Nestřežený okamžik 9

302 26 5
                                    

„Severusi, tohle nemohl nikdo vědět," sykla Hermiona podrážděně, zatímco nevěřícně klouzala očima po článku, který kouzelníka tak naštval. Znamení zla přes polovinu titulní strany bylo doplněno Severusovou starou fotografií z procesu, Hermioninou z potvrzení kandidatury, nesmírně starou fotografií všech tří sester Blackových, jež odměřeně pózovaly bok po boku, a zamilovanou fotografií Lily a Teddyho, kteří se v Příčné ulici drželi za ruce a v nestřežené okamžiky se líbali – očividně však jejich nestřežené okamžiky někdo střežil...

„Neměli jsme ji spouštět z dohledu," zavrčel nazpět kouzelník. Byl již přichystaný jít do práce, ale nečekané novinky jej zdržovaly doma. „Jak můžou něco takového vůbec vytisknout?!"

Může spojení dvou kouzelnických rodů se silnými vazbami na Vy-víte-koho ohrozit společnost?" přečetla čarodějka poněkolikáté, přestože stále nedokázala uvěřit, že článek vskutku vyšel. Na titulní straně! A na dalších dvou stranách.

„Jak můžou využívat děti pro své špinavé hry?" Severus si promnul kořen nosu. Hermiona jako v mdlobách odložila noviny, když se v kuchyni objevila rozespalá Lily. „Pojď sem, musím ti něco ukázat." Kouzelník podal dívce noviny a čekal, dokud se po Lilyině tváři nepřehnala celá plejáda emocí. Hermiona sledovala, jak se zřejmě tvářila i ona sama po příletu sovy.

„To je... Nevěděla jsem, že..." Zadrhla se, vytřeštila černé oči a okamžitě se obrátila k matce. Hermiona viděla v očích, jež podědila po otci, zoufalost. „Jak moc ti to uškodí?"

„To není podstatné, Lily," odpověděl Severus. „Jen chci, abys to věděla a vyvarovala se podobnému chování – na veřejnosti i v soukromí. Dost možná chce tvoji matku někdo zdiskreditovat a podobně nechutné články by se mohly začít objevovat častěji."

„Jsou prázdniny, noviny nemají o čem psát, takže se chytají každého bludného kořene. Buď jen opatrná, Lily." Věnovala dceři povzbudivý úsměv.

„Jestli chceš matce pomoci, nesmíš už být s Blackem viděna, rozumíme si?" upravil Hermiono prohlášení Severus s vyklenutým obočím, které nutilo Lily k přitakání. Kouzelník na dceru obvykle netlačil, Lily pro něj byla svatá, avšak dnes byl ráznější než jindy – v případě dcery, na Regieho byl tvrdý od narození. „Tohle," zvedl noviny do vzduchu, „se nesmí opakovat."

„Tati," protáhla omluvně Lily, než se k otci sehnula a odhrnula mu černé vlasy z tváře stejně, jako dělala Hermiona – uměla s otcem dokonale manipulovat, „nedovolím, aby tě někdo nazýval Smrtijedem." Kouzelníkův tvrdý výraz nepatrně povolil, Lily se spánkem opřela o otcův a štíhlými pažemi jej zlehka objala. „Všichni ví, že jsem tvoje a že by si to odskákali." Hermiona jen pobaveně sledovala, jak Lily z otce zkušeně vysávala veškerou zlobu a nahrazovala ji pocitem naprostého klidu. Severus se již dříve neochotně svěřil, že když mu Lily projevovala svoji lásku, cítil se jako ten nejdůležitější člověk na světě a věděl, že jeho život měl smysl. „Navíc nikdo rozumný Dennímu věštci nevěří." Tiskla se k muži, dokud si muž nepovzdechl a rychle nepolíbil dívku do kučeravých vlasů. Vyhrála.

„Noviny jsou mocná zbraň, Lily, nesmíš je podceňovat." Velkou dlaní skryl celé dívčino předloktí, když ji něžně pohladil.

„Kdo má informace, má moc," pronesla učeně otcova slova, která mnohokrát opakoval. I Hermiona si pamatovala doby, kdy Voldemort skrze noviny svázal všechny mudlorozené – byla mezi nimi. „Vysvětlím to dnes Teddymu, i když si myslím, že už to ví – jeho babička a sestra by nic neponechaly náhodě." Protáhla se jako kočka a s nevěrohodnou neochotou pustila otce – Hermiona dívku spražila varovným pohledem, jelikož už si s otcem pohrávala příliš. Delphini byla zakázaným tématem. „Dnes nejdeš do práce?"

„Už odcházím," přiznal ztuhle, než se postavil. Lily muže pohladila po rameni, když vstával. „Uvidíme se večer, holčičko."

„Dávej na sebe pozor," zamumlala patnáctiletá dívenka a Hermiona tiše sledovala, jak snadno přebrala její roli. Čarodějka se rozhodla muže doprovodit do předsíně, odkud se přemisťoval.

„Nesejde ti na mé kandidatuře," pronesla tiše se značným zamyšlením, „tak proč na Lily tak nasazuješ?" Kouzelník si s funěním nasazoval kožené polobotky. „Nejde ti o poškození mé kandidatury, že? Teddy ti je trnem v oko," shrnula mudlovským přirovnáním, když muž nereagoval na její otázky.

„Přistižen při činu," vydechl uštěpačně. V zrcadle rychle zkontroloval správně zapnutý límeček.

„Severusi, do toho nám nic není – jsou to děti a prostě jsou zrovna teď zamilované. Stejně za chvíli zase odjíždí do Bradavic a tam na ně nemůžeš."

„Je to Black," sykl, jako by to mělo být všeříkající.

„Ne, je to syn Tonksové a Lupina!"

„Vychovaný Blackovými po boku dcery Lestrangeové."

„Severusi, ten kluk nikdy neudělal nic špatného – vedla ho Andromeda."

Severus si pohrdavě odfrkl. „Neznáš ji. Ona není svatá – kdyby byla, neměla by fotku hned vedle mojí na titulní straně."


Hned několik bodů k zamyšlení:

- může Denní věštec zdiskreditovat Hermionu?

- jak moc velká potvůrka Lily je?

- je něco, co o Andromedě nevíme?

Snamione: Ve středu mociKde žijí příběhy. Začni objevovat