26. ''mun kaverit haukku mua''

86 6 0
                                    

Joel

Saamme kahvit juotua ja olemme menossa olohuoneeseen. ''Joel mä haluun jutella sulle vielä kahdenkesken'' Veeran yksi veljistä sanoo. Se on juuri se kuka on katsonut minua tuimasti. Veera katsoo silmiini ja pussaan nopeasti hänen huulia. Huomaan Veeran veljen se kuka haluaa jutella hymyilee.

Muut menevät olohuoneeseen ja me jäämme keittiöön. Veeran veljen hymy hyytyy ja tilalle tulee totinen ilme. ''Jos sä satutat Veeraa tai Lauraa millään tavalla sä kärsit ja siitä mä pidän huolen henkilökohtaisesti'' Hän kuiskaa ettei muut kuule. ''En tietenkään satuta'' sanon. ''Hyvä. Sithän kaikki on hyvin'' Hän sanoo ja lähtee olohuoneeseen. Menen itse perässä.

Istun sohvalle Veeran viereen ja heti Laura haluaa syliini. Otan hänet syliini mutta pian hän kuitenkin menee Veeran veljen syliin ja siitä sitten leikkimään saman henkilön kanssa. En muista heidän nimiä.

Time skip

Veera rupeaa nojaamaan minuun ja haukottelee. Kierrän oikean käteni Veeran selän takaa hänen kyljelle. ''Väsyttääkö?'' Kysyn kuiskaten. Veera nyökkää pienesti.

''Me varmaan ruvetaan lähtemään. Laura laitapa lelut takas paikoilleen'' Veera sanoo. ''Ei vielä'' Laura sanoo. ''Kyllähän'' ''ei'' ''kyllä'' ''en mä haluu vielä'' ''no kyllä meidän nyt pitää lähtee tekee iltahommia'' ''no okei sit'' Laura rupeaa laittamaan leluja laatikkoon.

Laitamme ulkovaatteita eteisessä. Veeran äiti auttaa Lauralle vaatteet. Sitten Laura ja Veera halaavat vielä Veeran vanhempia ja veljiä ja sitten lähdemme.

Ajan Veeralle koska Veera pyysi että ajaisin koska häntä väsyttää.

Parkkeeraan Veeran taloyhtiön yhdelle parkkipaikalle mikä on Veeralle tarkoitettu. Huomaan Veeran nukahtaneen. Voi pieni. Kaivan Veeran kotiin avaimen valmiiksi ja nostan Veeran syliini. Lähdemme sisälle.

Avaan oven avaimella ja vien Veeran heti sänkyyn ja otan häneltä kengät ja takin pois. Menen eteiseen ja otan omat ja Lauran vaatteet pois. ''Nyt yritetään olla hiljaa koska äiti oli tosi väsynyt ja nyt hän nukkuu'' sanon hiljaisella äänellä. Laura nyökkää.

Menemme heti pesemään kädet. Pitää olla samat säännöt vaikka Veera nukkuu.

Menemme heti iltapalalle. ''Mitä sä haluaisit syödä?'' Kysyn. ''Riisipiirakkaa ja omenaa pilkottuna niin miten äiti pilkkoo ja maitoa'' Laura sanoo. ''Okei'' voitelen ensin riisipiirakan ja laitan siihen päälle voita, juustoa, jotain kinkkua ja kurkkua. Sitten kaadan mukiin maitoa. Annan ne sitten Lauralle ja hän alkaa syödä sitä.

Sitten kuorin omenan koska olen nähnyt että Veera aina kuorii omenan. Sitten vielä yritän pilkkoa sen samalla tavalla kuin Veera muttei siitä tullut samanlaista mutta hyvin ne näyttivät maistuvan.

Sitten menimme pesemään hampaat. Pesin itse samalla ja annoin Lauran ensin itse pestä hampaansa mutta kyllä minä sen jälkeen ne vielä pesin varmuuden vuoksi.

Harjasin Lauran hiukset ja laitoin ne letille. Letistä tuli ruma mutta Veera voi vaikka huomenna tehdä hienomman.

Sitten menin laittamaan Lauralle yöpaidan johon kuului myös housut. Laura menee sänkyyn ja alan lukea hänelle jotain disney kirjaa jossa on monta eri satua ja nyt on käynnissä Tuhkimo.

Luku meni loppuun ja laitoin siihen kirjanmerkin. ''Mulla on pissa hätä'' Laura sanoi. ''Okei. Mennääs sitte vessaan''

Käytin Lauran vessassa ja nyt hän makoilee taas sängyssä peiton alla. ''Oliko kiva päivä?'' Kysyn. ''Joo. Mummon ja papan kanssa oli kivaa. Ja sit vielä ku siellä oli Aaro, Lauri, Hannu ja Miko. Sit leikittiin melkein koko ajan Hannun ja Mikon kanssa. Ja sit me leikittiin ulkona ja keinuttiin ja heiteltiin frisbeetä ja pelattiin jalkapalloa ja koripalloa ja käytiin leikkipuistossa'' Laura selittää innoissaan. ''Hyvä että oli kivaa. Onko nyt vielä jotain mistä sä haluaisit puhua?'' Kysyn.

Laura näyttää mietteliiältä ja sitten hän alkaa itkeä. ''Mikä on?'' Kysyn. En ole aiemmin ollut tälläisessä tilanteessa. Tai siis olen mutta silloin tämän tilanteen on hoitanut Veera ja minä olen katsonut vierestä ja hakenut Lauran pehmolelun.

Rauhoittelen Lauraa parhaani mukaan. Hän alkaa pikkuhiljaa rauhoittumaan. ''Joel'' Laura sanoo. ''Mitä?'' Kysyn samalla kun silittelen tuon itkuisen tytön hiuksia. ''Mun kaverit haukku mun silmää'' Laura sanoo. Järkytyn hieman. Mitä minun pitäisi tehdä? Pitäisikö minun käydä herättämässä Veera?

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
En muista mainitsinko tänne mut alotin sen one shot kirjan. Menkää lukee jos kiinnostaa. Jos ei kiinnosta ni ei mikään pakko.

Mun iskä näki tänää Kuumaan bussin parkissa. Se otti siit myös kuvan siit mut se oli autossa ni se oli aika huono.

Sanoja: 656

Mä rakastan sua//Joel Hokka  (Valmis)Where stories live. Discover now