KERETA yang dipandu lelaki itu masuk ke perkarangan rumah banglo dua tingkat. Cukup cantik pada pandangan matanya. Kereta diberhentikan betul-betul depan pintu masuk.
"Jom.." ajak Syameel lalu keluar dari kereta.
Amni hanya menurut walaupun hati tertanya-tanya.
Syameel tanpa aba-aba terus memasukkan kunci dan memulas tombol pintu.
"Assalamualaikum.." salam diberi sebelum kaki melangkah masuk.
Amni masih tercegat diluar.
"Kau tunggu apa lagi kat luar tu. Masuklah.." senada saja suara lelaki itu.
Tanpa berlengah, salam turut diberikan sebelum masuk. Tercengang Amni melihat keadaan rumah itu.
"MasyaAllah, cantiknya rumah ni.." puji Amni ikhlas.
Memang cantik pun, dekorasi bertemakan Inggeris. Ruang tamu disajikan dengan sofa klasik, sungguh cantik.
"Kau suka ?" soal Syameel tanpa memandangnya.
Amni mengangguk.
"Ini rumah yang awak cakap tu ke ?"
"Yes, this is our house. Since you like it, so yeahh.."
"Cantik.. siapa deko semua ni ?"
"Kawan aku.. aku suka dekorasi macam ni, looks elegant and classic. How about you?"
"Saya tak kisah, saya okey jer.. asalkan sedap mata memandang dan penting kemas tersusun." Jujur Amni cakap yang dia pun terpegun dengan hiasan dalaman rumah mereka.
'class betul taste suami aku ni' desis hati Amni.
"So, kau boleh lah tengok dulu rumah ni. Aku nak ambik beg sekejap."
"Alright!"
Amni memulakan misi untuk menjelajah rumah sendiri. Bermula dari bahagian dapur sampailah bahagian tingkat atas. Seronok betul dia rasakan.
******
"Iqbal, I nak you tolong I.. please..""You nak I tolong apa lagi Dhia ?" soal Iqbal sambil menyedut rokok dijarinya. Asap rokok dihembus perlahan keluar dari hidung.
"Tolong I dapatkan semula Syam. I need him and I want him again."
Iqbal pandang muka Dhia disebelahnya.
"You ni Dhia tak faham betul I, yang you terhegeh-hegeh nak kan Syam balik tu apasal ? He's married okay. "
"Like I care he's married or not, but yang I tahu I just want him. This is your fault okay disebabkan you lah I dengan dia ..."
"Just stop it !" Pintas Iqbal tanpa Dhia menghabiskan ayatnya.
"Heh.."
"Look Dhia sayang, not my fault only tau. You pun tahu what happened actually. Nak I repeat balik ke 'our fault' sebelum ni?" sebelah kening dijongket.
Masam mencuka wajah Dhia ketika ini. Terasa panas hatinya.
"Okay fine ! You tak nak tolong never mind. But I think you dah kalah dengan Syam, see he's happy right now with his beautiful wife." Sengaja dia ingin menyakiti hati lelaki itu.
Iqbal rasa tercabar. Dia mana boleh kalah dengan Syameel.
"I nak balik, kalau you tak nak balik sudah.. you balik naik teksi." Ujar Iqbal lalu beredar dari situ.
Dhia geram. Kaki dihentak lalu mengikut langkah Iqbal dihadapan. Ingin saja dia menghempuk beg tangannya pada lelaki itu. Tapi bila mengenangkan hanya lelaki itu yang bisa menolongnya, jadi dia kena sabar. Rasa nak marah tapi kena sabar. Tiberr !
YOU ARE READING
I LOVE YOU Cik Pinocchio ! [COMPLETE]
Romance[Highest ranking #3 in lovenovel Highest ranking #1 in readers ] Nurul Amni Syadiqah Binti Haji Hamsyar. Amni atau lebih mesra dipanggil Am merupakan seorang gadis yang lain daripada yang lain. Dia tidak boleh berbohong, namun nakal dan garang. And...