4. 16

127 8 1
                                    

Joel

''Mä oon 16'' Anni kertoo. ''Vuotta?'' Kysyn. ''Joo'' nousen ylös ja alan pukemaan ripeästi vaatteita. ''Mitä?'' Hän kysyy. ''Mä oon 29. Ja se taitaa olla rikos panna alaikästä'' sanon.
''Nii on. Mut sä olit vaa tosi hyvän näkönen'' Anni sanoo. ''Aha. Miten sä ees olit päässy baariin?'' ''Väärennetyillä henkkareilla'' ''just. Mä toivon ettet sä kertois tästä kenellekään. Mä myös luulin et sä oot vähintään 18''

Menen eteiseen. Puen kengät ja nahkatakin. Sitten avaan oven ja lähden pois. Toivon ettei tästä tule mitään ongelmia minulle.

Time skip seuraava aamu

Herään auringonvalon osuessa silmääni. Katson kelloa. 11.48. Päätän soittaa Porkolle.

Joonas: moi

Joel: moi. Mä panin sitä Annia

Joonas: aha. Miks sä tän mulle kerrot?

Joel: se on 16 vuotta

Joonas: mitä?

Joel: niimpä. Panitko sä sitä Millaa?

Joonas: En. Me vaa vähän pussailtiin

Joel: aha

Joonas: mut oliks sulla vielä jotain?

Joel: ei. Mut voiko tästä tulla mulle ongelmia

Joonas: no jos Anni kertoo poliiseille ja sanoo että sitä on hyväksi käytetty ni joo kai. Mut en mä tiiä.

Joel: okei. Moikka

Joonas: moi

Lopetan puhelun. Voi vittu. Mitä mä teen?

Time skip viikko

Olen isoveljelläni hoitamassa hänen lasta. Minun luo ei olisi mahtunut. (Joelilla mun muistaakseen on veli mut en tiiä sen nimeä tai minkä ikänen se on. Mut sovitaan et sen nimi on Johannes. Ja sit täs tarinas Joelilla on myös isosisko ja sen nimi on Julia) Johannekselle tuli töitä ja hänen tyttöystävä on töissä myös joten lupauduin vahtimaan Aapoa.

Aapo istuu sylissäni ja luen hänelle jotain eläinkirjaa. ''Voidaanko mennä puistoon?'' Aapo kysyy. ''Joo mennään vaan'' vastaan. Laitamme takit päälle ja kengät jalkaan. Lähdemme ulos ja sitten kävelemään puistoon. Puistossa on leikkipaikka jonne Aapo haluaa.

Aapo menee kiipeilytelineeseen ja itse menen istumaan penkille. Katson koko ajan missä Aapo on ettei hän putoa tai jotain muuta.

Hetken päästä kuulen askelien tulevan luokseni. ''Voiko tähän istua'' Hän kysyy. ''Joo'' vastaan ja käännän pään naiseen. Veera. ''Ai moi'' Hän sanoo. ''Moi'' vastaan. ''Onko sun lapsi tuolla vai miks sä täällä oot?'' Veera kysyy. ''No mä vahdin mun veljen lasta. Onko sun lapsi tuolla?'' Kysyn. ''Joo. Toi vaalea hiuksinen tuolla keinumassa'' Hän vastaa osoittaen tyttöä keinuissa. ''Okei''

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●
Sanoja: 369

Anteeks pieni tauko ja lyhyt luku. En myöskään jaksanu lukee tätä läpi

Mä rakastan sua//Joel Hokka  (Valmis)Where stories live. Discover now