'Encik Dani, jadi ke nak pergi holiday minggu depan?'. Encik nak saya booking kan hotel dan flight? Soal Misha, secretary Dani.
'Owh, ya. Hampir terlupa saya pasal holiday tu. Maklum lah banyak sangat kerja. Saya jadi pergi tapi awak boleh tengok kan resort yang menarik di Pulau Redang nanti? Pasal flight, awak tak payah book. Saya mungkin akan drive je nanti'.
'Baik Encik Dani. Saya keluar dulu ya, kata Misha.
Dani berhasrat untuk membawa sahabat karibnya, Nadim untuk pergi bercuti sekali. Tidak lama, mungkin dalam empat hari. Cukup untuk dia tenangkan fikiran.
Telefon di meja pejabatnya ditarik lalu menekan butang nombor 7, iaitu nombor sambungan ke telefon bilik Nadim.
'Bro, datang bilik aku kejap.
'Okay, bro. Give me a minute'. Nadim terus bangun dari kerusi dan menuju ke bilik Dani. Sesudah sampai di depan bilik Dani, pintu diketuk terlebih dahulu sebelum dia masuk.
'Yo, what's up?. Soal Nadim sambil duduk di kerusi berhadapan Dani.
'Aku lupa weh pasal holiday aku next week. Nasib baik Misha ingatkan aku. Aku dah suruh dia usha resort kat Redang. Kau join aku boleh? Aku fully sponsored untuk kau, amacam??
'Next week sepupu aku kahwin la. Aku kena balik kampung. Kau ni suka last minute kan? Ermm macam tu kita pergi next month okay?
'Next month aku busy. Ala, adjust la untuk aku. Lepas kenduri cousin kau tu, kita gerak. Okay? Dani cuba memujuk Nadim.
'Tak boleh weh. Kenduri besar-besaran ni. Semua family members aku berkumpul. Kau ajak la orang lain, boleh? Aku janji dengan kau next time kalau kau ajak, aku join ya.
Orang lain?. Dani seperti berfikir sesuatu.
Khaleesa!!.
'Okay, bro. Tak apa. Aku ajak kawan aku nanti. Okay la, kau boleh sambung kerja. Nanti lunch aku belanja kau sebab kau dah bagi aku idea.
'Idea apa kau ni? Ah sudah la. Aku balik bilik aku dulu. Terima kasih sebab nak belanja aku. Nanti lunch aku tunggu dekat carpark. Chow!!
Nadim terus keluar dari bilik Dani. 'Idea apa pulak yang aku bagi tadi? Aku suruh ajak kawan lain je. Aishhh. Pelik-pelik boss aku ni tapi tak apa lah yang penting lunch ni dia belanja.' Nadim bermonolog dalam hati.
Telefon bimbit yang diletak diatas meja dicapai. Nama Khaleesa di ruang contact ditekan. Ada deringan di hujung talian.
"Hello? Ada apa call I pagi-pagi ni?
- I nak booking you next week boleh? For 4 days 3 nights. Khamis sampai ahad. Boleh?
"Hah?? Eh, you tahu kan I tak ambil overnight booking. U nak bawa I pergi mana ni?
- I nak pergi holiday next week tapi kawan I tak dapat ikut. So I ajak you. Boleh?
Khaleesa mula berfikir. Sudah hampir 8 bulan dia tidak pergi bercuti ke mana-mana. Bukan tidak mampu, cuma dia tiada masa sahaja.
'Okay juga pergi holiday. Dah la orang sponsor, ada payment pulak tu, kata Khaleesa.
"Okay boleh. Tapi kita nak pergi mana?
- Pulau Redang.
" I tak nak. I still trauma pasal haritu. I taknak.
YOU ARE READING
MY SEXY MR DANI
RomanceTinggi, kacak, matured, smart, kaya, luxury lifestyle.Itulah antara tarikan yang ada pada Dani yang membuatkan para wanita ingin mendekatinya. Bukan mudah seorang lelaki bernama Dani jatuh cinta pada mana-mana wanita. Baginya semua wanita yang diken...