Hoofdstuk 59

897 17 5
                                    

Even later komt Derek terug. Hij sluit de voordeur achter zich dicht en gaat op een van de stoelen zitten die bij de bank staan. Hij ziet er voldaan uit en kijkt Harry met een brede glimlach aan. 

'Ik heb goed nieuws voor je Harry. Vorige week zei je nog tegen me dat je van me af wilden en vandaag gaat dat gebeuren. Ik ben helemaal klaar met jou en de dingen die met jou te maken hebben. Sinds jij en Liv samen zijn ben jij veranderd. Je moeder heeft het zelf nog tegen je gezegd. Liv heeft een negatieve invloed op je. Je hebt zelfs je eigen concerten gemanipuleerd om bij je vriendinnetje te zijn. Je arme moeder wilde je alleen waarschuwen voor wat er nu komen zal' 

Ik heb al ruim een minuut geen adem meer gehaald. Ik sta verteld van wat Derek allemaal aan het vertellen is. Ookal weet ik niet of ik het allemaal wel moet geloven. Harry zei tenslotte dat Derek onbetrouwbaar was. 

'Je zult geen last meer van mij hebben want ik zet jullie definitief en op staande voet uit het management. Veel succes met het uitleggen van de pers waarom je deze acties heb ondernomen' Zegt Derek en staat op van de stoel.

Derek loopt richting de voordeur en wilt de voordeur open doen totdat hij wordt aangevlogen door Harry. Derek valt tegen de grond en Harry begint op hem in te slaan. Derek probeert zich nog te verweren, maar krijgt volle klappen. Paul en Dave proberen Harry van hem af te treken, maar dat gaat met aardig wat moeite. Harry staat tegen Paul op te springen zodra ze Harry van Derek hebben afgehaald. Dave trekt Derek overeind en ik zit nog steeds vol verbijstering naar het hele plaatje te kijken. 

'Oprotten' zegt Dave en gooit Derek zijn tas tegen hem aan. Dave slaat de voordeur dicht en helpt Paul met het neerzetten van Harry op een stoel. Even later hoor je een auto met piepende banden de oprit verlaten. 

Wat zich zojuist heeft afgespeeld kan ikzelf niet eens geloven. Het enige dat ik weet is dat ik hier weg wil en ook snel een beetje. Ik sta op van de bank en pak mijn jas van de kapstok. Dave en Paul zijn nog druk bezig met Harry en kijken niet als ik de voordeur uit glip. Ik sluit de deur achter me dicht en adem diep in en uit. Het enige wat ik wil is vergeten wat er zojuist is gebeurd. Ik loop de oprit op en zie aan het einde van de oprit de auto staan waar we vanmorgen in zaten. Jay staat tegen de auto aangeleund met zijn telefoon in zijn handen. Ik loop naar de auto toe en kijk Jay bijna smekend aan. Hij stapt de auto in en start de auto. Ik stap in de bijrijderskant en sluit de deur. In de verte zie ik Harry het huis uit komen. Hij ziet eruit alsof hij op elk moment in huilen uit kan barsten, maar op dit moment wil ik zo ver mogelijk van hem vandaan zijn. Ik kan het niet meer.... 

Niet op deze manier. 

Becoming the one - Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu