Bab 37

535 33 0
                                    

TIDAK terasa jam sudah beralih ke angka 12 tengahari. Sebentar lagi semua staff akan bergerak keluar bagi mengisi perut masing-masing.

Tok! Tok!

Tersembul wajah Zya disebalik pintu.

"Jom Am.. Time for lunch !" ajak Zya dengan sengihan.

"Okay jap. Kau tunggu dekat luar dulu. Aku nak hantar dokumen ni dekat Bos. " ujar Amni lalu menyusun fail yang berselerak di atas meja dengan kemas.

"Alaa.. Lepas ni kan boleh hantar. "

"Hm, kalau boleh aku pun nak, tapi kau faham kan. Kalau bos nak sebelum lunch, time tu jugak kau kena hantar. Sebelumm.. "

"Okay okay aku faham. Dah, kau cepat hantar. Aku tunggu dekat luar. " pangkas Zya lalu keluar dari bilik itu.

Hilang saja kelibat Zya, Amni terus mengemas mejanya. Fail dan beg tangan terus diambil.

Keluar saja dari biliknya, kaki menghala ke depan pintu Syameel. Tujuan hanya satu untuk menghantar fail berisi dokumen yang diinginkan oleh Syameel.

Belum sempat mengetuk pintu, seseorang menegurnya dari belakang.

******
"Arin, kau tak rasa pelik ke dengan budak lelaki tadi? " soal Diana kepada Arin yang tekun mengunyah nasi di dalam mulut.

Dengan dahi berkerut, dia menyoal semula.

"Budak lelaki mana pulak ni Diana?

"Ish, kau ni.. Tak fokus betul. Budak lelaki yang pakai T-shirt merah tadi tu. "

Ligat Arin mengerah otaknya untuk mengingat kembali figura lelaki yang diceritakan Diana kepadanya.

"Entah lah.. Aku tak ingat. " malas untuk mengingat, jawapan itu yang diberi membuatkan Diana terasa ingin mencekiknya sekarang ini.

"Eii, geramnya aku dengan kau ni Arin. Aci tak kalau aku cekik kau sekarang? " ketap bibir gadis itu dibuatnya.

"Hahaha, dah lah.. Malas aku nak layan benda macam ni. Baik kau habiskan nasi kau cepat. Lepas ni ada class dengan Prof. Yaya pulak. Nanti lambat pula sampai.. " putus Arin lalu menyambung makannya semula. Malas bertengkar untuk perkara yang tak penting.

Diana hanya mencebik.

"Okay fine.. " dia mengalah. Tanpa banyak cakap lagi, dia terus menyambung sesi makannya yang terbantut tadi.

******
Suasana didalam bilik itu dirasakan seram sejuk. Ingin saja dia keluar namun kaki masih terpasak di lantai itu.

'Apa aku nak buat ni? Mesti membebel budak Zya tu nanti tunggu aku lama sangat.' gumam hatinya perlahan.

"Well, you boleh keluar sekarang. I ada hal nak cakap dengan dia. " satu suara memecah kesunyian antara mereka.

Amni mengangguk tanpa banyak soal. Memang itu yang dinantikan dari tadi. Baru saja ingin membuka langkah, dia terhalang oleh satu lagi suara.
"No! Just stay here. " Suara Syameel menghalang.

Amni kaku. Mata tepat memandang wajah Syameel dan gadis itu silih berganti.

"Tapi.. saya nak lunch ni. Zya dah tunggu kat luar. " ujar Amni ingin memujuk.

"Just let it Syam.. Alang-alang dah waktu lunch ni, why not we lunch together. " cadang gadis itu.

"Stop it, Dhia Dhawana.. "

Ya! Gadis yang dihadapannya kini ialah Dhia Dhawana! gadis yang sama ketika perjumpaan di DD's cafe.

Dan gadis itu juga yang menegur Amni tadi. Dia berkeras untuk berjumpa dengan Syameel, namun dihalang Amni. Tetapi, tanpa aba-aba, Dhia terus merempuh masuk bilik lelaki itu tanpa dapat ditahan lagi. Dan sekarang inilah situasi yang terpaksa dilalui Amni.

I LOVE YOU Cik Pinocchio ! [COMPLETE]Where stories live. Discover now