Sedikit Cemas

14 2 0
                                    

"Tak datang lagi?" Tanya Pak Ibrahim pada Akram.

"Takda pun. Van putih kan?" Tanya Akram.

"Aah. Diorang bawak van aku tu la.."

"Takda la.. Tengah perform lagi kot sana.."

Pak Ibrahim geleng kepala. Giliran kumpulan muzik anaknya dah tak lama dah tu. Tinggal lagi dua kumpulan. Tak sedap juga untuk Pak Ibrahim sedangkan idea ini dan niat ini hanya untuk anaknya, Vovo. Dapat membantu anaknya dengan perkara berkiblatkan impian dan minat adalah satu kepuasan.

Para pengunjung tak seramai Festival Muzik Sekolah. Namun, ramai orang luar hadir memberi sokongan. Cukup memuaskan juga untuk debut pertandingan Battle of the Band dekat sini.

Encik Yad menghampiri Akram dan Pak Ibrahim.

"Ehh Encik Yad!" Akram ceria sambil menyambut salam. "Dah lama ke sampai?"

"Baru.."

"Tak info pun.." Kata Akram sambil ketawa. "Ni Pak Ibrahim.. Penganjur.."

"Assalamulaikum Encik Ibrahim.." Encik Yad menghulur salam.

"Waalaikumussalam.." Pak Ibrahim senyum dan menyambut salam.

"Memang bagus apa Encik Ibrahim buat ni. Kena angkat bakat orang.. Baru orang nampak.." Puji Encik Yad.

"Ya.. Terima kasih.."

"Juri pun boleh tahan.. Ni mesti kau pilih ya.." Kata Encik Yad kepada Akram.

"Betul.. Kena amik yang real.." Kata Akram. "Sebab anak Pak Ibrahim band jenis buat karya sendiri.."

"Anak Encik masuk?"

"Masuk.. main jeran.. apa entah genre tu.."

"Grunge.. Terbaik." Encik Yad terlihat teruja.

Persembahan di atas pentas selesai. Wajah ahli-ahli kumpulan muzik nampak lega memberi persembahan indah. Mereka bersiap mengemas dan beredar dari pentas.

"Anak Encik Ibrahim main bila?" Tanya Encik Yad.

"Satu band lagi.."

Encik Yad angguk-angguk.

Mencabar Daud JohnWhere stories live. Discover now