Hoofdstuk 30

1.3K 28 2
                                    

"Zullen we roomservice bestellen?" Vraagt hij zachtjes en ik knik.

Ik sta op van zijn schoot en laat hem overeind komen. Hij pakt de telefoon die is verbonden met de receptie beneden en zet hem aan zijn oren.

"Roomservice alsjeblieft" Hoor ik hem zeggen.

"Pannenkoeken, croissants, eitjes en doe maar wat lekkers" Zegt Harry en ik steek mijn hand in de lucht.

"En warme chocolademelk" zeg ik en hij zucht.

"En warme chocolademelk alsjeblieft" Zegt Harry en rolt zijn ogen.

"Top dankje" Zegt hij en legt de telefoon weer neer.

Hij komt naar me toe lopen en duwt me op de bank. Hij geeft me een kus op mijn wang en dan in mijn nek. Hij komt naast mij zitten en trekt me dan op zijn schoot.

"Jij chocolade monster" Zegt hij en ik giechel.

Ik ga tegen hem aan liggen en verberg mijn gezicht in zijn nek. Hij wrijft rustig met zijn hand over mijn rug en geeft me kusjes op mijn hoofd.

"Wat heb je eigenlijk met de macbook gedaan die ik je heb gegeven?" Vraagt hij en ik zucht.

"Ik heb je al gezegd dat ik die dingen niet kan aannemen. Die ring was ook al zo duur"

"Heb je hem al ingesteld?" Vraagt hij en ik schud mijn hoofd.

Hij zet me naast zich neer op de bank en staat dan op. Hij loopt richting de slaapkamer en komt terug met de macbook in zijn hand. Hij gaat weer zitten op de bank en maakt de doos open. Hij haalt de laptop uit de verpakking en zet de doos naast zich neer. Hij zet de laptop op mijn schoot en zet hem aan.

"Harry alsjeblieft. Ik maak hem binnen een week kapot. Ik kan daar niet mee omgaan" Zegt hij en ik zucht.

"Je zult toch ergens je online les moeten volgen?" Zegt hij en ik kijk op.

"Online les? Hoe bedoel je online les?"

"Je school heeft mij gisteravond gebeld met een plan. Het is bijna niet mogelijk om jou op school te krijgen zonder alle gekte en drukte eromheen. Leerlingen in jouw klas horen ook gewoon normaal de les te kunnen volgen en dat gaat niet wanneer jij er bent. Ze hebben daarom bedacht om jou Online les te laten volgen. Zo kun je wel je diploma halen en je kan met mij mee op tour" Zegt hij blij en ik zet de laptop naast mij neer.

Dit is dus hun oplossing? Ik kan nooit meer naar school en moet de hele dag achter een laptop zitten? Het gaat niet alleen om mijn diploma, maar ook om de sociale contacten. Ik wil mijn vrienden zien en samen pauze houden. Ik wil normaal met mijn docenten kunnen praten en de gymlessen volgen. Niemand snapt mij! Iedereen probeert dingen te verzinnen om te kijken hoe iedereen het beste door kan gaan met zijn leven, maar voor mij is dit geen positieve verandering. Ik wil niet online les volgen en al helemaal niet op deze stomme laptop. Ik sta op en loop richting de slaapkamer.

"Liv!? Vind je het dan niet leuk?" Vraagt hij, maar ik negeer hem en sla de deur achter me dicht.

Ik laat mezelf met mijn gezicht in het kussen vallen. Ik voel het kussen al langzaam nat worden van mijn tranen en probeer mezelf zo rustig mogelijk te houden. Toen ik Harry nog niet had ontmoet en het aanbod zou krijgen om online les te doen, dan had ik het gelijk aangenomen. Nu ik Harry heb ontmoet en nu mijn leven totaal overhoopligt heb ik juist die stabiliteit nodig van mijn rooster, en mijn vrienden, en mijn docenten. Ik vind het moeilijk om het zomaar te laten gaan. Ik pak mijn telefoon van het nachtkastje en bel David.

"Hey" hoor ik aan de andere lijn.

"Hey" zeg ik huilend.

"Wat is er?" Hoor ik hem vragen en ik zucht.

"School wil dat ik online lessen ga volgen, zodat ik niet meer naar school hoef" zeg ik bedroeft.

"Oh... het komt wel goed. Je zult je vrienden echt wel vaak genoeg zien en maak je geen zorgen om alle andere dingen. Je moet begrijpen dat de school hier ook niks aan kan doen. Jij bent op dat podium gaan staan en nu moet je dealen met de consequenties. Ik snap dat het moeilijk is voor je en het zal wel even wennen zijn, maar uiteindelijk heb je tenminste een diploma" Zegt hij.

"Dat is waar" zeg ik zacht.

"Je hebt meer vrijheid en je hoeft niet meer naar school te fietsen. Je hebt geen reistijd en je kan je tijd nu nuttig gebruiken. Aangezien je het al zo druk hebt. Ik denk dat je voor je examens wel naar school moet, maar dat zal dan wel geregeld worden" zegt hij.

"Ja je hebt gelijk. Harry vertelde het gewoon zo blij alsof het iets leuks was, maar ik zag de leukheid er niet van in" zeg ik en ik hoor hem lachen.

"Harry wilt gewoon het beste voor je zoals iedereen. Je moet niet denken dat iedereen tegen je is"

"Ja weet ik... Bedankt" Zeg ik.

"Geen probleem mop" zegt hij en hangt op.

Ik leg mijn telefoon op mijn bed en duw mijzelf omhoog. Ik hoor de bel gaan van de voordeur en loop rustig de slaapkamer uit. Ik zie Harry met de Hotelmanager het ontbijt naar binnen brengen en ga zitten aan de keuken tafel. Harry heeft de tafel al gedekt en zegt de manager gedag. Hij komt de woonkamer in en geeft me een kus op mijn wang.

"Gaat het alweer babe?" Vraagt hij lief en ik knik.

"Sorry" Zeg ik en hij schudt zijn hoofd.

"Je hoeft geen sorry te zeggen schatje" zegt hij en geeft mij mijn warme chocolademelk. 



Becoming the one - Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu