Berita Baik

21 0 0
                                    

Di studio, Single Lady & The Plumber sedang setup instrument masing-masing. Daud John berwajah ceria ingin menyampaikan berita baik.

"Kita dapat slot Festival Muzik sekolah woi!" Jerit Daud John pada mikrofon.

"Serius??" Pushman memandang tepat Daud John. Teruja.

"Ya serius.."

"Macam boleh dapat slot festival?" Tanya Cicak.

"Ada cikgu sekolah tu datang jumpa aku.." Jawab Daud John.

"Dia kenal kau ke?"

"Entah la.. Mutual friend gitu.."

Cicak, Pushman dan Vovo seakan tak percaya. Namun tetap melayani keterujaan. Persembahan ini dikira persembahan paling besar untuk Single Lady & The Plumber. Persediaan dan pemikiran perlu diatur baik untuk memberi persembahan mantap. Bukan lagi sekadar strumming sekuat yang boleh atau mengetuk drum sekuat mungkin. Harus ada tone dalam permainan.

"Boleh kata ni lagi mantap dari BOTB! No offense Vovo.." Pushman mengangkat tangan kepada Vovo.

"No hal.." Vovo tak amik hati. "Pinjam hotspot jap.." Pinta Vovo kepada Pushman.

Pushman geleng kepala dengan perangai malas beli kredit telefon.

"Tapi BOTB still main en?" Tanya Cicak kepada Daud John sambil tune gitar.

"Main.. main.. Still main. Dua-dua penting sebenarnya." Jawab Daud John.

"So.. boleh bawak lagu baru?" Tanya Cicak lagi.

Pushman dan Vovo memandang Daud John.

"Boleh la.. Festival Muzik takda nak bukti apa-apa sangat dekat penonton. Janji 'market' naik sikit main dengan artis komersial." Jawab Daud John. "Tapi BOTB tak boleh, Cicak. Itu platform lagi penting dengan gaya sebenar kita." Jawab Daud John.

Cicak senyum dan angkat ibu jari kanan. Ternyata Pushman, Vovo dan Cicak turut gembira dengan tawaran Festival Muzik sekolah. Mereka teruskan sesi latihan dengan berjiwa besar.

"Tak dapat pun hotspot.. Dah bukak belum?" Vovo tekan Pushman.

Mencabar Daud JohnWhere stories live. Discover now