AKHIRNYA SEMPURNA

301 7 1
                                    

'Babe, macam mana you boleh ada dekat sini?'.

Dani kehairanan apabila melihat Han dan Khaleesa muncul di depan pintu  bilik suites nya.

Kenapa you tak bagitahu I awal-awal? Kenapa nak rahsiakan dari I?'. Bentak Khaleesa. Kemudian gadis itu masuk dan duduk di sofa suites itu.

'Hah? Rahsia?. Rahsia apa?'. I dengan Sam je dekat sini tak ada perempuan lain lah'. Kata Dani yang tidak tahu menahu.

'Siapa cakap I datang sini sebab nak serang you pasal perempuan lain. I don't even care if you do'. Kata Khaleesa dengan tegas.

Han hanya berdiri tegak memunduk kebawah. Tidak berani menatap muka Dani.

'Babe. Apa ni?. I tak faham la. Han, kenapa ni tina-tiba?'. Dani mengarahkan soalan tadi kepada Han.

Han terkejut saat namanya Di panggil.

'Mm.. maafkan saya Tuan. Saya terlepas cakap dengan Cik Khaleesa tadi. Sumpah saya tak sengaja. Saya betul-betul tak sengaja'. Kata Han dalam ketakutan.

Dani mengeluh.

Babe, look. I bukan nak rahsiakan dari you. I cuma taknak you risau. I taknak you bertindak sendiri kalau you dapat tahu. i dah janji nak uruskan pasal Tiara, kan?'. Pujuk Dani.

Taknak I risau?. Habistu you tak risau ke kalau I dapat tahu you berahsia dengan I?. Tak jujur dengan I. Kalau han tak terlepas cakap tadi, sampai mati I tak tahu cerita pasal Tiara lah!.

Dani meraup mukanya. Nampak sedikit kusut. Kemudian dia berjalan ke arah Khaleesa lalu duduk di sebelah gadis itu. Tangan gadis itu dipegang lalu Diusap lembut.

Rafael dah pergi sana cari Dia. Dah jumpa dah pun. Tinggal nak bawak keluar je dari situ. Can you just calm down, honey'.

"Raf pergi sorang-sorang. Macam mana you boleh yakin, Dani?'.

'Sebab I kenal Raf macam mana. I percayakan dia. I yakin dengan dia. So you pun kena yakin dengan Dia jugak. You pegang kata-kata I ni'. Kata Dani sambil mengelus lembut Rambut Khaleesa.

'Kalau dia tak berjaya?'. Soal Khaleesa dengan angkuh.

Dani menelan air liur. Tidak pernah dia melihat Khaleesa berkelakuan seperti ini. Seolah-olah mencabar kebolehannya.

'You boleh ambil nyawa I sebagai ganti rasa amarah you tu'. Jawab Dani dengan serius.

Khaleesa terdiam.

'Han, awak boleh stay dengan Sam. Cik Khaleesa dengan saya'. Arah Dani.

'It's okay. I can get my own room'. Kata Khaleesa lalu berjalan keluar meninggalkan bilik itu.

'Dani lansung tidak menahannya. Dia berikan masa untuk Khaleesa bertenang. Jika dia berada di tempat Khaleesa, mungkin juga dia begitu.

'Tuan, saya betul-betul minta maaf. Saya tak sepatutnya terlepas cakap. Tuan nak hukum saya pun, hukum lah. Nak pecat saya pun tak apa'. Kata Han.

It's okay, Han. Awak tak salah. Saya yang tak sepatutnya berahsia degan dia. Dah. Pergi balik bilik rehat. Wake up fresh tomorrow'. Kata Dani sambil menepuk-nepuk bahu Han.

Han hanya tersenyum kelat. Kemudian dia meminta diri untuk balik ke bilik sementara Dani menyiapkan sedikit proposal yang akan dibentangkan pada meeting pada pagi esok.





'You, kelab ni tak ada CCTV ke?'. Soal Aqilah kepada Mirza.

'CCTV?. Kenapa you tanya pasal CCTV pulak?'. Soal Mirza kehairanan.

MY SEXY MR DANIWhere stories live. Discover now