22. treenit

91 5 0
                                    

Veera

Herään Joelin liikkuessa vieressäni. Avaan silmät ja huomaan hänen kääntyneen kyljelle selkä minuun päin. Piirtelen sormellani kuvioita Joelin paljaaseen selkään.

Minulle tulee outo olo. En osaa kuvailla sitä. Nousen istumaan sängylle ja tunnen kuinka oksennus nousee kurkussani ja jos nyt en juokse niin saan siivota oksennustani pitkin lattioita.

Niinpä nousen ylös ja juoksen vessaan. Toivottavasti Joel ei herännyt. Ehdin juuri ja juuri pöntölle kun jo oksennan. Siirrän vielä hiukseni pois tieltä.

Saan oksennettua ja pyyhittyä suuni jolloin nousen lattialta ylös ja vedän vessan. Pesen käteni ja hampaani ettei hengitykseni haisisi ihan paskalle.

Menen takaisin sänkyyn. Joel on kääntyneenä minun suuntaani. ''Missä sä kävit?'' Joel kysyy pussaten otsaani. ''Vessassa. Oli kauhee vessahätä'' valehtelen. ''Okei'' Joel sanoo ja vetää minut kiinni kehoonsa. Tässä on hyvä olla vaikkakin olen oksentanut muutamina aamuina. Se vaivaa mieltäni.

Mieltäni vaivaa olenko raskaana. Minulla on ihan samoja oireita kuin sillon kun alkuraskaudesta Lauran kohdalla. Nimittäin aamupahoinvointia, rintojen arkuutta, turvotusta, päänsärkyä, ei ruokahalua kovinkaan usein ja sitten välillä taas ihan kauhea nälkä ja tuntuu että voisin syödä kokonaisen norsun, menkkani ovat myöhässä jotka aina ovat olleet todella säännölliset ja joista on pystynyt laskemaan koska on ensimmäinen vuotopäivä. Pitäisi varmaan puhua Joelille tästä mutta en ole varma haluaako hän edes lasta. Noh puhun myöhemmin.

''Kuuntelitko sä?'' Joelin kysymys keskeyttää ajatukseni. ''Mitä sä sanoit?'' Kysyn. ''Nii että kuuntelitko sä millasta unta mä näin?'' Joel kysyy. ''En sori. Kerrotko uudestaan'' ''nii että mä näin semmosta unta että me oltiin...'' silloin vaivuin taas omiin ajatuksiini.

''Eikö ollukki aika hassu uni?'' Joel kysyy. ''Joo oli'' vastaan vaikken ollut kuunnellut yhtään.

Menemme syömään aamupalaa. Syön leipää ja mietin taas olenko raskaana. ''Mikä on?'' Joel kysyy. ''Ei mikään'' vastaan. ''Mä huomaan että joku on. Sä oot koko aika omissa ajatuksissasi etkä oo läsnä'' Joel sanoo. ''No mä mietin et... haittasko sua jos mä lähtisin ampumaan?'' Vedän hatusta kysymyksen. ''Ei haittaa. Mut siis ampumaan? Mitä?'' Joel kysyy. ''Taulua'' vastaan. ''Ok'' Joel sanoo.

Kyllä. Harrastan ammuntaa ilma- ja pienoiskiväärillä. Tai no olin aiemmin maajoukkue ampuja mutta tulin raskaaksi ja nyt olen yksinhuoltaja joten ei ollut aikaa ampua ja laitoin urani ampujana jäihin. Olen välillä käynyt ampumassa jos on ollut lyhyt työpäivä tai jos Laura on ollut vanhemmillani hoidossa.

Menen pukemaan vaatteet päälle. Vedän päälleni asun joka on ampumavaatteiden alla joidenka päälle laitan kollarit ja hupparin. Laitan vielä lempi sukkani jalkaan jotka laitan alempien housujen päälle. Sukkien pitää olla pitkät juuri siksi että ne saa huosujen päälle ampumahousujen alle ja koska ampumakengät on niin epämukavat niin myös sen takia.

Otan vaatehuoneesta ilmakiväärini ja matkalaukun jossa on kaikki muut tarvittavat tavarat. ''Mä meen nyt'' huikkaan sohvalla istuvalle Joelille kun olen saanut kengät jalkaan ja takin päälle. Otan autonavaimet lipaston laatikosta ja lähden tavarat mukanani autolle jolla ajan ampumaradalle.

Pysäköin parkkipaikalle ampumaradan pihalle ja nousen autosta. Otan valmiiksi avaimet käteeni jonka jälkeen otan tavarat takakontista ja menen ovelle jonka avaan avaimilla ja menen sisälle. Lasken aseen pöydälle ja matkalaukun lattialle. Laitan valot päälle ja laitan aseen valmiiksi ja täytän ilmasäiliön joka oli ihan tyhjä. Sitten otin matkalaukusta kaikki tarvitsemani tavarat eli lepuutustuki, hanska, ampujan lasit, korvatulpat, takki, housut ja kengät. Sitten aloin venyttelemään ja lämmittelemään lihaksiani rauhallisilla liikkeillä.

Käynnistin myös tietokoneen ja laitoin sen valmiiksi. Siirsin tavarani paikalleni ja menin ottamaan hupparin ja kollarit pois jonka jälkeen laitoin housut kengät ja takin päälleni. Kiristän kengät ja kävelen ampumapaikalle jonka jälkeen laitan vetoketjut huosuistani kiinni jonka jälkeen laitan myös ne edestä kiinni. Sen jälkeen laitan myös napit kiinni takista ja aloitan koelaukaukset.

 Sen jälkeen laitan myös napit kiinni takista ja aloitan koelaukaukset

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Tos näkyy nyt takki ja housut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Tos näkyy nyt takki ja housut. Noissa näkyy noi vetoketjut takana ja napit edestä mut sitä vyötäröllä olevaa kiristys juttua ei näy koska se on ton takin alla enkä jaksa ettii kuvaa jossa se näkyis)

 Noissa näkyy noi vetoketjut takana ja napit edestä mut sitä vyötäröllä olevaa kiristys juttua ei näy koska se on ton takin alla enkä jaksa ettii kuvaa jossa se näkyis)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Ja tossa on kengät. Haluun havainnollistaa vaa näitä vähän et ois ehkä hieman helpompi ymmärtää)

Saan ammuttua ja pakkaan kamani. Otan kuvan tuloksestani ja lähden.

Saavun kotiin ja Joel on vieläkin samassa paikassa kuin silloin kun lähdin. Vien tavarani takaisin sinne mistä ne hainkin ja menen Joelin viereen. ''Miten meni?'' Joel kysyy. ''Ihan ok'' vastaan. Joel selittää jotain jota en kuuntele koska mietin miten Joel reagoi raskaus epäilyyni.

''Nyt oikeesti kerro. Mä nään että joku vaivaa sua'' Joel sanoo. ''No tota. Musta tuntuu että mä oon raskaana'' sanon hiljaa. Huomaan järkytyksen Joelin kasvoilla. ''Mitä?'' Hän kysyy.

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
Oon joskus jossain maininnut et harrastan ammuntaa ja haluun nyt täällä vähän kertoo mun harrastuksesta. Toivottavasti se ei oo kauheen sekavaa niille ketkä ei tiedä ammunnasta mitään. Yritän kertoo parhaani mukaan ja jos tulee kysyttävää tai selitän epäselvästi ni kysykää. Mielläni vastaan teidän kysymyksiin ammuntaa kohtaan.

Sanoja: 751

Mä rakastan sua//Joel Hokka  (Valmis)Where stories live. Discover now