Hoofdstuk 23

1.5K 29 5
                                    

"Liv? Kan je alsjeblieft wakker worden?" Hoor ik Harry zachtjes zeggen.

Ik open voorzichtig mijn ogen en kijk recht in de ogen van Harry. Hij zit naast me op het bed en heeft zijn hand op mijn buik. Ik wrijf in mijn ogen en kijk dan op de wekker. Het is half zes en ik voel me vreselijk moe. Ik snap niet waarom Harry mij zo vroeg wakker maakt, want we hebben niks gepland vandaag. Ik ben vandaag vrij van school, want ze vonden het te veel chaos gisteren. Mijn school is naar een oplossing aan het zoeken waardoor ik en alle leerlingen normaal naar school kunnen gaan, maar dat zal wel lang duren. Ik duw mijzelf ophoog en leun met mijn rug tegen het bed aan.

"Wat is er?" Zeg ik met een schorre ochtend stem.

"Wil je alsjeblieft een refrein opnemen?" Vraagt hij en ik frons.

"Uhm nu? Ja oké" zeg ik en stap het bed uit.

Harry glimlacht en staart naar me terwijl ik mijn joggingbroek over mijn billen trek. Gisteren was een geweldige avond. We hebben samen heerlijk gegeten en zijn daarna vroeg naar bed gegaan. Vannacht was geweldig en eigenlijk was het net als in een film. Ik voelde me echt een filmster. Harry heeft me daarna naar bed getild, omdat ik mijn benen bijna niet meer kon bewegen en is blijkbaar vanmorgen weer vroeg opgestaan. Ik trek snel een bh aan met een warme trui en loop dan nog even de badkamer in om in de spiegel te kijken. Mijn haar zit in een uitgezakte knot en ik zie er vrijwel vreselijk uit. Ik zucht en gooi wat water in mijn gezicht op wakker te worden. Met een handdoek droog ik mijn gezicht af en loop door naar de slaapkamer. Ik gooi de handdoek op het bed en loop achter Harry aan naar de woonkamer. De woonkamer is veranderd en de bank is opgeschoven. Er staat een zwarte boks met een opname microfoon erin. Dit zal wel een geluidloze kamer zijn, waar Harry me over verteld had. Harry overhandigt me een koptelefoon en geeft me een kus op mijn wang. Ik zet de koptelefoon op mijn hoofd en loop de cabine in. Gisteravond hebben Harry en ik samen een tekst geschreven en ik ben benieuwd wat Harry ervan heeft gemaakt. Ik hoor dezelfde melodie als gister en zet mezelf schrap om even om 6:00 s 'ochtends een nummer op te nemen.

"Dat was te gek Liv!" Zegt Robby enthousiast en ik glimlach.

"Dank je" zeg ik en hij knikt.

Ik haal de koptelefoon van mijn hoofd en zie Harry dichterbij komen.

"Je was geweldig babe" zegt hij en geeft me een kus op mijn wang.

"Ik heb ontbijt mee!" hoor ik iemand schreeuwen, terwijl de voordeur kraakt.

Ik zie Robby naar binnen lopen met koffie en twee zakken. Hij gooit de zakken op de keukentafel en overhandigt dan een van de koffies aan Harry. Hij geeft er een aan mij en loopt dan naar Derek. Harry neemt een slok van zijn koffie en loopt dan richting de keukentafel. Hij opent een van de zakken en pakt een broodje eruit. Hij loopt richting mij en overhandigt hem aan mij.

"Thanks Harry" Zeg ik en hij lacht.

"Liv kom eens hier zitten?" Vraagt Derek.

Ik loop richting de bank en neem snel een hap van het broodje. Ik ga tegenover Derek zitten op een van de stoelen en neem een slok van mijn koffie.

"Harry vertelde mij zojuist over dat je gisteren je hele familie hebt verteld dat jullie een relatie hebben" begint Derek en ik knik.

"Ik dacht dat ik duidelijk was toen ik vertelde dat we het rustig aan moesten doen. Ik heb tegen Harry gezegd dat we het geheim wilde houden totdat we jou album gaan uitgeven, maar dat is dus niet bij jou aangekomen" zegt hij boos.

"Dat is mij niet verteld. Het enige wat ik wist is dat we het inderdaad even rustig moesten houden" Zeg ik verontschuldigend.

"Ja, maar dat is nu te laat. Een van je vrienden heeft het op haar Instagram gezet en nu gaat het viral" Zegt Derek en ik kijk Harry geschrokken aan.

Een van mijn vrienden? Dat zouden ze toch niet doen? Ik dacht dat ik ze kon vertrouwen. Harry kijkt teleurgesteld mijn kant op en durft me niet aan te kijken.

"Wie?" vraag ik en probeer mijn boosheid te onderdrukken.

"David Jansen" Zegt Derek en ik schrik op.

David? Waarom zou hij dat doen? Ik heb aan iedereen verteld dat ze het geheim moesten houden. Dit had ik nooit verwacht van hem. Hij heeft mijn geheimen altijd bewaard en waarom zet hij het nu zo open op Instagram? Ik kijk Derek teleurgesteld aan en leg dan mijn broodje en koffie op het tafeltje neer. Ik sta op uit mijn stoel en zie Harry mijn kant op lopen. Ik loop snel de slaapkamer in en doe de deur achter mij op slot. Ik kan niet geloven dat David zoiets zou doen? Ik pak mijn telefoon van het nachtkastje en negeer de duizenden berichtjes. Ik zoek David zijn nummer op in mijn contacten en hoor dan de telefoon over gaan. Na 3 keer overgaan hoor ik dat hij wordt opgenomen.

"David?" vraag ik zachtjes en ik hoor iemand zuchten.

"Wat is er?" Hoor ik hem arrogant zeggen.

"Wat heb ik jou aangedaan? Hoezo ben je zo boos op me?" Vraag ik hem.

"Ik dacht dat je van me hield. Dat we een speciale band hadden, maar blijkbaar was dat niet wederzijds. Ik kan het niet geloven dat je me het niet eerder had verteld" Zegt hij boos en ik hap naar adem.

Vind hij me leuk? Ik had nooit gedacht dat hij zich zo zou voelen. Is dat waarom hij het op Instagram heeft gezet? Omdat hij wraak wilde? Ik kan niet geloven dat in staat is om zoiets te doen. Het is achteraf wel mijn schuld. Ik heb hem de verkeerde seintjes gegeven. Het is gewoon stomme miscommunicatie.

"Ik... Het spijt me... Ik wist niet dat het zo voelde voor jou...David, je weet dat ik van je hou, maar dat is gewoon op een vriendschappelijke manier en dat weet je" zeg ik en hij zucht.

"Nee Liv, dat wist ik niet. Toen je me omhelsde dacht ik echt dat je me had gemist"

"Ik heb je ook gemist" Zeg ik.

"Het is maar beter als je de aankomende weken maar even niet tegen me praat" Zegt hij en hangt op zonder dat ik kan reageren.

Ik probeer hem nog eens te bellen, maar het wordt al snel afgekapt. Ik laat mijzelf op het bed vallen en neem een diepe zucht. 


Becoming the one - Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu