25. pitkästä aikaa

92 9 3
                                    

Veera

Edessäni on veljeni. Olen ihan hämmästynyt enkä ymmärrä tilannetta. ''Moi'' Aaro sanoo. (En muista minkä nimisiä ihmisiä oon käyttänyt näissä tarinoissa mut ton nimen keksiminen oli ihan tosi vaikeeta ku mul pyöri päässä nimiä joita joissain mun lempi kirjoissa on ni en tietenkään haluu käyttää niitä) hän tulee halaamaan minua. Olen ihan shokissa enkä pysty halaamaan häntä takaisin. ''Mikset sä oo kertonut et sä oot Suomessa?'' Kysyn. ''Mä halusin yllättää sut'' Aaro sanoo. Sitten portaista kuuluu ryminää ja loput veljistäni ovat edessäni.

''Moi pikku systeri'' Lauri sanoo. Lauri on vanhin veljistäni. Hän tulee halaamaan minua. Myös Hannu ja Miko halaavat minua.

Irrottaudumme halauksesta ja minä ja Joel otamme ulkovaatteet pois. ''Tässä on mun poikaystävä Joel ja tässä on mun veljet Lauri, Hannu, Miko ja Aaro'' sanon Joelille. Samassa vanhempani tulevat eteiseen myös Lauran kanssa. ''Ja tässä on mun vanhemmat'' selitän Joelille.

Joel

Joku Veeran veljistä katsoo minua ensin silmiin ja sitten katsoo kehoani arvioivasti. Sitten hän nostaa katseen silmiini ja näyttää hieman... En oikein osaa selittää miltä mutta semmoiselta jos kosken hänen siskoon saan sanoa viimeiset sanat.

Sitten katson muita Veeran veljiä. Yhden tunnistan nhl:län pelaajaksi. Sitten seuraava on todella pitkä ja hän hymyilee pienesti. Viimeinen taas katsoo hieman tuimasti. Mihin olenkaan tullut? Kerkeekö vielä poistua paikalta?

Menemme melkein heti keittiöön kahville. En ole kerennyt edes istua alas kun kysymyksiä sataa jo. ''Mitä teet työksesi?'' ''Kuinka vanha oot?'' ''Tykkäätkö sä Veerasta oikeesti?'' ''Ootko sä ikinä pettänyt ketään?'' ''Kuinka monen kanssa sä oot seurustellut?'' ''Haluutko sä tulevaisuuden Veeran kanssa?'' ''Missä sä näät itsesi 10 vuoden päästä?'' ''Haluutko sä matkustella?'' ''Mikä on sun unelma?'' ''Ootko sä nähnyt meidän Veeran oikein kiukkusena?'' ''Millanen perhe sulla on?'' ''Haluutko sä lapsia?'' ''Ootteko te riidelleet?'' Yksi kysymys kuitenkin jollain tavalla kolahtaa. ''Rakastanko Veeraa?''

''Hei hei hei. Yks kysymys kerrallaan. Eihän noihin kerkee vastata'' Veera sanoo.

''Alotetaan helpolla. Minkä ikänen sä oot ja mitä teet työkses?'' Veeran joku veljistä kysyy. ''Mä oon 29 ja mä oon laulaja'' vastaan. Kaikki katsovat minua jotenkin arviovasti ja sitten he katsovat toisiaan. Veera ottaa pöydän alla kiinni kädestäni. ''Okei. Millanen suhde sulla on sun perheeseen tai onko sulla jotain läheisiä kavereita?'' ''No ihan hyvät välit vanhempiin. Ne asuu Oulussa ja nyt lähi aikoina en oikeen oo kerennyt käydä niiden luona vierailemassa mut kyllä me suht usein soitellaan. Sit mul on kaks sisarusta joista toinen asuu ulkomailla ja toinen täällä Vantaalla. Ja sit mulla on 5 tosi hyvää kaveria eli meidän bändissä olevat tyypit ja sit tottakai crewin jäsenet'' ''Onko Veera nähnyt niitä?'' ''Ei'' ''miks? Häpeätkö sä Veeraa?'' ''En tietenkään. Me ollaan haluttu rauhassa kattoo tää kahdestaan ennenku on kerrottu kellekkään''

''Entä edelliset parisuhteet? Ootko pettänyt ketään?'' ''Mul on yks parisuhde takana. Kesti noin vuoden. Päätty yli 5 vuotta sit siks koska meitä ei oikeen kiinnostanut kumpaakaan ja en oo pettänyt ketään''

''Entä tulevaisuus? Haluutko sä lapsia? Missä näät ittes 10 vuoden päästä? Näätkö sä tulevaisuutta Veeran kanssa?'' Veera katsoo minua niin että hän haluaa kysymyksiin vastaukset myös. Nyt en saa mokata! ''Mä en oikeen tiedä haluanko mä lapsia. Mä en oo ajatellut sitä koska se ei oo ollut ajankohtaista. Mä nään itteni kiertämässä maailmaa 10 vuoden päästä bändin kanssa. Ja kyl mä nään tulevaisuuden Veeran kanssa'' näen Veeran hymyilevän pienesti.

Huomaan yhden Veeran isoveljen olevan hieman mietteliäs. ''Aika paskat vastaukset'' Hän sanoo. ''Miten niin?'' Joku Veeran veljistä kysyy. ''No se ei tiedä haluuko se lapsia vai ei ja se näkee itsensä kiertämässä maailmaa eikä Veeran kanssa ja sit toi ei sanonut minkä laisen tulevaisuuden se haluaa Veeran kanssa'' ''no en mä nyt tiedä. Jos multa ois 15 vuotta sit kysytty missä nään itteni 10 vuoden päässä ni mä oisin vastannut jääkiekosta jotain. Ja oikeestaan aika lailla kaikki ois ollut samoja vastauksia'' ''mut sä ootkin sä. Tässä nyt puhutaan meidän siskosta ei meistä'' ''niimpä meidän siskosta. Antaa sen tehdä ihan omat valintansa'' ''no ei. Jos Veera ei osaa tehdä hyviä valintoja parisuhteissa meidän pitää auttaa'' ''mut eiköhän Joel ole ihan hyvä poikaystävä'' ''Ihan hyvä ei riitä. Meidän Veera ansaitsee vaan ja ainoastaan parasta'' ja sitten oli jo kolmas maailmansota käynnissä. Veeran vanhemmat kuitenkin sai Veeran veljet hiljenemään.

Luoksemme tepastelee Laura joka oli olkkarissa katsomassa lasten ohjelmia. ''Pääsenkö mä syliin?'' Laura kysyy ja katsoo minua silmillään. Huomaan taas Lauran vasemmassa silmässä jotain outoa minkä kuukausi sitten mutten muistanut kysyä Veeralta. Pitää tänään muistaa.

Nostan Lauran syliini. Huomaan sen Veeran veljistä joka puolusti minua hymyilevän hieman. Yksi heistä näyttää tuimalta. Mitä olen tehnyt hänelle?

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
Meen nyt kirjottaa sitä one shot kirjaa. Siihen tulee tarinoita bc:n tyypeistä mut myös tarinoita mitkä ei liity Blind channeliin millään tavalla. Viimeistään aamulla on eka osa julki.

Tänää olisin halunnut laittaa niihin synttäreille joko Kuumaan paidan tai sit bc paidan mut äiti kielsi koska 'bändipaidat ei ole sopivia synttäreille' ja vitutti sit se.

Sanoja 787

Mä rakastan sua//Joel Hokka  (Valmis)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora