Hoofdstuk 69

108 2 0
                                    

Ik schrik wakker van geklop op de deur. Ik spring het bed uit en ren half slapend naar de deur. Hoe laat is het wel niet? Ik open de deur en zie tot mijn verbazing en klein Italiaans vrouwtje staan met een schoonmaak kar die achter haar verschijnt. Ik vertel haar zo duidelijk mogelijk dat ze mijn kamer niet hoeft schoon te maken in mijn gebrekkig Italiaans en zeg haar gedag. Ik gooi de deur weer dicht en laat mezelf op het bed vallen. Ik pak mijn telefoon om te kijken hoe laat het is en schrik van de tijd. In weken heb ik nooit langer uit kunnen slapen dan 9 uur en nu is het bijna half 12. Gek genoeg heb ik vanaf 8 uur gisteravond geslapen dus dat staat gelijk aan 16 uur slaap. Ik denk niet dat het normaal is voor iemand om zo lang te slapen, tevens heb ik nu ook het ontbijt gemist en hoe lang zou ik hebben geslapen als het schoonmaak vrouwtje me niet had wakker gemaakt? Ik leg mijn telefoon vol met gemiste oproepen, berichten en voicemails op mijn nachtkastje en verberg mijn gezicht in mijn kussen. Ik wil net mijn stembanden kapot maken door in het kussen te gillen tot plotseling mijn telefoon zachtjes begint te zoomen. Ik kijk op en zie dat Harry belt. Ik laat hem uit ringen en beluister de voicemail die hierna binnenkomt.

"Lieverd... je moet nu echt even naar me luisteren. Je moet me nu vertellen waar je bent. Je hebt een contract getekend, weet je nog? Met mijn management, dus je kan niet zomaar het land verlaten en al helemaal niet als je een week vol interviews en shoots heb. Derek is pist en dreigt een rechtszaak aan te spannen als je niet binnen 24 uur iets van je laat weten. Schat... ik wil niet dat je in de problemen komt. Laat Derek alsjeblieft wat van je weten en zorg dat je veilig bent... ik maak me zorgen Liv, ik mis je" Ik gooi de telefoon naast me neer en ga rechtop zitten. Ik kan niet geloven dat Derek dreigt met een rechtszaak. Ik mag toch verdomme zelf wel weten wanneer ik rust nodig heb.

Harry POV:

"Weet ik veel waar ze is... ik heb het verkloot man, dus ik snap wel dat ze haar spullen heeft gepakt"

"Harry. Op dit moment interesseert het me niet wat je geflikt heb. Ik heb niet voor niks gezegd dat ik het niet wil hebben dat jullie samen zijn. Dit is net zo slecht voor jou carrière dan voor die van Liv. Zorg ervoor dat ze vanavond in mijn kantoor is anders hebben jullie beide een probleem. Oh ja en Harry? Kom niet meer in de buurt van Casey" met dat gezegd te hebben hangt Derek op en laat me verward en alleen achter.

Ik gooi mijn telefoon op de bank en laat mezelf in de grote zitstoel zakken. Ik kan niet geloven dat ze letterlijk het land heeft verlaten om maar zo ver mogelijk van mij te zijn. Ik weet dat ik een klootzak ben, maar ze had me het op ten minste kunnen laten uitleggen. De reden dat Casey me bleef bellen is omdat ze mijn opa's horloge had gevonden in haar appartement. Gisternacht hadden we afgesproken zodat ze deze aan me kon geven en hebben we het een en ander besproken. Ze heeft gezegd dat ze spijt heeft van alle dingen die er zijn gebeurd en dat ze nu ze een relatie heeft met een of andere filmacteur in ziet dat ze verkeerd zat. Ik heb gezegd dat ik haar excuses accepteerde en heb haar toen een knuffel gegeven en natuurlijk kwam er precies op dat moment een paparazzi langs en heeft een foto van Casey en mij knuffelend geschoten. Ik heb die man aardig en beleefd gevraagd om de foto te verwijderen, maar het was al te laat. Hij had hem al doorgestuurd naar het kantoor. Ik was woest en ben direct in de auto gestapt om bij Liv te zijn zodra het openbaar werd gemaakt. Al had ik niet verwacht dat direct de volgende ochtend het tijdschrift in onze brievenbus was geleverd. Mijn plan was om Liv te laten zien dat ik spijt had van mijn woede uitbarsting en extra lief voor haar te zijn, zodat ze niet eens vraagtekens zou hebben als ik haar het hele verhaal uit zou leggen. Ik was van plan om na het ontbijt open kaart te spelen, maar dit was dus te laat. Ik hoor mijn telefoon ringen en gris hem van de bank af. Tegen mijn teleurstelling in is het de privé detective die ik heb ingehuurd om Liv te vinden en niet Liv zelf.

"Ja?" antwoord ik

"Ik heb Liv kunnen lokaliseren. Ze is lopend aangekomen op het treinstation en paar minuten lopen vanaf het huis. Ze heeft de trein richting Schiphol genomen en heeft toen een vliegticket naar Verona Italië geboekt via een online website. Ze heeft toen een taxi genomen richting Lazise en ingecheckt bij een hotel aan het meer, op dit moment verblijft ze hier nog"

"Dankjewel Steef" zeg ik en hang op.

Mijn zorgen nemen nu lichtelijk af omdat ik weet waar ze is en dat ze veilig is. Ik had de hoop al opgegeven en dacht dat ze voor eeuwig en voorgoed afstand van mij wilde doen. Liv is een slimme meid en ik denk dat ze het dan anders had aangepakt. Het traceren van bankafschriften is niet eens een uur werk. Ze weet waar ik toe in staat ben en wat voor connecties ik heb. Dacht ze nou echt dat ze zomaar van me af kon zijn? Ik denk dat een vlucht naar Italië nog niet eens zo gek is. Ik moet haar laten weten hoe het zit en dat ze niet zomaar haar leven kan achterlaten, zonder ook maar iets van contact. Ze is gek op me en dat weet ik. Ik ga haar laten zien hoe gek ze op me is.

Becoming the one - Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu