20. vesisota

137 7 4
                                    

Veera

''Mä tykkään susta'' sanon. Joel näyttää yllättyneeltä siitä että kerroin tunteistani joita oli pikkuisen. ''Niin mäkin susta'' Joel sanoo. Menen Joelin luo ja istun hänen syliin. Katson Joelia silmiin ja kasvomme lähentyvät ja pian huulemme osuvat yhteen.

''Koska me lähetään?'' Laura kysyy olohuoneesta. Irrottaudun Joelin huulista ja katson kelloa. ''Ihan kohta'' sanon. ''Tuutko sä illalla tänne?'' Kysyn. ''No jos kutsutaan'' Joel sanoo. ''No tuutko'' ''tuun'' Joel sanoo ja suutelee minua. ''Miks te pussailette? Ja miks äiti on Joelin sylissä?'' Kuuluu kysymykset pöydän vierestä.

Lopetamme suutelemisen ja käännän katseen Lauraan. ''No minä ja Joel seurustellaan'' sanon. Laura näyttää mietteliäältä ja hetken päästä hän tulee halaamaan minua ja Joelia. ''Miltä se kuulostaisi jos Joel olis täällä vähän useammin?'' Kysyn. ''Joo'' Laura hihkaisee ja halaa Joelia uudestaan. Hymy nousee huulilleni.

''Meidän pitäis lähtee päikkyyn'' sanon. ''Okei'' Laura sanoo. Hän lähtee eteiseen. ''Sä voit olla täällä niin pitkää ku tarttee. Oliks sulla tänää siis treenit?'' ''Joo. Alkaa 8.45 ja ajateltiin et loppuis joskus 16-18 välisenä aikana'' ''okei. Tuu sitte ku tuut mut laita jooko viestiä ku saattaa olla että me ollaan puistossa tai jossain muualla pihalla'' ''joo'' suutelemme vielä. ''Äiti. Tuu jo''

Nousen ylös Joelin sylistä ja menen eteiseen. ''Voinko mä olla täällä niin pitkää et reenit alkaa?'' Joel kysyy. ''Joo oo vaan'' Annan nopean pusun Joelille vielä ja sitten menen eteiseen pukemaan ensin Lauran ja sitten itseni. Olemme jo lähdössä mutta Joel kipittää luoksemme. Joel antaa minulle nopean pusun. ''Hyi'' Laura sanoo. Vähän alkaa naurattaa. ''Mä haluun Joelilta halin'' Laura sanoo. Joel kyykistyy ja antaa Lauralle. ''Tuutko sä illalla meille?'' Laura kysyy Joelilta. ''Tuun'' ''jes'' minua alkaa hymyilyttää.

''Noni mennään'' sanon. Avaan oven ja laitan Lauran päiväkoti repun selkään. ''Moikka'' sanon. ''Heippa'' Joel sanoo. Sitten lähdemme päiväkotiin.

Joel

Laura ja Veera lähtivät juuri. Tuli jotenkin tyhjä olo kun Veera ei ole enää täällä. Minun pitää lähteä noin puolen tunnin päästä. Täältä studiolle kestää kävellä noin

Time skip studiolle

Makaan sohvalla. Aleksi on Tommin kanssa äänittämässä rumpuja. Minua väsyttää joten pidän silmiä kiinni. Hetken päästä tunnen jonkun ampuvan minua vesipyssyllä. Avaan silmät. Yllättäen Porko.

Nousen ylös sohvalta ja Joonas lähtee juoksemaan karkuun jolloin itse alan jahdata häntä. Joonas ampuu minua koko ajan vesipyssyllä. Saan hänet kiinni ja otan vesipyssyn ja sitten alan ampua häntä.

Sitten kun vesipyssystä loppuu vesi lopetan. Olemme molemmat ihan märkiä. Menen yhdelle kaapille ja otan sieltä t-paidan ja housut. Meillä on studiolla vaatekaappi jossa on varmuuden vuoksi vaihtovaatteita.

Otan hupparini pois. ''Wow. Joel on tainnu saada pillua'' Joonas sanoo. ''Miten niin?'' Kysyn. ''No sulla on kynnen jäljet selässä'' Porko toteaa. Mieleeni palaa eilinen ilta ja yö kun Veeran kynnet oli painautuneena selkääni.

Vedän paidan päälleni ja vaihdan housuni. Laitan märät vaatteen penkin selkänojalle. Menemme studion olohuoneeseen/oleskelutilaan. Siellä on kaikki paikalla. ''Joel on päässyt panemaan'' Porko toteaa. ''Jännittävää'' Tommi sanoo. ''Ketä?'' Niko kysyy. ''Onko vakavaa?'' Aleksi kysyy. ''Onko hyvännäkönen?'' Olli kysyy. ''Jos se on hyvän näkönen ni onko sillä siskoa?'' Porko kysyy. ''Veera, on jotenkin, on ja ei oo'' vastaan kaikkiin kysymyksiin. ''Mihin sä nyt oikeen vastasit?'' Porko kysyy tyhmänä. ''Nii että sen nimi on Veera. On jotenkin vakavaa, on hyvän näkönen ja ei oo siskoa'' sanon. ''Just'' Porko sanoo.

Mä rakastan sua//Joel Hokka  (Valmis)Where stories live. Discover now