Hoofdstuk 54

823 14 1
                                    

'Sorry mop, dat was werk' zegt Harry zodra hij de slaapkamer weer binnenkomt.

'Ohw' zeg ik zachtjes.

'Zal ik zo gaan koken? Of wil je ergens wat gaan eten?' Vraagt Harry en ik haal mijn schouders op.

'Wat is er lieverd?' Vraagt hij en ik haal nogmaals mijn schouders op.

Hij slaat zijn armen om mij heen en trekt mij tegen zich aan. Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd en kijkt me dan recht in mijn ogen aan.

'Ik kan ook wat bestellen als je wilt' zegt hij en ik knik.

'Is goed' zeg ik zachtjes.

Hij geeft me een zoen en loopt dan de kamer uit. Ik had liever gewild dat hij me nog even vadt hield of met me wilde knuffelen op bed, maar hij lijkt niks te merken. Het is alsof hij het druk heeft met andere dingen, terwijl hij toch echt een paar dagen vrij is. Ik had gehoopt dat hij werk even op een laag pitje ging zetten, zodat we elkaar even de aandacht konden geven en elkaar beter konden leren kennen.

Ik loop de kamer uit achter Harry aan de trap af.

'Ga anders toch maar even boodschappen doen. We hebben tenslotte niks in huis' zeg ik en hij knikt.

'Ga je mee?' Vraagt hij en ik schud mijn hoofd.

'Ik ga denk even op bed liggen. Het is allemaal een beetje veel geweest vandaag' zeg ik en hij knikt.

'Snap ik lieverd' zegt hij en geeft me een kus op mijn wang.

'Ik app je wel de dingen die ik lekker vind, zodat je die voor mij kan halen' zeg ik.

'Is goed' zegt hij.

'Roger weet waar de supermarkt is' zeg ik en hij loopt lachend de deur uit.

'Ofcourse!' Roept hij nog voordat de deur dicht valt.

Ik ben blij dat Harry even het huis uit is. De supermarkt is ongeveer een kwartier rijden en aangezien we niks in huis hebben heeft hij veel boodschappen te doen. Ik hoop dat Roger hem gaat helpen, want het tillen van zoveel tassen kan Harry niet alleen. Ookal denkt onze sterke, stoere Harry dat hij dat wel kan.

Ik pak mijn jas van de kaptok en pak de sleutel van de tafel af. Om de hoek zit een avondwinkel waar ze van alles verkopen. Op dit moment verlang ik naar iets en als ik er nou eenmaal naar verlang, dan kan ik het niet laten. Ik loop de deur uit en gooi de deur achter mij dicht. Ik trek mijn chapuchon over mijn hoofd en loop de straat in richting de avond winkel. Het is niet druk op straat, maar dat is het eigenlijk nooit. Het is een rustig dorp, maar we zitten wel dichtbij de stad. Als je een kwartiertje fietst zit je middenin de stad. Ik loop de avondwinkel binnen en begroet de kassierster die ik al vaker heb gezien.

Na een tijdje loop ik met sigaretten in mijn hand de winkel uit. Ik open het pakje en steek een sigaret in mijn mond. Ik steek hem aan met de aansteker die ik erbii heb gekocht en neem mijn eerste hijs. Ik sluit mijn ogen even en geniet van het gevoel wat mij verlichting geeft. Het begint al donkerder te worden buiten en ik ben benieuwd hoelaat Harry thuis zal zijn. Ik loop de straat in van mijn huisje en neem nog een hijs. Ik loop verder de oprit op en zie dan roger staan bij de auto. Harry loopt het huis uit en sluit de deur achter zich. Ik gooi me sigaret weg en stop snel het pakje in mijn jaszak. Shit.

'Liv... wat ging je doen?' Vraagt Harry als hij mij ziet lopen.

'Uhm... ik ging even wandelen' zeg ik stotterend.

'En je bent nu al terug?' Vraagt hij en ik haal mijn schouders op.

Hij komt dichterbij mij staan en ik stap snel naar achteren. Als hij nog dichterbij komt dat kan hii de sigaretten lucht ruiken. Ik dacht dat ze naar de supermarkt gingen.

'Gingen jullie niet boodschappen doen?' Vraag ik aan hem en hij knikt.

'Ja maar ik was mijn portemonnee vergeten' zegt hij en houdt zijn portemonnee in de lucht.

'Wat zit er in je zak?' Vraagt harry en wijst naar mijn zak waar het pakje sigaretten uit steekt.

'Ohh... dat is niks' komt er uit mijn mond zonder dat ik er over na heb gedacht.

Het is duidelijk dat er iets in mijn zak zit, dus om niks te zeggen is het domste wat je kan doen. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Ik wil helemaal niet liegen, maar ik wil ook niet dat Harry boos op me is. Waarom doe ik dit eigenlijk? Alleen om die lichtheid in mijn hoofd? Ik schaam me dood. Wat zouden mijn ouders hiervan zeggen. Ik hoop niet dat Harry het mijn ouders gaat vertellen. Ze zullen me wel vermoorden, aangezien ze me niet meer het huis uit kunnen zetten. Tenzij Harry me niet meer wil. Hij heeft toch al een nieuwe vriendin. Die Casey heet.

'Laat is zien' zegt hij en pakt mijn arm vast.

Hij pakt het pakje uit mijn jas en kijkt teleurgesteld om zich heen.

'Ga maar naar binnen Liv' zegt hij en ik pak hem vast.

'Harry het spijt me... ik had het je moeten vertellen...'

'Ga naar binnen!' Schreeuwt hij.

Ik loop snel langs hem heen het huis in en sluit de deur achter me dicht. De adrenaline giert door mijn lichaam. Ik hem Harry nog nooit zo boos gezien. Mijn handen trillen, maar dat kan ook door de sigaret komen. Ik gooi mijn jas op de kapstok en ga op de bank zitten. Even later gaat de deur open en ik schrik op. Hij zal me toch niet pijn gaan doen?

Becoming the one - Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu