SEPERTI yang dijanjikan pagi tadi, Dhia telah pun tiba di sebuah restoran yang memang menjadi pilihannya setibanya di Malaysia. Meja paling hujung diambil agar tidak mengganggu perbincangannya nanti.
Sedang ralit menatap handphone, seseorang datang menegur.
"Hai darling, sorry I'm late. Lama tunggu? " Iqbal menegur lalu melabuhkan duduk di kerusi bertentangan dengan Dhia.
Dhia tersenyum nipis.
"It's okay.. "
"So, anything yang you nak bincang dengan I? " soal Iqbal kemudiannya.
"Haa, yes. But, before that let's make order first. I dah lapar tunggu you dari tadi. "
Iqbal tersengih.
"Hehehe, sorry la. Okay.. " tangan diangkat untuk memanggil pelayan disitu.
Setelah pesanan dibuat, tumpuan kembali pada Dhia. Iqbal dapat rasakan ada sesuatu yang lain pada gadis itu.
"Darling, you potong rambut you ke? " soalnya apabila perasan akan perubahan rambut gadis itu.
Dhia mengangkat wajah. Wajah Iqbal ditatap dengan sengihan.
"Yes, you perasan eh? Ingatkan tak tadi. So? How? Cantik tak rambut I? " ujar Dhia sambil mengibas-ngibas rambutnya yang dipotong pendek paras bahu itu.
'Hm, patutlah nampak lain. Ubah style rambut rupanya. 'bisik hati Iqbal setelah menyedari perubahan dari gadis itu.
"Of course lah cantik. You mana pernah tak cantik darling. Sebab tu I.. "
Ayat Iqbal terhenti disitu saat pesanan mereka sampai.
"Thanks.. " ucapnya pada pelayan sebelum berlalu.
"Okay, we eat first after that we continue our chat. " cadang Dhia yang kelihatan sungguh lapar ketika ini.
Iqbal hanya mengangguk memandangkan perutnya memang minta diisi dari tadi.
******
Nasi didalam pinggan dikuis. Selera untuk makan sudah hilang meskipun sedari tadi perutnya meragam minta diisi.Zya dan Naurah yang menyedari tingkah Amni saling berpandangan.
"Ehem.. Alahai.. Kesian kat nasi tu kan Naurah? Dari tadi tunggu nak disumbat ke dalam mulut, tak jugak sampai. " kiasan yang lebih kepada menyindir Amni.
"Ha'ah la.. Am, kau kenapa asyik termenung aje dari tadi? Dengan nasi tak makannya lagi, masa rehat dah nak habis ni tau. Kau ada masalah ke? Kalau ada share lah dengan kitorang.." Naurah bersuara. Risau juga tengok sahabatnya itu termenung jauh dari tadi.
Amni tersentak mendengar namanya dijentik. Pandangan dihalakan pada Zya dan Naurah silih berganti. Kemudian, keluhan berat dilepaskan.
"Entah lah, aku pun tak tahu nak buat apa dah ni. Terpaksa redha walaupun tak rela. " keluhnya berkali.
Sekali lagi Zya dan Naurah berpandangan sesama sendiri. Tak faham apa yang dimaksudkan Amni sebenarnya.
"Chop! kau boleh huraikan tak ayat kau tadi. Kitorang tak faham. " jelas kelihatan kerut di dahi Zya. Sungguh dia tak mengerti.
Terdengar keluhan dilepaskan Amni.
"Tak apalah, aku nak makan dulu. Terasa lapar lah pulak.. " tanpa banyak soal, doa dibaca dan nasi terus disumbat ke dalam mulut.
"Iyalah tak apa. Orang taknak share kan, siapa lah kita ni. " ada nada rajuk disitu. Zya kalau bab merajuk memang nombor satu.
Amni menjulingkan matanya sambil mulut mengunyah makanan. Habis saja makanan ditelan, dia bersuara.
YOU ARE READING
I LOVE YOU Cik Pinocchio ! [COMPLETE]
Romance[Highest ranking #3 in lovenovel Highest ranking #1 in readers ] Nurul Amni Syadiqah Binti Haji Hamsyar. Amni atau lebih mesra dipanggil Am merupakan seorang gadis yang lain daripada yang lain. Dia tidak boleh berbohong, namun nakal dan garang. And...