Merestu

18 1 0
                                    

Fahrim Jr merupakan ketua pengawas. Setia, berpakaian rapi, dan tegas tak semena-mena. Dia kegemaran Cikgu Khalid. Senang baginya berurusan dengan murid yang ikut cakap.

Fahrim dan kumpulan pengawas yang lain sedang menyediakan apa patut di kawasan dewan. Menempatkan kerusi di dinding dewan, memasang tirai lawa, menyapu sampah dan kebersihan dan kecantikan yang lain. Pengetua bagi upah. Seronok Fahrim Jr dan kumpulannya buat kerja.

Khalid berdiri menyeluk poket memerhati kerja-kerja mereka dengan senyum.

"Suzy mesti on punya ni." Kata Khalid dalam hati.

"Cikgu, kerusi nak susun terus ke?" Jerit Fahrim kepada Khalid.

"Event bukan esok. Lambat lagi. Letak tepi dulu." Jaab Khalid

"Letak kat mana?"

"Letak situ."

"Sini?"

"Ya situ."

Fahrim Jr mengarah kumpulannya meletak tepi. Kemudian, sambung membuat kerja lain.

"Saya suka idea kamu ni.." 

Khalid terkejut. Dia menoleh. Pengetua Maimoon di sebelahnya.

"Ahh Puan.. Ya Puan. Terima kasih." Jawab Khalid. "Saya cuba bagi yang terbaik." Sambungnya lagi.

"Saya tak kenal siapa awak jemput tu. Apa ke nama.. Baby.. Tapi saya rasa ramai orang datang." Kata Pengetua Maimoon samar-samar dalam kepalanya design pada risalah Festival Muzik Sekolah. 

"Ohh.. Baby Shima.. tu artis muda tu. Lagu dia.. best."

"Hmm ok.. Saya tak ambil tahu sangat pasal muzik. Tapi benda-benda hiburan ni siapa je tak suka. Free pula.." Kata Pengetua Maimoon.

"Betul tu." Sokong Khalid.

"Saya keluar dulu." 

Pengetua Maimoon beredar keluar dewan. Khalid dibiar senyum sorang-sorang. 


Mencabar Daud JohnWhere stories live. Discover now