tidak boleh berbohong, namun nakal dan garang. And...