Uzun bir aradan sonra nihayet evlerine gelmişlerdi. Hasan Basir taburcu olunca kızının evinde kalmaya söz vermişti. Nekahat dönemini kızının ilgisiyle atlatacaktı. Zümra bebeği, Menekşe Hala bir süre önce eve geri götürmüştü. Amina Sare ve Şamil hazırlık yapmak için önden gitmişlerdi. Emin Bey dostunu hastaneden çıkınca torununun evine görürecekti. Evlerne geldiklerinde çalışanlar mutlulukla karşıladılar Amina'yı.
"Ah benim güzel kızım da annesini mi karşılarmış?" derken Zümra'ya sarıldı Amina.
"Amina... Yapma yavrum... Kaldırma çocuğu..." diyerek karısını durdurdu ŞAmil. "O kadar sorun yaşadın hala Zümra'yı kaldırmayı düşünüyorsun ya..." Amina hastanedeyken bir kez düşük tehlikesi atlatmış, hastanede tedavi görmek zorunda kalmıştı.
"Kaldırmam..." Dedi Amina kızın saçlarını öperken. "Onu çok özledim. Sarılmak istedim sadece."
"Anneee... Kardej"
"Kardeş... İyi güzelim. Seni görünce daha iyi oldu."
"Biz de seni özledik." diyerek kollarını açtı Sevgi Hanım.
"Ah ablacığım..." diyerek kadına sarıldı Amina. "Bende sizi özledim." Beyhan, Burcu ve Emel'le tek tek selamlaştı.
"Amina... Hamilelik sana çok yakışmış." dedi Beyhan.
"Ah teşekkür ederim."
"Kaç aylık oldu şimdi?" diye sordu Emel.
"Dört aylık oldu."
"Eh artık hissediyorsundur sen onu..." Emel'in sorusuyla ona döndü.
"Hayır... Henüz bir ses yok. Sadece ultrasonda... Ama doktor yakında hareketlerini duyacağımı söyledi. Aslında çok hareketli olduğunu söyledi. Çok küçük olduğu için hissetmiyormuşum."
"Canım ben salondayım. Siz kadınlar sanırım biraz sohbet edeceksiniz." diyerek Şamil konuşmalarını böldü. "Ama uzun olmasın... Dinlenmen lazım unutma."
"Tamam hayatım... Birazdan odaya çıkarım."
"Haber verirsin."diyerek kızını kucağına almak istedi. "Kızım sen de babayla gelmek ister misin? Bırak sen kadınları." Zümra hemen babasına sarıldı.
"Babammm..."
"Babasının güzel kızı... Hadi seninle biraz sohbet edelim biz." baba-kız yanlarından ayrıldıklarında.
"Amina, odandaki eşyaların hepsini yeniledik kızım biliyorsun değil mi?" dedi Menekşe Hala.
"Biliyorum halacığım. Zaten o iğrençlikleri duyunca düşük tehlikesi yaşadım. Ama şimdi iyiyim."
"Neyse kızım, olan olmuş. Neler oldu tam olarak bilmiyoruz ama. Pek iyi şeyler olmadığı kesin. Şamil sen Medinedeyken yeniden boya yaptırdı. Eşyaları yeniletti. Odanız eskisinden daha güzel oldu inan."
"Eminim halacığım. Eskiside çok güzeldi inan."
"Allah güle güle kullanmak nasip etsin."
"Amin halacığım. Halacığım bu arada saçların çok güzel olmuş, kahve rengi sana yakışmış."
"Değişiklik olsun istedim bu seferde kahve olsun dedim bakalım."
"Ama hala sarı saç sana çok yakışıyordu."
"Eee Menekşe Hanım orjinal sarı olunca. Bizde iyi durmuyor" dedi Burcu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Siyahın Karası
Ficción General06.02.2023 sabaha karşı yurdumun güneydoğusu sallandı. büyük acı çöreklendi yüreğimize. Bu acının tarifi asla yok. Yıkılan binlerce binanın molozlarının altında kaldı binlerce canımız. Saatler birbiri ile yarışırken, her gelen kurtulma haberi ile y...