Bab 49

590 35 3
                                    

ALHAMDULILLAH, semuanya sudah selesai. Sempat berlaku kekecohan sebentar tadi gara-gara pengantin perempuan yang satu lagi lambat sampai.

Syameel duduk merapati Amni yang kini sudah sah bergelar isterinya. Sekarang sesi untuk bergambar bersama keluarga setelah sesi bergambar bersama rakan-rakan yang hadir selesai. Sempat dia membisikkan sesuatu ditelinga gadis itu.

"Kau sempat mainkan aku tadi eh? Siap kau malam ni. " sengaja mengusik sebenarnya.

Namun, jujur dia cakap memang tadi terasa jantungnya luruh saat tok kadi bertanya akan kedatangan Amni padanya. Dia hanya mampu berserah pada Yang Esa. Tetapi, hampir 5 minit menunggu, akhirnya gadis itu sampai juga dan dia mampu menarik nafas lega.

"Mana ada saya mainkan awak. Umi tu yang gelabah tak tentu pasal. " balas Amni jujur.

Sebenarnya dia ada saja dekat bilik air bawah. Sedang elok dia turun ke bawah, perutnya tiba-tiba memulas terus dia berlari ke bilik air dekat bahagian dapur tanpa disedari oleh sesiapa. Dia bukannya lari pun, pernah terlintas akan perkara itu, namun dia tak berani nak buat dan tak nak umi dan abahnya tanggung malu nanti.

"Habis kenapa umi panggil kau tak jawab. " bisiknya lagi.

"Tak dengar la.. "

"Kau.. "

"Okay, diminta keluarga pengantin lelaki dan perempuan naik ke pelamin. Sesi bergambar keluarga pula. " pinta photographer itu lalu mendiamkan Syameel dari terus berkata-kata.

Semua ahli keluarga kedua-dua pengantin naik ke atas pelamin. Ahli keluarga Yuni berdiri disebelah kanan Emir manakala ahli keluarga Syameel berdiri di sebelah kiri Amni dan ahli keluarga Haji Hamsyar berdiri ditengah-tengah.

"Okay, yang pengantin perempuan baju biru tu rapat sikit dengan pengantin lelaki. " arah photographer tersebut kepada Amni.

Amni berganjak sedikit namun tak terlalu rapat. Masih segan rasanya.

"Rapat sikit lagi.. " ujar photographer itu lagi sambil mengerakkan tangannya.

Syameel yang melihat Amni nak tak nak saja rupanya, terus pinggang gadis itu ditariknya untuk merapatinya. Amni terkedu lalu menolah Syameel disisi.

"Aku tolong photographer tu je. " balasnya bersahaja.

Amni hanya mampu menahan geram.

"Okay, cun! Ready ya. Okay.. Satu.. Dua.. Tiga.. Klik! "

"One more time! One.. Two.. Three !"

"Last one! Free style everyone! One.. Two.. Three! Okay, done! "

Amni menarik nafas lega. Dia terus menjarakkan dirinya dari menempel terlalu dekat dengan Syameel apabila sesi bergambar selesai.

******
Tit.. Titt..

Whatsapp diterima. Dhia yang sedang leka touch up wajahnya didepan cermin segera membuka whatsapp tersebut.

Iqbal : Hai dear, I ada kjutan buat you!

What?

Iqbal: Jap

Tak lama kemudian, ada dua tiga gambar dihantar Iqbal padanya. Dan saat gambar itu di download, membuntang mata gadis itu. Hatinya panas tiba-tiba.

Iqbal : so? How?

Iqbal : takkn you tak ingt hari ni, hari apa?

Iqbal : 😁

"Arghhh !!!!!!!! " semua barang diatas meja solek berterabur atas lantai.

Tak puas dengan barang tersebut, segala bantal selimut atas katil menjadi mangsa amukannya.

I LOVE YOU Cik Pinocchio ! [COMPLETE]Where stories live. Discover now