PEJAM celik pejam celik, tidak terasa masa terus berlalu dengan pantas. Kini, hanya tinggal 5 hari saja lagi mereka akan diijab qabulkan. Segala persiapan untuk majlis sudah hampir siap sepenuhnya. Majlis kahwin mereka akan dibuat serentak dengan majlis kahwin Emir dan Yuni di masjid terdekat.
Syameel duduk bersilang kaki di sofa sambil menunggu Amni yang sedang mencuba baju untuk akad mereka nanti. Kini, mereka berada di Butik Chanteq untuk mencuba baju yang telah ditempah khas oleh Puan Sri Asma. Apabila mengetahui yang anak lelaki mereka bersetuju untuk berkahwin, Puan Sri Asma adalah orang yang paling gembira sekali.
"Syameel.. " seru suara seorang gadis.
Syameel mengangkat muka dari menghadap handphone.
'Cantik.. ' puji hatinya.
"Erm.. Macam mana? " soal suara itu lagi.
"Hmm, nice and sesuai untuk budak ni Kak Jie." kata Syameel pada Kak Jie yang merupakan anak pemilik butik tersebut sekaligus merangkap anak rakan baik mamanya.
Amni yang pada mulanya rasa terpaksa mengikut lelaki itu datang ke butik tersebut mula kagum dengan dirinya. Mengenakan baju kebaya berwarna biru laut itu sangat menyerlahkan kecantikannya.
"So, kau puas hati? " soal Syameel pada Amni sebaik saja Kak Jie beredar dari situ.
"Hmm.. " balas Amni bersahaja dengan nada yang masih dingin.
"Hmm je? " sebelah kening dijongket.
"Dah lah, malas nak bertekak dengan awak. Saya nak tukar baju, lepas ni hantar saya balik. " belum sempat Amni berlalu, suara Syameel menghentikan langkahnya.
"Wait.. "
Amni berpaling dan...
Klik!
"Hey.. Apa awak buat ni? Delete gambar yang awak ambik tu. Buang tebiat ke apa awak ni. "
Syameel senyum mengejek.
"Suka hati aku lah. Handphone aku. Aku nak save ke nak delete ke, nak viral ke.. kau tak ada hak nak larang. " bengkeng intonasi suara Syameel.
"Tapi itu gambar saya memang lah saya ada hak. Awak! Delete cepat! "
"Malas aku nak layan kau. Kau pergi tukar baju aku tunggu kat luar. Kalau lambat, aku tinggal kau kat sini.. " ujar Syameel lalu beredar tanpa sempat Amni membalas katanya.
Amni mengongoi geram. Nafas panjang ditarik sebelum dihembus perlahan bagi menenangkan dirinya.
'Tak apa, aku pastikan kau delete jugak gambar tu nanti. Dasar naga! Buang tebiat sangat. ' sempat dia bermonolog dalam hati sebelum kembali semula ke bilik persalinan.
******
"You sure ke dengan apa yang you buat ni Dhia? " soal Sara yang berjalan disebelah Dhia.Dhia mengangguk.
"Yes, I'm very sure dengan apa yang I buat. You tak payah nak risau dengan I. You tahu kan I orangnya macam mana? " terukir senyum sinis dibibir merah itu.
Sara menggeleng perlahan. Ya! Dia memang sudah masak benar dengan perangai Dhia yang satu itu. Degil!
"Hmm, suka hati you lah. Dah, jom makan. I lapar lah.. " ajak Sara sambil memegang perutnya. Kedua-dua belah tangan penuh dengan plastik dan beg.
"Jap, why not kita pergi sana dulu. I dengar kedai tu ada buat diskaun. " kedai yang menjual beg tangan berjenama ditunjuk.
"Ermm.. enough lah Dhia. Ni tangan kita ni dah full dah. I tahu lah you banyak duit. Tapi, tak payah lah membazir sangat. "
YOU ARE READING
I LOVE YOU Cik Pinocchio ! [COMPLETE]
Romance[Highest ranking #3 in lovenovel Highest ranking #1 in readers ] Nurul Amni Syadiqah Binti Haji Hamsyar. Amni atau lebih mesra dipanggil Am merupakan seorang gadis yang lain daripada yang lain. Dia tidak boleh berbohong, namun nakal dan garang. And...