Kenderaan mereka meluncur laju membelah jalan lebuhraya pantai timur.
Dani membelai lembut kelapa Khaleesa yang masih lena di pangkunya. Sesekali dia menyelak rambut gadis itu yang menutup matanya.
Sedang dia asyik membelai rambut gadis itu, tiba-tiba telefon bimbit Khaleesa berdering menandakan ada panggilan masuk. Dilihat nama yang tertera di skrin.
"Tiara".
Dani lantas mengejutkan Khaleesa dari tidurnya.
'You, bangun. Tiara call'.
Khaleesa bangun dari pembaringan nya lalu menjawab panggilan tersebut.
'Hello, babe. Kenapa call ni?'
'Wait.. Are you crying?' Soal Khaleesa dengan nada yang risau.
'Tsk.. tsk.. Babe, tolong aku. Aku kantoi babe. Sugar daddy aku dapat tau hubungan aku dengan Remy. Sekarang dia tengah kerah orang-orang dia untuk cari aku' jawab Tiara.
'What!! Oh my god. Macam mana boleh kantoi? Kau kat mana sekarang ni?' Soal Khaleesa lagi.
'Semalam aku keluar dengan Remy pergi makan. Sugar daddy aku dengan orang-orang dia ada dekat Jakarta. So aku rasa line clear. Rupanya dia dah lama syak aku ada lelaki lain. So, dia pasang spy untuk intip aku dekat sini. Sugar daddy aku dapat tahu terus mengamuk'.
'Orang kanan dia, David tu rapat dengan aku. So dia yang bagitahu aku yang sugar daddy aku dah upah orang untuk cari dan bunuh aku. So David minta aku keluar dari KL ni. Dekat rumah kita pun dah tak selamat. Aku takut dorang cari aku dekat sana'.
'Sekarang aku nak tunggu Remy balik KL. Dia pergi Ipoh pagi tadi hantar barang. Malam ni baru dia balik ambil aku. Sekarang aku menyorok dekat rumah kosong area rumah Remy. Tolong aku, babe. Aku takut' rayu Tiara.
Khaleesa lantas menoleh ke arah Dani. Mungkin hanya Dani sahaja yang boleh bantu Tiara buat masa ini.
'Dani.. Tiara. She's in dangerous now. We need to help her!' Kata Khaleesa.
'What! Dangerous Kenapa? What happen to her?'.
'Sugar daddy dia nak bunuh dia sebab kantoi dia ada boyfriend. So sekarang dia menyorok dekat rumah kosong area Kampung Baru sana. Malam nanti boyfriend dia balik KL ambil dia' kata Khaleesa.
Dani segera merampas telefon bimbit Khaleesa lalu bercakap dengan Tiara.
'Hello, Tiara. It's me, Dani. Send your location now. I suruh orang-orang I ambil you dekat sana and bawa you balik rumah I. Dalam sejam lagi I sampai rumah' arah Dani.
'Okay. I send sekarang. Tapi boleh tolong cepat sikit sebab I tengah takut sangat-sangat ni' kata Tiara yang menggigil ketakutan.
'Don't worry. They will be there in 15minutes. That's my promise' kata Dani sebelum mematikan talian.
Sepantas kilat mesej dari Tiara masuk menandakan location nya telah dihantar. Dani mengforwardkan location itu ke Rafael. Selepas itu nombor telefon Rafael didail.
'Hello. Aku ada send location dekat kau. Kau ada 15 minit untuk selamatkan seorang perempuan nama Tiara dekat situ. Make sure she's safe until you guys reach my villa. I'll be there in one hour' kata Dani.
'Baik, boss. Saya gerak sekarang' balas Rafael.
Dani mematikan panggilan tersebut lalu memulangkan semula telefon bimbit itu kepada Khaleesa.
'Don't worry. I dah hantar Rafael untuk selamatkan Tiara. She'll be fine' kata Dani sambil mengelus lembut rambut tiara.
Rafael tiba di lokasi yang diberi oleh Dani sebentar tadi. Dia memasuki ke dalam rumah kosong yang agak usang dan terbiar itu. Langkahnya terhenti apabila melihat sosok tubuh seorang gadis yang sedang meringkuk menyandar di belakang almari yang ditinggalkan itu.
'Hi, cik Tiara ke?' Sapa Dani.
Tiara terkejut. Perlahan dia memusingkan badannya ke belakang lalu menyorokkan badannya di belakang almari.
'Si...siapa tu?' Soal Tiara yang tergagap-gagap seperti suara orang yang sedang menangis.
'Saya Rafael, orang Tuan Dani. Tuan Dani minta saya datang untuk selamatkan cik' kata Rafael dengan lembut. Risau jika dia telah menakutkan gadis itu.
Tiara berasa lega. Seperti batu di kepalanya telah dialihkan. Dia perlahan keluar dari tempat persembunyiannya lalu berlari ke arah Rafael dan memeluknya.
Rafael kaget. Kali pertama dia melihat wajah Tiara yang sungguh cantik itu membuatkan dia telah jatuh cinta pandang pertama dengan Tiara.
'Thank you selamatkan I. I takut sangat-sangat sekarang ni' kata Tiara yang masih tidak melepaskan pelukannya itu.
'Don't worry. You're safe now' kata Rafael sambil membalas pelukannya itu.
'Ops.. sorry!! I tak sengaja. It's spontaneous' kata Tiara sambil melepaskan pelukannya itu.
'No. It's okay. I tahu you tengah takut. Jom I bawa you balik rumah Tuan Dani. Kejap lagi Tuan Dani dengan Cik Khaleesa balik' kata Rafael sambil memimpin tangan Tiara keluar dari rumah itu. Mereka melangkah dengan berhati-hati kerana serpihan kaca bersepah l-sepah didalam rumah itu.
Rafael memimpin menuju ke superbike nya yang diparkir si luar rumah itu. Dia lantas mengeluarkan sebiji helmet dan jaket kulit dari beg galasnya.
'Wait. Kita naik motor ke? Soal Tiara.
'Yup. Kalau I datang naik kereta, alamatnya 40 minit la I nak sampai sini' kata Rafael sambil tersengih.
'Ermm.. kenapa? You tak boleh naik motor ke? Soal Rafael lagi.
'Boleh je. Cuma I tak pernah naik motor. I takut' kata Tiara.
'Owhh. Jangan risau. I'm a good rider. Kalau you takut, you peluk I kuat-kuat. Pejam mata kalau perlu, okay? Pujuk Rafael.
'Tiara menganggukkan kepalanya tanda setuju. Bukannya dia ada pilihan lain pun.
Jaket kulit yang baru dikeluarkan tadi dihulur kepada Tiara. Kancing helmet itu dibuka oleh Rafael lalu disarungkan ke kepada Tiara. Selepas siap semuanya, dia mengarahkan Tiara untuk naik ke atas motor.
'Naik la. Pegang I kuat-kuat tau' kata Rafael.
Tiara lantas memanjat stand superbikenya itu lalu terus duduk bertenggek di tempat duduk belakang. Mujur dia memakai seluar jeans pada hari itu.
Enjin superbikenya itu menderu laju meninggalkan kawasan Kampung Baru. Pelukan Tiara masih tidak lepas dari tadi. Apabila sudah masuk ke lebuh raya, Rafael meminta Tiara untuk mengemaskan pelukkan nya tadi kerana dia akan memecut laju superbikenya itu.
'Dah masuk highway ni. Peluk I kuat sikit. I nak speed. Kalau takut tutup mata ya' kata Rafael sambil terus memecut laju membelah jalan raya.
TbsSorry lama tak update. Lepas ni saya janji akan update selalu kayyyyy
YOU ARE READING
MY SEXY MR DANI
RomanceTinggi, kacak, matured, smart, kaya, luxury lifestyle.Itulah antara tarikan yang ada pada Dani yang membuatkan para wanita ingin mendekatinya. Bukan mudah seorang lelaki bernama Dani jatuh cinta pada mana-mana wanita. Baginya semua wanita yang diken...