10. Bölüm

7.2K 446 58
                                    

Caner, kabuslarla dolu geceden sonra nihayet uyuyup kalmıştı. Sarışın ara sıra onu yoklamıştı. Ateşi düştüğü için o da artık uyumalıydı. Yarın Cihat denen piçle konuşmalıydı. Geç bile kalmıştı.

....

"Imhhh.." Caner başına giren ağrı ile inledi. Çatlıyordu başı. Yatağından hafif doğruldu. Etrafına baktığında herkes kendince bir şeyler yapıyordu. Sonra gözleri acımasız adamla buluştu. Kendini tam aptal gibi hissediyordu. Oysa ki ona güvenip sarışına bile anlatamadığı olayı anlatmıştı. Nedense iyi geçineceklerini düşünmüştü ama dün ettiği laflar ile ağzının payını almıştı. Gözlerini ondan çekip sarışına döndü. Elinde kitap, uzanmış okuyordu.. Kitap çok güzel olmalıydı ki ara sıra gülümseyip heyecanlandığı belli oluyordu. Karnının guruldaması ile yataktan indi, şu an tek düşüncesi kahvaltıydı.

Sarışın yanına giderek utançla omzunu dürttü. Ona yük olduğunu düşünüyordu ama yapacak başka bir şey de yoktu. Cihattan tek o koruyabilirdi onu.

Omzu dürtülen sarışın kitaptan kafasına kaldırdı. Kendini mahçupca bakan esmere gülümsedi, sonra kitaba yatağın kenarına bırakarak ayaklarını yataktan sarktırdı

"Bir şey mi istiyorsun Caner" olumlu sesiyle konuştu.

" seni rahatsız ettim sarışın ama ben acıktım" sarışın anlayışla gülümsedi ve ayağa kalktı. Onun belinden tutarak hafifçe ittirdi. Sonra kahvaltı alanına doğru adımlamaya başladılar.

Cihat o sıra tavla oynamakla meşguldü. Daldığı oyundan kafasını kaldırdı. Semih ile Caner'in kahvaltı yapmaya gittiğini anladı. Aniden ayağa kalkarak onların yanına doğru yürümeye başladı

"Kahvaltı saati geçti Semih kuralları unuttuğunu sanmıyorum" sinirli ve gür sesiyle kaşlarını çattı. Caner'e gözleri bile değmiyordu ama esmer ona bakıyordu. Belki biraz olsun dün yaptığından pişman olduğuna dair bir ışık görebilirdi .Ama ne yazık ki gözleri bile kesişmemişti. Derin bir nefes alıp Semih'in kolunu tuttu şu anda kavga etmek istiyordu ne de konuşmak

" Semih sıkıntı değil dayanabilirim" geriye doğru adımladı kendini güçsüz hissediyordu. Normalde karşılığını verebilirdi. Ama artık buna bile değmeyeceğini düşündü. Ona karşı hiçbir şey hissetmiyordu, onun kendinden nefret ettiğini bilse de Caner ona karşı nötrdü..

Sarışın onu elinden tutup masaya doğru ilerletti, bu hareketi ile afalladı, şaşkınca sarışına baktı. Ama sarışın sinirle Cihat'a bakıyordu aynı şekilde Cihatta sarışına sinirle bakıyordu.

" neden sürekli şunu koruyorsun Semih. Sen de bizden değil misin?" Sinirli çıksa dahi bağırmadan konuşmuştu. Sanki bir şeyler tartmak istercesine bakmıştı sarışının gözlerine.

" Ne zamandan beri davamızda insanları aşağılamak, küfür etmek dövmek yazıyor Cihat. Bu hangi kitapta yer alıyor, bana bunu söyler misin? Sizin yaptığınız canilikten başka bir şey değil. Eğer sizin yaptığınız bu şey davanın adı altındaysa ben bu davadan vazgeçerim". Keskin ve sert sözleri sözleriyle Cihat afalladı sonra aniden sinirlenip, sarışının yakasına iki elini getirerek duvara fırlattı.

" Ne sikim konuşuyorsun sen Semih, kendine gel haddini bil." Gür sesiyle tüm koğuşu inletti. Bir arkadaşının davasından vazgeçmesi onun için ölümle eşdeğerdi. Ya ölecekti ya da davasından vazgeçmeyecekti.

" Benim bahsettiğim davada kardeşlik vardır Cihat. Ama nedense senin davanda ırkçılık, zulüm var,bak bakalım kim davasını ihanet etmiş. " düz ifadesiyle baktı Cihat'a. Davasından vurursa kavga çıkacak ve onu dövecekti. Ne pahası olursa olsun dün Caner'e yaptıklarını bir şekilde ödeyecekti. Istediği gibi oldu da, ilk yumruk yüzüne indi.

" Oğlancı mısın oğlum sen, sürekli bu piçi koruyorsun? " sarışın kaşlarını çattı, davasından değil de Caner'i korumasından dolayı mı kavga ediyordu. Alaylı bir şekilde güldü. Demek ki bu konu üzerinde kavga edeceklerdi, olsundu. Yeter ki dündekinin intikamını almasıydı önemli olan.

" Bana diyorsun ama sanki sen Caner'e kafayı takmış gibisin. Hayırdır ne iş?" göz kırpıp kavganın fitilini atmış oldu.

Caner ise şaşkınca olanları bakıyordu. Bu kavganın sonu hücre olduğunu anlamıştı. Ama gücü yetmezdi onları ayırmayı. Zaten kimse de ayırmıyordu. Ama neden olduğunu çözememişti.

Cihat ile sarışın arasında nasıl bir ilişki vardı. Bunu öğrenmeliydi?

Bir Küçük Gün Işığı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin