LARI

1K 22 0
                                    

Khaleesa meneliti setiap mesej yang dihantar oleh Dani. Sah! Lelaki itu cuba untuk memikatnya. 

Sudah seminggu Khaleesa cuba melarikan diri daripada Dani. Dan seminggu juga dia menumpang di rumah Tiara. Kebetulan sugar daddy Tiara iaitu Dato' Sharil tiada di rumah Tiara kerana pulang ke rumah isteri nya.

Panggilan dan mesej Dani lansung tidak dijawab. Dia sengaja buat begitu semata-mata untuk menarik tali dengan Dani. Padan muka.

Dia ingat aku tak boleh baca taktik dia. Nampak sangat nak try aku tapi silap la, ini Khaleesa Imani la. Takkan semudah itu nak jatuh hati pada mana-lelaki.

Tapi dia memang handsome, taste aku tu. Arghh!! Jangat mengarut la Khaleesa.

                                   •••

Shit!! Berani dia ignore my call! Text pun tak reply.

Dani menghempas handphone nya ke sofa bilik pejabat nya setelah berapa kali cuba telefon Khaleesa tapi gadis itu mengendahkan panggilan nya. Sakit sungguh hati dia.

Tuan Dani, are you okay? Tegur secretary Dani, Misha.

Ya, I'm okay. What's up? Kenapa tak ketuk pintu dulu?

Maaf ganggu tuan, saya dah ketuk tadi tapi mungkin tuan tak dengar. Lepas tu saya dengar tuan menjerit. Saya risau kalau ada apa-apa yang terjadi dekat tuan.

Oh ya, ni ada beberapa document yang tuan perlu sign. Misha melangah masuk ke dalam bilik Dani lalu meletakkan fail tersebut di atas meja.

Ohh okay, thanks Misha. Don't worry, I okay je. Misha, can you help me to ask Mr. Nadim to come to my office now?

Sure, tuan. Sekejap ya saya panggilkan Mr. Nadim. Do you want anything else? Coffee?.

No, thanks. Balas Dani.

Misha sememangnya seorang yang setia dengan Dani. Sudah 5 tahun dia bekerja Dengan Dani dari dia habis graduate hingga lah dia berkahwin dan sekarang usian nya sudah 29 tahun.

Yo, what's up bro? Ada apa panggil aku? Nadim melangkah masuk ke bilik Dani lalu melabukan punggung nya ke kerusi empuk di depan meja Dani.

Pinjam phone kau. Aku nak deal something.

Hah? Nak buat apa? Kenapa tak guna phone kau? Nadim membuat muka hairan melihat sahabat nya itu.

Bagi je lah. Aku nak text orang ni. Nanti aku belanja kau lunch.

Kau bagitahu aku dulu kau nak text siapa. Baru aku bagi. Nadim berkeras tidak mahu memberi telefon nya kepada Dani.

Aku nak text perempuan yang aku jumpa kat club haritu. Dia nak main gila dengan aku ni. Dia tu escort girl. Haritu aku tolong hantar dia and her friend balik.Ni sekarang dia ignore my calls and texts. Dia nak lari dari aku ke?!

Wowww!!! Dude, jangan cakap kau fall in love dengan dia ya. Heyy bro, sejak bila pandai keluar naik satu kereta dengan perempuan ni?kau kenal dia?

No!!! Aku cu.. cu.. cuma...

Dani gagap.

Terperangkap dengan soalan Nadim. Kenapa dia jadi gila kalau Khaleesa ignore dia? Sejak bila dia pandai naik satu kereta dengan perempuan?? 

Aku kenal perempuan?? Arghh!!! Dia kena fikir satu alasan yang kukuh supaya Nadim tidak curiga terhadapnya.

Dia ada ambil barang aku haritu. Aku call dia tak angkat. So aku nak trap dia. Aku nak book dia guna phone kau. Tapi nanti yang datang jumpa dia tu, aku.

Lega. Mungkin alasan ni boleh diguna pakai. Dia sudah beberapa kali ke rumah Khaleesa tetapi gadis itu tidak ada di rumah.

Dia tidak ada cara lain kecuali dengan menggunakan cara ini.

Barang? Haihh. Apa-apa la. Nah. Jangan buat bukan-bukan pulak ya. Use at your own risk. Nanti pukul 12 aku datang ambil phone aku.Nadim menghulurkan telefon bimbit nya ke arah Dani.

Dani tersenyum sambil menyambut telefon itu. Siap kau Khaleesa. Akan aku ajar kau untuk kenal siapa Dani Faril yang sebenar.

                                      •••

Jom keluar malam ni? Dah seminggu babe kau terperap dalam rumah ni. Pelawa Tiara. Sudah lama dia tidak keluar bersama sahabat baik dia ni.

Malam ni tak boleh babe, aku ada booking malam ni.

Aik? Bukan ke kau cakap nak rehat seminggu dua ni? Tak nak ambil client lagi. Siapa client kau tu? Regular client ke? Soal Tiara.

Bukan. New client. Katanya kawan dia recommend aku dekat dia. 5 ribu babe dia nak bayar aku. Kata Khaleesa dengan gembira. Seronok jika selalu dapat client macam ni.

Aku kena ambil juga job ni. Seminggu tak kerja, seminggu tak ada hasil. Aku kena cari duit juga babe. Lagipun aku rasa mamat gila tu tak cari aku dah.

Okay la kalau macam tu. Nanti apa-apa, text aku tau..

Okay babe ! Khaleesa tersenyum sambil membuat isyarat tangan tanda OK.

Dia rasa dia perlu pulang ke rumah petang ini kerana perlu bersiap-siap. Sudah cukup lama dia menyorok di sini. Dan selama itu lah dia tidak mengambil mana-mana job.

Lima ribu dalam tangan. Khaleesa tersenyum.

                                   •••

Khaleesa menunggu client yang menghubungi nya pada pagi tadi di kafe Classic Hotel. Jejaka itu memperkenalkan dirinya sebagai Haziq.

Sedang tidak sedar, ada seseorang yang sedang menghampiri Khaleesa dari arah belakang.

Hello Cik Khaleesa ".

Khaleesa terkejut. Dia berasa seperti kenal akan suara itu.

Kenapa suara dia macam ....

Khaleesa perlahan memusingkan badannya.

" You!! "

Terkejut dia apabila melihat susuk tubuh jejaka yang berdiri sambil tersenyum sinis ke arah nya.

Dia cukup kenal akan lelaki itu.

MY SEXY MR DANIWhere stories live. Discover now