"Gir lan içeri" kendinden yaşca büyük gardiyanın onu koğuşa iteklemesi ile küfür savurdu. Arkasına dönüp çatık kaşlar ile baktı moruğa. Kürt olduğunu öğrendiğinden beri dile pek vurmasa da hareketleri ve bakışları öfkeliydi. Sözde hepimiz kardeşiz diye dil dökenler değilmiydi bunlar.? Gardiyan koğuştan çıkmadan önce histirik bir şekilde güldü. Gülüşleri bir çok şeyi anlatıyordu ama umursamadı Caner.
Etrafa baktığında, herkesin ona baktığını anladı. Bir iki adım atıp yaklaştı adamlara.
"Selamünaleyküm beyler" düz ve ifadesiz bakışlarını dikti kalabalığa. Ama kimsenin selamını almamasını afallatmıştı tabi.
Sonra içlerinden bir adam ayağa kalktı. Elinde tesbihi bir yandan çekiyor bir yandan da ağır adımlar ile yanına geliyordu. Kalıplı, uzun boylu bir adam Caner'i baştan ayağı incelemesi sonucunda yanına ulaştı.
Caner'in normalde kimseden çekinces olmazdı. Korkmazdı kimseden. Her zaman hakkını savunan biriydi. Ama karşısında ki adam onu germiş ama geriye adım bile atmamıştı. Ne olursa olsun duygularını asla göstermeyen bir delikanlıydı. Şimdi de gerginliğine rağmen düz ifadeler ile bakıyordu bıyıklı ama kalıplı adama.
"Aleyküm selam delikanlı. Ben Cihat. " bıyığını yoklayıp uzattı elini.
Cihat, Caner gelmeden haberi gelmişti. Kürt'ün biri gelecek diye dolaşıyordu ortalıkta. Bunun o olma ihtimali de vardı. Ama öğrenmeden bir şey yapamazdı o yüzden öğrenmek için adım attı.
Hiç bir şeyden haberi olmayan Caner elini sıktı.
"Aleyküm selam. Bende Caner" elini çekti. Tüm gözler üzerindeydi. Bu onu germişti. Alışkın olmadığı şeylerdi. Niye bu kadar incelediklerini bilmiyordu bile.
Cihat, Caner'in omzuna kolunu atıp masaya getirdi. Konuşup, onun kim olduğunu öğrenecekti. Olur da kürt çıkarsa bu koğuş onun zindanı olacaktı. Zira Cihat için kürtler, vatan haini piçlerdi.
"Ee delikanlı nerelisin" cihat gözlerini şüpheyle bakıyordu. Elini masaya koymuş ritim tutmaya başladı. Caner ise nedeni bilmiyordu ama burada hiç huzurlu olacağını düşünmüyordu.
Normalde kavgalı bir tip iken karşında 10 tane adam vardı hemde mafya tipinde dolaşanlardandı.
"Mardinliyim" düşüncelerine rağmen dikti başı. Asla kürt olduğu için utanmıyordu. Onlardan daha fazla seviyordu belki ülkesini.
Cihat ilk gözlerini kapattı. Ellerini aşağı indirip yumruk etti.
"Vayy demek sendin şu kürt bozuntusu" dedi Alperen Caner'e, sesi alaylı çıksa dahi öfkesi bariz belli oluyordu.
Caner, gelmeden önce neden böyle anıldığını bilmiyordu. Ama düz ifadesi ile Alperen'e döndü.
"Namım benden önce gelmiş demek ki. Evet kürdüm kardeşim" onun seside alaylı çıkmıştı.
Alperen ise birden ayağa kalkıp üstüne yürüdü.
"Lan piç ben senin nereden kardeşim oluyorsun"yakalarını tutup fırlattı yere.
Caner ise öfkeli bakışları ile ayağa kalktı. Sonra birden kahkaha atmaya başladı. Cihat ona anlamaz bakışlar attı. Galiba bu piç deliydi.
"Ne gülüyorsun lan" Alperen anlamadığı için sesi de meraklı çıktı.
"Hımm elinizde tespih, bıyıklarda tamam." gözleri ile inceledi delikanlı. Sonra gülümseyip yanına yaklaştı adamın. Aslında muhatabı alperen iken tahmini tutarsa asıl iş cihattaydı.
"Sizler şu ülkenizi davası gibi gören kurtçuklardansınız, demi." alaylı bir şekilde güldü sonra devam etti. Çünkü birazdan dayak yiyeceği bariz belli idi.
"Sende bu kurtçukların babası, yani reisi olmalısın yakışıklı" iyice yaklaştı Cihat'a.
Cihat ise bu kadar korkusuzca yaklaşan adama sinirli bir şekilde kaşlarını çatıp baktı.
"Sen ne hakla reis ile böyle konuşursun lan." Alperen Caner'e yaklaşacağı zaman Cihat onu durdurdu.
Caner ise bu harekete öylece baktı. Sonra aniden yüzüne gelen yumrukla yere boyladı. Ağzına gelen kan ile dudağının patladığını anladı. Tam dönecekken karnına yediği darbe ile dişlerini sıktı.
Cihat ona iğrenç bir varlık gibi bakarken bağırdı.
"Benim ülkemde senin gibi teröristler piçlere yer yok." yüzüne tükürüp masaya döndü.
Caner ise inleyip ona zor zamanların beklediğini anladı.
Zira bir kürt olarak ülkücülerle dolu koğuşa gelmişti. Kaderin ona attığı son kazıkta bu olmalıydı.
Cihat;30 yaşında
Caner; 23 yaşında
Alperen ; 28 yaşında
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Küçük Gün Işığı
General FictionTamamlandı..!!! Ülkücülerle dolu koğuşa düşen Mardin'li Caner'in hikayesi. Hapishane kurgusudur!!!