'Kringg kringg'...
Telefon bimbit Remy berdering. Nama Dato' Hazmi tertera di skrin. Dia tersenyum.
'Aik. Tak sampai satu jam lagi. Takkan dah settle'. Katanya di dalam hati.
'Hello, Dato'. Dah settle ke?'.
'Settle kepala otak kau. Perempuan kau ni dah lari. Aku keluar dari toilet tengok dia dah tak ada. Sempat lagi dia curi cash dalam dompet aku'. Marah Dato' Hazmi.
'Betul ke Dato'?. Tunggu sekejap saya sampai sana'. Remy mematikan panggilan. Daun terup yang disusun seperti kipas ditangannya itu dihempas ke lantai. Lima orang lelaki yang berjudi sekali dengannya hanya terdiam.
'Sial!'. Dia mengamuk. Giginya mengetip menahan marah.
'Apasal ni bro?'. Soal Hasnol kehairanan.
'Betina tu dah lari. Siap curi duit customer lagi. Jom ikut aku. Aku nak settle dengan Dato' tu'. Remy mengarahkan Hasnol untuk mengikutnya.
'Tak habis main lagi ni. Rileks la'. Kata Hasnol sambil menyedut rokok tembakaunya.
'Kau tak nak ikut, tak apa. Aku pergi sendiri'. remy meninggalkan rakan sejudinya itu lalu terus memecut laju keretanya ke arah hotel mewah tempat dia menghantar Tiara tadi.
Azuan memimpin Tiara turun ke tingkat bawah menggunakan tangga kecemasan di hotel tersebut. Risau hendak menggunakan lif. Takut terserempak dengan orang-orang Dato' Hazmi. Dia menyarungkan Tiara hoodie hitam dan topi untuk mengaburi penglihatan orang lain. Bimbang jika ada yang nampak.
Setelah mereka sampai di tingkat bawah hotel, Azuan membawa Tiara memasuki van nya dan mereka terus meninggalkan perkarangan hotel. Tiara menanggalkan topi nya. Kemudian dia menghepaskan badannya di kerusi sambil menghembuskan lafaz lega'.
'Aku hantar kau pergi balai. Kau buat report atas pemerdagangan manusia'. Kata Azuan.
'Jangan!! Aku tak nak libatkan polis. Aku cuma nak balik KL je'.
'Kenapa kau tolong aku?'. Soal Tiara kepada Azuan.
'Sebab aku kesian. Walaupun aku ni jahat, tapi aku bukan binatang nak biarkan Remy buat macam ni'.
'Kesian? Tapi dulu kau pun rogol aku jugak kan ?'. Tiara menyoal dengan sinis.
'Itu dulu. Dulu aku bodoh. Dah la. Jangan cakap lagi pasal benda ni. Sekarang ni aku dah selamatkan kau dari neraka tu. Jadi apa plan kau sekarang ni?'.
'Boleh hantar aku ke KL?'. Soal Tiara.
'Gila ke? Esok pagi aku ada kerja tau. Lagipun kantoi la kalau aku pergi KL. Mesti Remy syak. Aku hantar kau naik bas la. Tapi bas esok pagi baru ada. Aku tak boleh simpan kau lama-lama kat sini. Kantoi nanti. Apa kata suruh family kau datang sini ambil kau'. Remy memberi cadangan yang agak tidak bernas.
'Ak.. aku.. aku tak ada family'. Jawab Tiara acuh tak acuh.
'Kawan?? Takkan kau tak ada kawan dekat sana?. Suruh mereka tunggu kau dekat sini'.
'Kawan?. Aku ada kawan yang boleh ambil aku. Tapi'......
'Tapi apa?'.
'Aku tak ingat nombor telefon dia. Sebab nombor yang kawan aku pakai sekarang ni nombor baru. Handphone aku Remy yang pegang'. Tiara keresahan.
'Takkan kau ada kawan sorang je. Yang lain?'. Soal Azuan.
'Tak ada. Kawan aku sorang tu je. Yang lain aku tak rapat sangat'. Tidak semena-mena Tiara menitiskan air matanya.
'Alamak budak ni. Dia boleh pulak nangis. Ha yelah. Aku hantar kau balik KL. Besar risiko aku kena hadap ni. Mampus aku kalau Remy dapat tahu. Tapi kau kena isi minyak dengan tol aku. Boleh?'. Azuan cuba memujuk.
YOU ARE READING
MY SEXY MR DANI
RomanceTinggi, kacak, matured, smart, kaya, luxury lifestyle.Itulah antara tarikan yang ada pada Dani yang membuatkan para wanita ingin mendekatinya. Bukan mudah seorang lelaki bernama Dani jatuh cinta pada mana-mana wanita. Baginya semua wanita yang diken...