Hoofdstuk 64

319 6 0
                                    

De auto stopt zodra we de oprit oprijden van een groot alleenstaand huis. Jay draait de autosleutels uit het contact en stapt de auto uit. Ik doe mijn gordel los en pak mijn tas. Ik stap de auto uit en loop met een flinke pas achter Jay aan richting de voordeur van het huis. Het is een prachtig pand met leuke moderne stijl van buiten. Jay stapt het huis binnen en glimlacht lief als ik door de deur loop.

'Ik breng je tas wel naar boven' zegt hij en ik knik.

Ik loop de gang door richting de opengeslagen deuren. Ik had nooit gedacht dat Jay in zo'n mooi huis woonde. Ik loop de woonkamer in en claim het hoekje in de bank. Ik trap mijn schoenen uit en doe net alsof ik thuis ben.

'Wil je Netflix kijken?' vraagt Jay en ik knik.

'Alsjeblieft' zeg ik en hij pakt de afstandsbediening van het tafeltje.

Nadat hij Netflix voor me heeft opgestart gooit hij de afstandsbediening mijn kant op en loopt richting de andere kamer. Ik ben benieuwd hoe mijn leven er nu uit gaat zien. Ik weet niet of ik überhaupt nog wel beroemd ben. Wie weet was het gewoon tijdelijk en is de hype er nu vanaf. Ik was natuurlijk beroemd omdat ik een relatie had met Harry. Het is niet duidelijk of ik nu mijn oude leven terug wil of dat ik mijn nieuwe leven juist wel leuk vind. Allebei de levens brengen positieve en negatieve kanten met zich mee. Stel je voor dat alles nu weer normaal wordt. Dan kan ik weer naar school en hoef ik geen "Online" les te volgen. Het lijkt me heerlijke om weer met mijn vriendinnen de stad in te gaan en dronken over de weg heen te fietsen. Morgen ben ik weer van plan om lessen te gaan volgen. Sinds het incident heb ik school door mijn vingers laten glippen. Ik kom steeds dichter bij mijn examens dus ik zal wel moeten gaan opletten en leren. 

'Wat wil je drinken?' Vraagt Jay vanuit de andere kamer.

'Uhm een glaasje water alsjeblieft' zeg ik en hoor rinkelende glazen.

'Heb je honger?' hoor ik.

'Niet echt. Ligt eraan wat je in huis hebt' zeg ik lachend.

Jay loopt terug de woonkamer in en zet een glaswater op het tafeltje. In zijn andere hand heeft hij een mand die hij naast mij neer zet. De mand zit vol chocolade repen en zakjes chips en zelfs zure snoepjes.

'Jij bent voorbereid' zeg ik lachend en hij knikt.

'Stond in het tijdschrift voor vrouwen. Guilty plessures' zegt hij en wijst naar het magazine wat naast me ligt. Ik begin te lachen en begin te scrollen op de televisie. Nadat ik een film heb aangezet en mijn eerste zakje chips open heb getrokken gaat de bel. Jay zet zijn laptop naast zich neer en staat op van de bank.

'Waar is Liv?' hoor ik een bekende stem zeggen na een paar tellen.

'Gast relax. Ze zit op de bank' hoor ik Jay zeggen en ga rechtop zitten.

"Wat doe jij hier?" Zegt Harry en ik draai me om.

Hij loopt om de bank heen en komt voor me staan. Hij kijkt me boos aan, maar ik snap niet waar die boosheid vandaan komt.

'Dat wou ik net aan jou vragen' zeg ik kalm en hij rolt zijn ogen.

'Jay heeft me een tijdelijke slaapplek aangeboden' zeg ik en hij rolt zijn ogen.

'Dat is te merken ja' zegt hij en geeft Jay een van zijn dodelijke blikken.

'Wat wil je Harry' zeg ik uitgeput.

'Je gaat met mij mee' zegt hij en loopt langs me de hal in.

'Waar staat haar tas?' Hoor ik hem zeggen en sta op van de bank.

'Harry jij gaat nu niet bepalen waar ik heen ga en bij wie ik slaap. Als ik hier wil slapen dan doe ik dat. Ik ben oud en wijs genoeg en hoef geen tweede vader erbij te hebben' Zeg ik boos.

Harry loopt de trap op en negeert me volledig. Ik loop richting Jay die nu onderaan de trap staat.

'Als je niet met hem mee wil dan moet je dat niet doen. Hoor je me' Zegt Jay en ik knik.

'Het komt goed' zeg ik geruststellend.

Harry komt terug de trap af lopen met mijn tas in zijn hand. Hij lijkt vastberaden te zijn en volgens mij heeft hij een doordacht plannetje.

'Harry... Liv blijft hier. Ze heeft rust nodig' Zegt Jay rustig.

'Dat kan ze mooi zelf bepalen zegt ze net nog' zegt hij kinderachtig.

'Harry ik meen het. Blijf van haar af' Zegt hij en stapt voor me zodra Harry dichterbij me komt.

Harry haalt uit en raakt Jay op zijn wang. Jay deinst achteruit, maar verzet zich niet. Harry is tenslotte degene die hem betaald.

'Liv je hebt twee opties. Of je loopt nu zelf naar de auto en komt met me mee of ik til je de auto in' Zegt Harry zonder ook maar een grijns.

'Harry doe niet zo kinderachtig! Ik blijf hier! Ik ga niet met je mee!' zeg ik geïrriteerd, maar Harry heeft me al zowat op zijn schouders.

'Harry kom op' Zeg ik zodra hij de voordeur uit loopt met mij op zijn schouders.

'Harry dit kan je niet maken!' Zeg ik, maar hoe hard ik ook tegen struggle het lijkt hem niks te doen.

Dit was niet het plan voor vandaag. Ik dacht gewoon rustig een film te kijken en vroeg te gaan slapen. Harry heeft geen grenzen en gaat steeds een stapje te ver. Dit is een soort van kidnapping. Ik kan niet geloven dat ik dit toelaat en er niks tegen kan doen. Ik voel me net een klein kind. Harry zet me in de bijrijders stoel en draait me benen in de auto. Hij gooit de deur dicht en doet dan de auto op slot. Hij loopt terug het huis in en komt even later terug met mijn tas. Ik zie Jay in de deur opening staan met een betreurd gezicht, maar hij weet dat hij dit ook niet kan tegenhouden. Harry zet de tas achterin de auto en stapt dan in.

'Doe je gordel om' commandeert hij.

Becoming the one - Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu