Hoofdstuk 58

801 16 0
                                    

Gisteren hebben we de hele dag op bed gelegen. We hadden allebei de energie niet om uit bed te komen en het deed ook nog een zeer om dat te doen. Gelukkig zat er een tv in de slaapkamer, dus we hebben de hele dag Netflix gekeken. Mijn ouders zijn meteen gekomen toen ze het hoorden. Ze waren onwijs ongerust en mijn vader smeekte me om aangifte te doen, maar dat heb ik geweigerd. Ik wil er gewoon niet aan denken wat er gebeurd als Jack weer vrij zou komen uit de gevangenis. Ik zou zijn leven dan hebben verwoest en dat gaat hij mij betaald zetten. Laat in de middag kwam de dokter bij ons kijken. Hij heeft wat testjes gedaan en alles was prima. Ook heeft hij naar mijn wenkbrauw gekeken en de blauwe plek om mijn buik/zij. Dat zou vanzelf weggaan, maar ik moet het wel koelen en nat houden. Vandaag moesten we wel uit bed, want Harry en ik hebben een interview van Skyradio waar ik heel erg zenuwachtig voor ben. Ik ben nog nooit op de radio geweest en ik vind het onwijs spannend. 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Na het radio interview met Skyradio lopen we richting de auto. Paul en Dave lopen voor ons en Jay en Peter zijn er ook bij gekomen. De bodyguard en chauffeur van Harry. Ze hebben gisternacht gelijk het vliegtuig gepakt toen ze het hoorden. Het voelt wel fijn om in de gaten te worden gehouden door deze ijzersterke mannen. Jack zou er niet tegen op kunnen. Het interview ging als verwacht. Het was enorm gezellig, maar ik kreeg natuurlijk veel opmerkingen over mijn wenkbrauw. De dokter had gezegd dat de hechtingenpleisters er nog wel even op mochten blijven zitten, dus dat hebben we ook gedaan. Je kan het moeilijk verschuilen als het op je gezicht zit. We stappen de auto in en rijden al snel de weg op. Ik leg mijn hoofd op Harry zijn schouder en kijk door het raam naar buiten. Gisteren heeft veel goeds gedaan voor onze relatie. We hebben veel gepraat en geknuffeld en hij heeft me ook veel geholpen, want lopen was erg moeilijk en rechtop zitten ook. Gelukkig heeft de dokter pijnstillers achtergelaten, dus ik ben momenteel onder invloed van paracetamol. 

'zet de radio is harder' zegt Harry en ik ga rechtop zitten.

'er gaan geruchten rond dat Harry Styles en een voormalige zanger van de band One Direction en Liv van bergen een opstootje hebben gehad. Harry en Liv verschenen vandaag bij het radio programma van Skyradio. Liv bleek een een snee in haar wenkbrauw te hebben. Beide lieten niks los over de daadwerkelijke snee. Er is nog niet duidelijk wat er tussen die twee speelt en wat er is gebeurd met Liv' ik kijk Harry met grote ogen aan.

Roger zet de radio zachter en het geluid van een ringende telefoon neemt over. Harry pakt zijn telefoon en neemt op. Een bezorgde blik vliegt over zijn gezicht.

'Met Harry' zegt hij op een donkere toon.

'Ja dat is waar.... Nee dat zou ze nooit doen.... Ja prima.... Wanneer?.... Oke tot zo' hij hangt op.

Hij gooit zijn telefoon naast zich een zucht diep.

'wie was dat?' vraag ik zachtjes.

'Derek' zegt Harry zonder enige emotie.

Als we thuis aangekomen zijn staat er een grote Bmw op de oprit. We stappen uit en ik zie Derek bij de auto staan. Ik ben benieuwd waarom Harry zo kil deed over de telefoon. Zullen ze ruzie hebben gehad? Aan Harry zijn hoofd te zien is hij niet blij dat Derek hier is. We lopen stilletjes het huis binnen en worden gevolgd door de hele bende van ellende. 

'zijn jullie helemaal gek geworden?!' begint Derek.

'wat is er überhaupt met jou gezicht gebeurd en wat is er gaande tussen jullie twee? De hele wereld heeft het over jullie. Iemand die een verklaring hiervoor heeft?' zegt hij met een woeste blik op zijn gezicht.

'Liv is gisteren van de trap gevallen' zegt Harry droog en ik kijk verbaast om me heen. 

Harry geeft me een dodelijke blik en ik zwijg.

'Waarom heb je dat dan niet bekend gemaakt Harry? Nu zit de hele wereld verhalen te verzinnen die niet kloppen' zegt Derek ongeloofwaardig en Harry knikt.

'Ja het was een domme fout' zegt Harry en ik knik maar een beetje.

'is dat zo Liv?' vraagt Derek en kijkt mij ongeduldig aan.

'j...ja' stotter ik en hij knikt.

'oke dan... hoe gaan we dit oplossen met de pers?' vraagt Derek. 

Er gaat een telefoon af en het komt bij Derek vandaan. Hij pakt zijn telefoon en loopt het huis uit. Hij gooit de deur dicht en ik neem een hap adem. 

'Harry?' vraag ik en hij schud zijn hoofd. 

'Hij is niet te vertrouwen. Ik ga je alles later uitleggen, maar voor nu moeten we heb als onbetrouwbaar opstellen' zegt Harry formeel en ik knik. 

Op een of andere manier ben ik enorm nieuwsgierig naar wat Harry me gaat vertellen. Ik vond Derek wel aardig, maar soms ook heel vreemd en juist onaardig. Het is opzich wel een knappe man, maar ik denk dat hij heel vol is van zichzelf. Hij zal zichzelf heel wat vinden. Ik ga rustig zitten op de bank en adem even diep in en uit om de pijn te laten zakken. 

'Zou je een ice pack voor me kunnen pakken?' Vraag ik Harry lief en hij knikt. 

Even later komt hij terug met een ice pack en een theedoek om eroverheen te doen. Ik bedank hem lief en hij komt naast me zitten. Harry lijkt weer wat afwezig te zijn sinds Derek hier is. Ik hoop maar dat Derek snel weer vertrekt, want ik wilde aanwezige Harry. Niet de afwezige. 

Becoming the one - Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu