'Barang-barang you mana?' Kata Remy disaat melihat Tiara berjalan keluar dari villa itu sambil diiringi Khaleesa, Dani dan Rafael.
'Tak sempat bawa'. I lari sehelai sepinggang je' kata Tiara sambil berjalan ke arah Remy.
'Owh, okay. Tak apa lah kalau macam tu. Esok pagi bila kita dah sampai sana, kita singgah mana-mana beli sikit barangan you'. Kata Remy.
'Korang dah decide ke nak pergi mana?' Soal Dani kepada Remy dan Tiara.
'Dah. Kami pergi Kedah. Dekat sana aku ada ramai kenalan. Boleh la tolong kami apa yang patut sementara nak mulakan hidup ni' kata Remy.
Dani mengangguk. Kemudian dia mengeluarkan seikat wang yang berjumlah RM lima ribu dari poketnya dan hulurkan kepada Remy.
'Nah. Buat belanja korang dekat sana sementara ni. Tapi janji dengan aku, jaga Tiara macam mana kau jaga diri kau. Tiara ni dah macam adik aku'. Kata Dani.
'Eh, tak payah lah bro. Aku ada duit ni. Cukup la untuk kami berdua' kata Remy yang menolak duit itu dengan lembut.
'Aku ikhlas. Tak apa, kalau kau tak nak guna duit aku untuk diri kau, kau gunakan duit ni untuk Tiara'.
'Orang perempuan ni banyak barang nak kena beli. Silap-silap habis untuk beli pakaian dengan barang keperluan dia je tu' sambung Dani lagi.
'Baiklah kalau kau cakap macam tu. Aku terima duit ni. Dan aku janji akan jaga Tiara dengan baik'.
Okay lah. Dah nak dekat pukul 12 malam ni. Kami gerak dulu. Jauh lagi perjalanan kami'.
Remy bersalaman bersama Dani dan Rafael manakala Tiara dan Khaleesa pula saling berpelukan. Air mata masing-masing mengalir laju mengenangkan perpisahan yang bakal mereka lalui sebentar lagi.
'Babe, janji dengan aku yang kau akan jaga diri elok-elok. Jangan lupakan aku dan janji jangan lost contact. Kalau ada apa-apa, bagi tahu aku tau. Aku akan sentiasa rindukan kau'. kata Khaleesa sambil memeluk erat sahabat baiknya itu.
'Ya, babe. Aku janji. Dan kau pun janji dengan aku yang kau akan datang jenguk aku dekat sana nanti. Aku tak kan lupakan kau sebab kau sahabat aku dunia akhirat'.
Tiara menyapu air mata Khaleesa itu dengan jari nya. Perlahan dia beralih pula ke arah Dani dan Rafael.
'Dani, thank you sangat-sangat sebab you banyak tolong I. Jaga Khaleesa elok-elok untuk I, okay?'.
'And you, Rafael. Thanks selamatkan I. I akan kenang jasa korang berdua'. Kata Tiara sambil memandang ke arah Dani dan Rafael.
'Sama-sama. Jaga diri baik-baik ya. Apa-apa bagitahu I atau Khaleesa'. Balas Dani.
Rafael hanya bersandar di tembok villa mewah itu sambil menyilangkan kedua tangannya. Perlahan dia berjalan mendekati Tiara.
'Take care. Make sure he will take care of you or he will end his life!'. Bisik Rafael kepada Tiara lalu Pergi meninggalkan mereka berempat.
'Tuan, saya minta izin keluar sekejap. Nak jumpa kawan'. Kata Rafael sambil mencapai helmetnya di atas rak di porch villa itu lalu terus menunggang superbikenya keluar dari perkarangan villa itu.
'Tiara yang agak terkejut dengan kelakuan Rafael itu hanya terdiam. Kemudian dia cepat-cepat mengajak Remy untuk pergi dari situ.
'Jom, Remy. Kita gerang sekarang. Bye Khaleesa, Dani. Kita jumpa lagi nanti ya'.
Mereka kemudian masuk ke dalam kereta dan keluar dari perkarangan villa itu.
Destinasi nun jauh di utara itu tempat yang mereka bakal tuju untuk memulakan hidup baru.
Tbc
Sorry geng. Lately ni agak busy sikit so tak dapat update cepat2. Nak 10 votes jee untuk kita update next chapter🤪
YOU ARE READING
MY SEXY MR DANI
RomanceTinggi, kacak, matured, smart, kaya, luxury lifestyle.Itulah antara tarikan yang ada pada Dani yang membuatkan para wanita ingin mendekatinya. Bukan mudah seorang lelaki bernama Dani jatuh cinta pada mana-mana wanita. Baginya semua wanita yang diken...