35. ''varovaisesti sit''

99 6 3
                                    

Joel

''Anteeks siitä miten mä käyttäydyin aiemmin. Mä tajusin et kuinka hyvin sä oot ollu Veeran ja Lauran tukena. Mä myös toivon ettet sä suutu mistään pikkuasioista koska Veera osaa olla tosi rasittava välillä. Ja mä myös toivon et sä et lähe vetää heti pienen vaikeuden jälkeen'' Lauri sanoo. ''Mä yritän olla suututtamatta Veeraa ja en mä oo kauheen pitkävihanen'' sanon. ''Hyvä. Koska mun pikkusisko ansaitsee vaan ja ainoastaan parasta'' Lauri sanoo. ''No mut siitä me ollaan samaa mieltä'' sanon. ''Hyvä. Koska ois tosi ikävää et Veeran sydän särkyisi'' Lauri sanoo. ''Veeran sydän ei särjy mun toimesta ainakaan'' lupaan. ''Hyvä. Veera on todella herkkä ihminen vaikkei se aina siltä vaikuta. Veera pystyy myös esittämään tosi kovaa vaikka ei semmonen olis. Ja muutenkin Veera rakastaa sua'' Lauri sanoo. ''Mistä sä sen tiedät?'' Kysyn. ''Sen näkee Veerasta'' Lauri sanoo ja lähtee pois. Itse menen Veeran luo. ''Mitä te puhuitte?'' Hän kysyy. ''Ei mitään'' sanon.

''Mun pitäs mennä treenikselle'' sanon. ''Ai nyt?'' Veera kysyy. ''Ei nyt mut huomen aamulla'' sanon. ''Okei'' Veera sanoo hieman haikeana. Laitan käden hänen reidelle. ''Mä voin kyl nyt tulla yöks ja sit huomen kans yöks mut päivän mä oon studiolla'' sanon. ''Okei. Se on sun työ ja parisuhde ei saa haitata töitä'' Veera sanoo. ''Nii'' sanon.

''Me muuten lähetään ens viikon tiistaina rundille'' sanon. ''Kuinka pitkälle?'' Veera kysyy. ''Se kestää vähän yli kuukauden'' sanon. Veeran poskille tippuu kyyneliä. ''Mul tulee kauhee ikävä sua'' Veera sanoo. ''Nii mullakin sua. Mut me selvitään siitä silti. Me voidaan soitella joka päivä ja nii'' sanon. ''Ei se oo sama'' Veera sanoo. ''Ei ookaan. Mut mä toivon et sä tajuat et tää on mun työtä ja et mun loppu vuosikin on aika paljon keikkailua'' sanon. ''Juu''

Parkkeeraan Veeran auton hänen parkkipaikalle. Veera ja Laura asuvat rivitalossa joten hänen auton paikalle parkkeeraan hänen auton. Veera nousee heti ylös autosta ja lähtee talonsa ovelle. Nousen itsekin autosta ja laitan ovet lukkoon. Veera avaa oven avaimella ja menee sisään. Itse menen sisälle myös ja riisun kengät. Veera on menossa jonnekin mutta otan hänen kädestä kiinni.

Veera katsoo minua silmiin. ''Etkai sä suuttunut?'' Kysyn. ''En. Se on sun työ ja sun pitää toteuttaa sun unelma'' Veera sanoo. ''Voitko sä todistaa et sä et suuttunu?'' Kysyn. ''miten?'' Veera kysyy. ''Suutelemalla mua'' sanon. Veera painaa huulensa huulilleni. Suudelma on pitkä ja rauhallinen. Seuraava suudelma olikin sitten intohimoisempi. Ja sitä seuraava oli vielä intohimoisempi.

Laitan kädet Veeran paidan alle. Veera vetäytyy suudelmasta. ''Mä en haluu nyt'' Hän sanoo. ''Okei'' sanon ja otan kädet pois Veeran paidan alta. ''Mua ei nyt vaa oikeen huvita'' Hän sanoo. ''Ei se mitään. Ja ei sun tarvi selitellä mitään'' sanon. ''Mut mä oon menossa suihkuun ni haluutko tulla mukaan?'' Veera kysyy. ''Tottakai mä haluun tulla'' sanon. ''Hyvä'' Veera sanoo ja lähtee raahaamaan minua vessaan josta samasta löytyy suihku.

Otamme vaatteet pois ja menemme suihkuun. Veera laittaa suihkun tulikuumalle. ''Miks vitussa sä pidät tätä näin kuumalla? Tänne palaa. Eiks sulle riitä et tuol pihal on tosi kuuma?'' Kyseenalaistan. ''No mä nyt vaan haluun käydä lämpösessä suihkussa'' Veera sanoo ja takertuu ihooni. Laitan suihkua vähän viileämmälle.

Pääsemme vihdoin suihkusta pois. Olimme sielä aika kauan ja Veera oli koko ajan lähelläni. Ei se kuitenkaan haitannut. Onhan se kiva nyt saada läheisyyttä koska olemme sitten siellä rundilla ja silloin sitä ei saa.

Loviisa istuu vieressäni pyyhe päällään ja rasvaa jalkojaan. ''Joel voitko sä rasvata mun selän?'' Veera kysyy. ''Joo. Istu tohon'' sanon ja osoitan lattiaa. Veera ottaa pyyhkeensä pois ja minä alan levittää hänen selkään rasvaa. ''Auh'' Veera vingahtaa. ''Mitä?'' Kysyn. ''No sä osuit tosi kipeeseen lihakseen'' Veera sanoo.

Saan Veeran selän rasvattua ja alan hieromaan sitä. ''Aiii'' Veera sanoo kun osun kipeään lihakseen. Alan hieromaan sitä kohtaa ja pian saan jumin pois.

Mahani alkaa murista. ''Sul taitaa olla nälkä'' Veera sanoo. ''Nii onkin'' sanon. ''No sit me mennään syömään'' Veera sanoo ja kietoo pyyhkeensä takaisin ympärilleen. Hän nousee seisomaan ja lähtee keittiöön.

Nousen itsekin ylös sohvalta ja menen Veeran luo. Halaan Veeraa takaapäin. Laitan käden Veeran vatsalle mutta Veera ottaa ne siitä pois. ''Onko kaikki hyvin?'' Kysyn. ''Joo. Sattuu vaan mahaan'' Veera sanoo. ''Miks?'' Kysyn. ''En tiedä'' Veera sanoo. Hän jatkaa leipien tekoa.

Saamme syötyä iltapalan ja menemme sitten pesemään hampaat. Jossain vaiheessa Veera käy myös vaihtamassa yövaatteet mutta en ole varma missä vaiheessa. Sitten hän alkoi tekemään jotain hiuksilleen. En kylläkään tiedä mitä.

Katselen peilin kautta Veeran kasvoja ja hän minun. Halaan Veeraa takaapäin. ''Sä vaikeutat tätä hiusten harjaamista'' Veera sanoo. ''No mä voin harjata ne'' sanon ja otan Veeran harjan hänen kädestä. ''Varovaisesti sit. Mun päänahka on tosi herkkä'' Veera sanoo. Alan harjaamaan hänen hiuksia mahdollisimman varovaisesti. Eihän kukaan varmaan haluaisi satuttaa omaa kumppaniaan.

Veera saa laitettua hiuksensa ja menemme sänkyyn. Heti kun olemme sängyssä Veera lähtee vessaan. Hyvä kun tulimme sieltä juuri.

Kestää hetki ja Veera tulee takaisin makuuhuoneeseensa. Makaan selällä ja Veera tulee puoliksi päälleni. Hän alkaa piirrellä sormellaan rintaani ja katsoo keskittyneenä sormeansa.

Veera haukottelee. ''Pitäskö alkaa nukkumaan?'' Kysyn. ''Joo'' Veera mutisee ja kääntää selän minulle. Menen kyljelleni ja vedän Veeran kanssani lusikkaan. Melkein heti Veera nukahtaa. Olen kateellinen hänen unenlahjoille. Veera nukahtaa melkein aina tosi nopeasti. Itse joudun pyörimään sängyssä vaikka kuinka pitkään. Yleensä kuitenkin nukahdan Veeralla nopeammin kuin kotona. Ja kotona usein syön unilääkkeitä mutta täällä en.

Unissaan Veera kääntyy toiselta kyljeltä toiselle. ''Mä rakastan sua'' Veera sanoo. Taitaa nähdä unta. Vedän Veeraa lähemmäs minua ja laitan silmät kiinni. Nukahdan ehkä 15 minuutin odottelun jälkeen.

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
Sori ettei taas oo tullu lukua. Ja en lupaa et rupeisin julkasee tätä kirjaa useammin koska en tuu kuitenkaan pitää sitä lupausta. Mut ehkä aktivoidun tän kirjan kaa sit ku saan Oleksi kirjan loppuun ja se on suht lopulla jo et luulen et siihen tulee 20 lukua vielä. Mut se voi vaihdella.

Ja sit en lukenu tätä läpi.

Sanoaj: 954

Mä rakastan sua//Joel Hokka  (Valmis)Where stories live. Discover now