Dag lieve nieuwe lezers,
Het boek is momenteel in de herschrijf fase dus kunnen er dingen veranderen tijdens het lezen. excuses voor het ongemak.
Kus R
DEEL 1
"Het spijt me.... plaats vergaan plek vergaan" zegt het meisje die onze plek bezet houdt.
Mijn moeder legt haar zachte hand op mijn schouder en trekt mij terug de grote gang in. Het Ziggo Dome is veel groter dan ik had verwacht en er zijn veel meer mensen dan ik mij ooit had kunnen voorstellen. We zitten vrij ver van het podium, maar er zijn grote schermen waar we het podium uitvergroot op kunnen zien. Ik heb mij zo verheugd op deze avond, dat het net een droom lijkt. Ik ben onwijs zenuwachtig, terwijl ik dit keer niet eens zelf op een podium hoef te staan. Ik kan niet wachten om mijn grote idool Harry Styles te zien optreden. Ik ben al een fan van hem toen hij de eerste keer op het podium stapte bij X-factor. One Direction vond ik geweldig en ik moest daarom zo hard huilen toen ik hoorde dat ze een break gingen houden. Ik luister nog steeds naar hun muziek en steun ze overal waar nodig is. Het is vandaag 5 juni 2022, maar het lijkt erop dat we niet verder komen dan deze verschrikkelijke grote gang. Die rotwijven met hun pornoblonde haar en vel rode lippenstift hebben de kans om Harry te zien optreden van me weggerukt. De tranen lopen over mijn wangen en ik besef nu pas wat er net is gebeurd. Ik ga zitten op een van de grote banken en laat mijn hoofd zakken. Mijn moeder komt naast me zitten en legt haar hand op mijn rug. Ik zucht diep en veeg de tranen van mijn wang. Op dit moment kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan. Had ik nou maar vorige week naar die les gegaan op school waar ze leerden hoe je voor jezelf moet opkomen. Wat dat betreft ben ik namelijk echt een watje en mijn moeder ook. Thanks for the genes mom!
"Het spijt mij Liv" zegt mijn moeder hulpeloos.
"Geeft niet" snik ik.
Mijn moeder kan er ook niks aan doen dat die porno wijven op mijn plek gingen zitten, nadat wij ze hadden gevraagd om ze leeg te houden. Hadden we maar niet zo'n zwakke blaas. Weer bedankt mam voor het gene.
"Ik wist niet dat dit zou gaan gebeuren... ik had die trut een klap moeten geven" zegt ze en kijkt mij aan met een grijns.
"Alsof jij dat zou durven" zeg ik en ze geeft me lachend een stomp in mijn zij.
"Je moeder heeft vroeger jarenlang op boksen gezeten hoor" verdedigt ze zichzelf.
"Ja maar volgens mij was je gestopt, omdat mevrouw bang was om tegen een tegenstander te vechten... of niet soms?" Haar mond valt open en ik grijns.
"Wie heeft jou dat verteld?"
"Ik noem geen namen... Papa" Grinnik ik en veeg nog wat tranen van mijn wang.
Ik schud mijn hoofd en er verschijnt een klein onschuldig lachje op mijn gezicht, maar die verdwijnt al snel wanneer ik 4 meiden lachend de zaal in zie lopen. Ik snik en laat mijn hoofd weer naar beneden zakken. Ik had hier zo naar uit gekeken. Mijn moeder weet hoe veel ik van die man hou, ook al ken ik hem niet. Mijn kamer hangt vol met foto's en quotes van Harry. Ik heb zelfs een paar nummers gespeeld op een van mijn optredens. Ik treed niet vaak op, maar wordt wel eens gevraagd voor een dorpsfeest. Tijdens kerst of wanneer ze weer een reden nodig hebben op de kroeg in te duiken.
"Hallo lieverd, wat is er aan de hand?" Zegt een zware stem.
Ik veeg de tranen snel van mijn gezicht en ga rechtop zitten. Ik hoor mijn moeder wat mompelen wat lijkt op 'hormonen', maar dat ontgaand me. Zijn accent klinkt net zoals die van Harry. Zijn blauwe ogen dringen tot me door en staan onwijs goed bij zijn blauwe stropdas die strak om zijn nek getrokken is.
"Twee van die meiden hebben onze plekken ingepikt" Zeg ik stilletjes en verlegen.
"Welke twee meiden?" Vraag hij.
"Twee lelijke kraaien. Die zijn niet te missen" zeg ik en er glimt een klein lachje tussen zijn tanden hoor.
Hij neemt een diepe zucht en stapt dan naar achteren.
"Volg mij" zegt hij en ik kijk verbaast op.
Mijn moeder staat op en trekt mij enthousiast omhoog. Ik veeg mijn laatste verdwaalde tranen weg en loop dan achter mijn moeder aan. Lichte hoop borrelt in mijn hele lichaam, misschien dat er nog ergens plekken vrij zijn. De man opent met een pasje een deur en loopt een stukje door en houdt hem dan open voor ons. Mijn moeder steekt een vinger in mijn zij en kijkt me blij aan. Ik denk dat ze in de overgang is, want ze gedraagt zich zo raar de laatste tijd.
"Wacht hier... love" zegt hij en we knikken beide.
Met mijn voet tik ik zachtjes tegen de vloer en ik leun mijn rug tegen de muur. Mijn moeder kijkt me verbaast aan, maar ik sluit mijn ogen. Wat een rot dag eigenlijk. Sinds een paar jaar ben ik echt een control freak aan het worden. Als dingen niet gaan zoals ik wil dan kan ik echt uren janken en boos zijn op de hele wereld. Ik verwacht dan iets en dat gebeurt dan niet. Je kan me dan wel een kogel door mijn hoofd heen schieten.
"Die man heeft wel iets aparts hoor, vind je ook niet?"
Ik schut lachend mijn hoofd. De overgang... zei ik toch. Die vrouw ziet dingen die er niet zijn.
Er wordt een deur opengedaan en ik zie dezelfde man door de deur heen lopen. Achter hem loopt een bekent gezicht. Ook al heb ik het gezicht nog nooit in het echt mogen bewonderen. Ik herken het uit duizenden. Mijn mond valt open en mijn hart schiet op hol. Mijn moeder grijnst van oor tot oor en duwt me een stukje in de richting van de deur. Ik schaam me dood, mijn wangen zijn knal rood en mijn mond hangt nog net niet aan mijn voeten. Ik heb ook niet bepaald een hele leuke outfit aan en mijn make-up is ook niet perfect, natuurlijk wel goed genoeg, maar als ik wist dat dit zou gebeuren had ik beter mijn best gedaan. Kijk...daar heb je der weer, de control freak! Wat moet ik doen?
.......................................................................................
Hoi, leuk dat je mijn boek leest. Ik hoop dat je het leuk gaat vinden en geniet ervan. Kus. R
JE LEEST
Becoming the one - Harry Styles
Fanfiction"Als hij nog eens in de buurt komt dan sla ik hem het ziekenhuis in!" Schreeuwt Harry. Harry geeft een show in Amsterdam waarbij hij een meisje genaamd Liv leert kennen. Ze heeft veel talent dus vraagt Harry haar op het podium. Liv wordt binnen een...