Budoucí paní ministryně 12

282 24 6
                                    

Administrativa byla nejnudnější složkou Hermioniny práce, přestože v očích ministerstva ta nejdůležitější. Žena ve vínových šatech sice zaměstnávala další tři čarodějky, které jí pomáhaly vše zvládnout, ale ona stejně musela vše kontrolovat a podepisovat.

Celý den vyhradila práci, jelikož Severus měl celodenní službu, ale Lenka a její nabídka odpolední návštěvy Děravého kotle vše pokazily. Hermiona musela zrychlit, aby do tří stihla všechny pergameny podepsat a odeslat na příslušná místa.

Protáhla se, když konečně podepsala poslední list, a spočinula pohledem na staré fotce, jež jí jako jediná zdobila stůl. Na sedačce v knihovně seděl o mnoho let mladší Severus, dlouhými prsty k sobě tiskl jen několikadenního Regieho a zároveň zvědavé Lily ukazoval bratra. Na fotce bylo znatelné, jak na obě děti mluvil, bříšky prstů hladil syna po tvářích a na svém rameni nechal odpočinout Lily se dvěma neupravenými culíky. Kouzelník se nerad fotil, jen na málo rodinných fotografiích figuroval, ale tady byl zcela uvolněný a odevzdaný. Hermiona z černobílého snímku cítila příval lásky.

Ještě jednou zkontrolovala všechny složky, zapečetila poslední dopisy, sáhla pro kabelku a přivolala si lehký kabát. Sychravé září bylo letos nemilosrdné, i když většinu cest vyřešilo přemístění. Z kanceláře v Londýně se přesunula na ministerstvo, aby navštívila podatelnu – na okamžik měla chuť alespoň pozdravit manžela, ale již na recepci v bystrozorském patře byla informována, že její muž pracoval v terénu, a proto se pomalu rozešla k Atriu.

Pomalé výtahy daly Hermioně čas k prohlížení si poloprázdných chodeb. Znuděně sledovala pohybující se úředníky, ustrojené recepční... V jednom patře však zahlédla Draca, který tasil hůlku. Stokrát si opakovala, že by se neměla míchat do cizích záležitostí, ale než sama sebe zastavila, nohy již vyrazily Dracovi naproti. Uvědomovala si, že stále dlužila blonďatému muži život, ale když zahlédla, proti komu stál, přehodnotila strany.

Tasila hůlku na Malfoye dříve, než si uvědomila, že se vlastně k žádnému bezprostřednímu nebezpečí neschylovalo.

„Vždycky ti musí někdo chránit záda, Pottere?" odfrkl pobaveně Draco a s protočenýma očima ukryl hůlku zpět do vycházkové hole. Harry si ji zasunul do rukávu.

„Oh, omlouvám se, z výtahu to vypadalo jinak," zamumlala zardělá Hermiona, jež jako jediná stále svírala hůlku.

„Budoucí ministryně," hraně se poklonil Malfoy, „naše bezpečnost je ve vašich rukách."

„Byla to jen rychlá výměna názorů, Hermiono, nic se neděje," pronesl odtažitě Harry, načež vzal čarodějku za ramena, aby ji od Malfoye odvedl. „Půjdeme."

„Pottere, považuji to tedy za schválené," odsekával tajuplně Malfoy, jehož nechávali za zády. Čarodějka nedokázala zachytit důvod, kvůli němuž roztržka vznikla, i když se velice snažila. Překonala hrdost a jakmile zmizeli za rohem, odvážila se Harryho otevřeně zeptat.

„Malfoy chtěl, aby to zůstalo mezi námi."

„Odkdy máte s Malfoyem společná tajemství, Harry, o kterých nesmím vědět?" Srovnala s mužem krok. Harry se v chodbách stáčel ke schodům do átria, jako by věděl, že přesně tam Hermiona mířila. Náhodní kolemjdoucí Harryho plaše zdravili, což přišlo Hermioně komické. Harry nosil sice téměř totožný hábit jako Severus, nikdy z něj však nevyzařovalo takové nebezpečí.

„Nemůžu ti to říct, protože bys to řekla Snapeovi." Čarodějka povytáhla obočí. „Hermiono, vím, že spolu sdílíte úplně všechno..."

„Je to pracovní?"

Harry těžce vydechl a pobaveně zavrtěl hlavou. „Nemá cenu, abych se od tebe nechával vyslýchat, že? Stejně bys to ze mě dostala a já teď nemám moc času, když je Snape pryč." Jakožto zástupce hlavního bystrozora měl mnoho věcí na starosti. „Malfoy chce, abych se sešel se slečnou Blackovou."

„Delphini?! Snaží se ji protlačit přes tebe do bystrozorského sboru?"

„Zřejmě tě už Severus informoval."

„Severus ji opakovaně odmítl – půjdeš proti němu?"

„Přijde příští týden na schůzku, kterou jsem kvůli tvému příchodu nestihl zrušit." Ušklíbl se a ve stále chlapeckých zelených očích se blýsklo. Vážnou tvář nahradil úsměv. „Jste jako velká voda, budoucí paní ministryně," zparodoval Malfoyova slova, než Hermionu přátelsky objal. „Neviděl jsem tě celé věky, musíš někdy přijít na večeři a povyprávět mi o Regiem. V jaké je koleji?"

Hermiona se strnulým úsměvem přikývla. Regieho start v Bradavicích se nedal nazvat jinak než katastrofou.

A nepříjemné odpoledne pokračovalo i s Lenkou, která se opět dostala na téma sexuálního života a začala analyzovat Severuse. Čarodějka ve vínových šatech si unaveně stěžovala na to, že kouzelník dost často odmítal, aby jej při styku viděla nahého...


Snamione: Ve středu mociKde žijí příběhy. Začni objevovat