Hoofdstuk 2

2.7K 67 18
                                    

Mijn veel te gestructureerde gedachte kan ik nu wel uit mijn kop slaan. Ik had altijd gedacht dat ik Harry zou ontmoeten op een Gala, waar ik een prachtige zwarte jurk aan had, maar helaas. Ik zou het moeten doen met een zwarte flair broek, DR. Martens en een zwarte krop top. Ik ben verwonderd dat ik in ieder geval mijn best gedaan heb om er leuk uit te zien met wat kettingen om mijn nek, hier een daar wat ringen om mijn vingers, nieuwe oorbellen en wat make-up. Mijn haren heb ik gekruld en naar achteren opgestoken. Als meneer met de blauwe ogen en blauwe stropdas nou even had gemeld dat ik Harry verdomme Styles zou ontmoeten dan had ik nog even in de spiegel kunnen kijken. 

"Hallo love" zegt Harry, als hij mij een knuffel geeft.

Harry verdomme Styles staat nu voor mijn neus. Harry verdomme Styles staat nu voor mijn neus. HARRY VERDOMME STYLES STAAT NU VOOR MIJN NEUS! Wat moet ik zeggen? Ik heb hem aangeraakt...

"Hi" zeg ik en sla mezelf in gedachte voor mijn hoofd. Van al die denkbeeldige klappen voor mijn kop begin ik spontaan hoofdpijn te krijgen. Ik sla mezelf nog een eens dood in gedachte. Volgens mij ben ik al dood, want ik... Liv van Bergen die Harry verdomme Styles ontmoet... Dat bestaat niet kan ik je zeggen.

"je hoeft niet nerveus te zijn... wat is je naam?" Vraagt Harry lief.

"Liv." Zeg ik zacht.

"Dus liv, zullen we een paar foto's nemen?" Vraagt hij en ik knik.

"Liv treed ook vaak op Harry, ze staat maandelijks wel op het podium te zingen" zegt mijn moeder.

"Ohja? Hoe lang doe je dat al" Ik probeer mijn moeder een boze blik toe te schieten maar ze is veel te enthousiast.

"Uhm mijn hele leven al" Zeg ik zachtjes

"Ook al op grote podiums?" vraagt hij

"Niet meer dan duizend man denk ik" Zeg ik en hij knikt.

Ik krijg mijn mond niet meer open. Ik ben zo verward. De echte Harry Styles staat voor mijn neus. Hoe kan dit? Twee minuten geleden zat ik nog huilend op een bankje met veel te veel innerlijke agressie, en nu... Harry pakt mij bij mijn heup vast en trekt mij dichter naar zich toe. Mijn moeder pakt haar telefoon uit haar tas en richt de camera naar ons. De man waar mee ik was meegelopen staat achter mijn moeder. Hij kijkt blij en ik moet glimlachen van zijn blik. Mijn moeder maakt honderden foto's, voordat Harry terug naar de kleedkamer moet. Hij komt terug met 2 backstage pasjes en doet er een om mijn nek.

"Have fun babe " zegt hij en geeft mij een knipoog.

Ik hou zo veel van deze man. Hij maakt mij gestoord in mijn hoofd, maar dan op een leuke manier. Hij is nog tien keer knapper in het echt. Zijn kaaklijn is niet normaal strak en zijn kuiltjes in zijn wangen zijn perfect. Hij heeft een zwarte broek aan met een witte bloes, daarover heen heeft hij een zwart jasje en dat vormt zijn lichaam zo goed. Ik weet dat niemand perfect is, maar Harry Styles komt redelijk in de buurt van perfect, misschien is hij de definitie van perfect.

Mijn moeder en ik worden allebei naar een deur begeleid door de man waarvan ik de naam nog steeds niet weet. Ik doe de deur open en zie een grote hal voor me. Ik hoor mensen gillen en ik kan vanaf hier het podium zien. De gitarist van Harry, Adam staat in de hoek van de ruimte met iemand anders te praten. Ik hoor muziek op de achtergrond en er begint een stem te zingen. Het is niet Harry, maar het is een meisje. Ik ken dit nummer. Het staat in de top 50. Ik weet de naam niet, maar wel de tekst. Ik begin mee te zingen en beweeg mijn heupen met de maat mee. Ik zie op het podium het meisje staan. Het lied klinkt heerlijk en mijn stem is in vorm vandaag. Mijn moeder neuriet zachtjes mee met de muziek, terwijl ik de tekst meezing. Niet dat mijn stem na dit concert nog in vorm is aangezien ik bij het vorige concert mijn stem een week lang kwijt was. Ik zie Harry langs mij lopen, terwijl hij zijn oordoppen in doet. Hij neemt nog een slok water en loopt dan naar zijn band. Het meisje is uitgezongen en ik hoor de fans juichen. Het meisje komt van het podium af en wordt meteen door een deur begeleid. Er gaat een doek naar beneden op het podium en er begint een animatie . Iedereen begint te gillen en te juichen. Het is een prachtig geluid om zo vanaf backstage te horen. Het is best druk achter de schermen. Mensen rennen en lopen heen en weer. Harry zijn haar wordt nog eens bij gewerkt en de make-up van de drummist. 

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik Harry heb ontmoet. De adrenaline in mijn lichaam loopt al aardig op. Ik vind het zo stom dat ik niks aan Harry heb gevraagd. Ik ga hem hierna natuurlijk nooit meer zien. Ik kon gewoon niks zeggen, mijn gedachtes stonden op gillen. Ik kon mijn mond niet opendoen en mijn hersenen stonden even uit had ik het gevoel. Ik moet blij zijn, want die meiden in het publiek zien hem alleen op het podium. Ik ben eigenlijk heel erg dankbaar dat die pornowijven mijn plek hebben ingenomen, want anders had ik Harry nooit ontmoet. Wat kan karma af en toe toch heerlijk in zijn voordeel werken. 

Harry en zijn band lopen het podium op en na een paar seconde gaat het scherm omhoog. Alle mensen in het publiek beginnen te gillen en de muziek begint. Ik hoor het geluid van daydreaming en begin met de beat mee te swingen.

Wanneer het nummer Late night talking is geweest begint iedereen weer te juichen. Harry zijn stem klinkt zuiver door de microfoon, maar wordt over stormt door het geluid van het publiek.  Het publiek kan je alsnog horen, maar Harry zijn stem is zo luid en scherp te horen dat het voelt alsof je alleen in een ruimte bent. Mijn moeder heeft al de zoveelste glas wijn naar binnen en is op zoek naar de volgende.

"Toen ik zojuist nog backstage was heb ik iemand ontmoet..." zegt Harry en ik hoor meiden gillen.

"En haar moeder vertelde dat haar dochter best goed kon zingen" Het gegil en gejuich wordt als maar harder.

"Ik denk dat ze het geweldig zou doen op het podium" zegt Harry en het publiek gaat wild.

"Wat vinden jullie?" zegt hij en het publiek gaat uit zijn dak.

"Liv? Wil je op het podium komen?" Harry kijkt mijn richting op en het publiek begint luid te brullen.

Heeft hij het over mij? Vraagt hij nou of... ik op het podium wil komen?... Vast niet. 

Becoming the one - Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu