POV Harry:
"Derek... wat is er?" vraag ik zodra mijn telefoon 5 minuten lang non-stop aan het trillen is.
"Het gaat niet goed met Liv... Je moet zo snel mogelijk hierheen komen. Ik moet dingen regelen zodat de schade beperkt blijft" Brabbelt hij en ik voel mijn hart steeds harder kloppen. Mijn ademhaling stokt en er vormt een grote frons op mijn gezicht. Ik ben 3 nachtjes weg en weer verliest mijn team de controle en gaat er iets mis. Wat is er gebeurd en waar heeft hij het in godsnaam over?
"Wat de fuck is er gebeurd?" zeg ik kwaad.
"Ik leg het je wel uit als je hier bent"
"Nee, nu" zeg ik direct.
"De show waar Liv voor gevraagd werd hebben ons genaaid. De interview vragen die we van te voren hebben gekregen waren niet hetzelfde die de host tijdens de show heeft gesteld, dus Liv raakte in paniek en zodra ze terug in de kleedkamer was zakte ze in elkaar" zegt hij en voor ik het weet zit mijn vuist in de hotel muur waar ik tegenaan geleund stond.
"Harry... relax. Ik los het op"
"En of je het gaat oplossen, laat iemand mijn vlucht vervroegen" zeg ik boos en haal mijn vuist uit de muur waar ik een groot gat in achter laat.
Ik hang de telefoon op voordat hij kan reageren en wenk naar Bas dat hij hierheen moet komen. Hij loopt naar me toe en negeert het gat wat ik zojuist in de muur heb geslagen.
"We gaan naar huis" zeg ik en hij knikt.
"Over 10 minuten beneden in de lobby" zeg ik en hij loopt de kamer uit.
Ik gooi mijn tas op mijn bed en prop mijn kleding erin. Dit is mij ook wel eens overkomen en daarom doe ik geen live interviews meer. Ik heb Derek hiervoor gewaarschuwd en heb gezegd dat hij Liv hiervoor moest behoeden. Die klootzak heeft dus gewoon niet geluisterd en mag het nu allemaal zelf gaan oplossen. Ik had het zelf gewoon tegen Liv moeten zeggen. Het is mijn eigen domme schuld. Ik pak mijn tas van het bed en loop de hotelkamer uit. Ik vervolg mijn weg richting de lobby en wacht op Bas die na 5 minuten met zijn koffer de lift uit komt lopen. Ik laat de receptioniste weten dat de schade kosten van mijn creditcard gehaald mag worden en stap dan een taxi in. Onderweg is het stil en mijn hart klopt nog net zo hard dan 30 minuten geleden. Ik krijg een berichtje van Derek dat Liv wordt opgehaald door de ambulance, omdat ze over heeft gegeven en er niet goed uit ziet. Onze vlucht vertrekt 15 minuten nadat we aankomen op het vliegveld dus we moeten haasten om door de douane te komen. Uiteindelijk zijn we net op tijd en vertrekt het vliegtuig gelijk nadat we zijn ingestapt. De vlucht duurt veel te lang voor mijn gevoel maar we landen een uur later op het vliegveld in Amsterdam. Er staan beveiligers klaar die ons naar de taxi begeleiden, waardoor we niet veel later in het ziekenhuis zijn. Derek heeft me geappt waar we naar binnen moeten en in welke kamer ze ligt. Bij aankomst zie ik mijn schatje in een ziekenhuis bed liggen. Haar ouders zitten naast haar bij het bed en kijken op als ze mij binnen zien komen. Liv kijkt op en glimlacht zachtjes naar me. Ik geef haar en kus op haar hoofd en leg mijn hand op die van haar.
"Gaat het?" vraag ik zachtjes en ze knikt.
"Derek wilde me zo nodig laten nachecken, maar ik voel me prima" zegt ze en ik neem een diepe zucht.
"De dokter houden het er nu bij dat het een paniek aanval was in combinatie met langdurige stress" zegt de moeder van Liv als ik op de stoel naast het bed plaats neem.
"We wachten de bloeduitslagen af en als die goed zijn mag ik naar huis" zegt Liv en ik knik.
Ik voel mijn telefoon trillen in mijn zak en haal hem eruit om te kijken wie het is. Zodra ik Derek zijn naam zie verschijnen sta ik op en loop naar de gang.
"Yo" zeg ik
"Er is niets wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat het niet wordt uitgezonden vanavond. Ze zeggen dat we maar een rechtszaak moeten beginnen, maar dat redden we nooit binnen een paar uur en als we dat doen is het wel duidelijk dat er meer aan de hand is. We nemen dan alleen maar meer risico" Zegt hij en ik zucht.
"Is er ook nog goed nieuws?" vraag ik zuchtend.
"Ja, Liv heeft het wat mij betreft goed opgevangen en heeft meer en deels de schade weten te beperken"
"Mooi" zeg ik snel.
"Maar..."
"Wat maar..."
"Ze heeft leugens verteld en om ervoor te zorgen dat niemand erachter komt dat het leugens zijn moeten we een aantal mensen omkopen" zegt hij en ik zucht.
"Wat een rotzooi" zeg ik.
"Ik regel het... Ik ben nu op Schiphol en vlieg zo naar Italië. Ik hou je op de hoogte... oh en Harry? Vertel Liv maar niet over de uitzending. Ik wil niet nog meer stress bij haar veroorzaken" zegt hij
"Dat bepaal ik zelf wel" Wil ik nog zeggen, maar hij heeft al opgehangen.
Nu weet ik even niet wat ik moet doen. Ik wil niet dat Liv weer een paniek aanval krijgt als ik haar vertel dat het gewoon wordt uitgezonden, maar ik wil ook niet meer liegen. We hadden beloofd dat we niet meer zouden liegen. Tevens heeft Derek hopelijk gelijk met dat ze de schade heeft beperkt. Ik hoop dat de uitzending gewoon door een klein aantal kijkers wordt gezien, ook al is dat een grote droom. Aangezien het de meest bekeken show is van afgelopen maand. Ik loop terug de kamer in en duw mijn telefoon in mijn broekzak.
"Schat... Je hebt het goed gedaan vandaag. Volgens Derek heb je schade en schande kunnen voorkomen. Het is Derek alleen niet gelukt om de uitzending te schrappen, dus ze zenden het vanavond uit" zeg ik in een lange teug adem.
Ik hoor haar zuchten maar ze reageert beter dan verwacht.
"Denkt Derek echt dat ik het goed heb opgelost?" vraagt ze en ik knik.
"Ja schat, niks om je zorgen over te maken" zeg ik en ze haalt opgelucht adem.
"Ik ga dit nooit meer doen" zegt ze dan en ik begin te lachen.
"Is goed lieverd... Is goed"
JE LEEST
Becoming the one - Harry Styles
Fanfiction"Als hij nog eens in de buurt komt dan sla ik hem het ziekenhuis in!" Schreeuwt Harry. Harry geeft een show in Amsterdam waarbij hij een meisje genaamd Liv leert kennen. Ze heeft veel talent dus vraagt Harry haar op het podium. Liv wordt binnen een...