SANIRIMLAR

357 18 0
                                    

Gülümsemesi donarken yavaşladığımızı hissettim. "Dans için teşekkür ederim." dedi. Herkes bir anda sahneye akın ederken hareketli şarkılar çalmaya başladı. Atilla ise beni bırakıp uzaklaşırken ben masaya geçtim. Neden böyle bir şey dediğimi bilmiyordum. Ne olduğunu bilmiyordum bile. Kendi kendime düşünürken kafayı yemek üzereydim. Dışarıya çıkan Atilla' nın peşinden çıkarken kapının önünde konuşan sesini duydum. Kızın biriyle konuşuyordu.

"Hadi gel burayı bırakıp bize gidelim." dedi kız. Kimdi bilmiyorum.

Atilla "Kıvılcım ne istiyorsun dedim." derken oldukça sakindi.

"Kafanı dağıtabilirim. O kzıın sana nasıl bir baş ağrısı verdiğini bilmiyorum ama seni bu düşüncelerden uzaklaştırabilirim." derken başımı uzattım. Atilla demirliklere yarı otururken kız onun bacak arasına girmiş bir eli Atilla' nıın bacağında diğeri alnının yan tarafındaydı. Dokunuşları okşar haldeydi. Sessiz kalan Atilla' ya "Güzel bir yılbaşı yaşayabiliriz dilersen." dedi. Bu nasıl arsızlık, yüzsüzlüktü. Terbiyesiz, sapık! Aklımdan geçen argo kelimelerle kıza dalmama ramak kalmıştı. Atilla onu ittirip içeri gelirken hemen sağımdaki kapıyı açıp girdim. Atilla' nın uzaklaşan ayaklarıyla odadan çıktım. Kız kapıdaydı hala. Sinirli gibi duruyordu.

"Atilla' nın selamı var. Diyor ki o kızın saçını başını yol ve bir daha bana yaklaşırsa işkencelerden işkence beğensin diyor." dedim. Bana iğrenerek bakarken kızın saçlarına elimi daldırdım. "Bana bak kızım bugünkü o iğrenç tekliflerini duymamış gibi yapıyorum onu da sırf yeni yıla kavga ederek girmek istemediğim için. Benim sabrımı sınama. Bir daha değil Atilla' ya yaklaşmak adını anmayacaksın." Kızın saçını çekerken dengesini kaybetmişti. Yere düştüğünde elbisesinden taşan göğsüne dizimi koydum. "Ucuz, varoş, şıllık!"

Çığlık atmayı bırakıp "Sen kimsin de karışıyorsun?" dediğinde saçını iyice çektim.

Bilmediğim sorularını cevabını nasıl verebilirdim ki. "Ben Hayrunnisa Çelebi tatlım. Eğer ecelin olmamı istemiyorsan dediğimi yapacaksın!" dizimi kaldırırken "İğrenç bir memen var." dedim. Üstümü düzeltip arkamı döndüğümde Yonca beni izliyordu.

Yonca "İnsan beni de çağırır. Kavga edecek birilerini bulsana bana da." dedi. Saçmalamamasını söyleyip içeriye girerken biraz rahatladığımı hissettim. Atilla köşede asık suratla otururken bizim sınıf sahnedeydi. Burak elimden tutup beni sürüklerken Şükrü de Yonca' yı sürükledi. Aklım ve gözlerim Atilla' daydı ama bizimkiler göz kontağımı bozup duruyordu. Haliyle kendimi onlara bıraktım. Serhat, Mustafa, Ahmet bir anda halaya geçerken elbisemi bahane edip aralarından çıkmaya yeltendim. Ama etrafımı sarıp daireden çıkarmadılar.

Şemmame çalarken bizimkiler deli gibi halay çekiyor ben ise ortalarında onları izliyordum. Delalımı açtıklarında Yonca' yı da yanıma sepetlediler. Dairede bir boşluk bile yoktu. Üstelik sınıf dışından bir sürü kişi de katılmıştı. Yonca elindeki peçeteyi bölüp yarısını bana verirken ona baktım. Sol kolunu beline atıp belini hafifçe bana bükerken aynısını yaptım. Kafalarımız yakınlaşırken hem konuşup hem de küçük adımlarla ritime uyum sağlamıştık. Biri zılgıt çektiğinde şarkı değişti. Katula katula çalarken Atilla' yı sahnenin ortasına fırlattılar. Ardından Cenk ve Fırat atılırken mikrofonu Ali almıştı. Şarkının 'Güleyirum hâluna katıla katıla Bi' sözünü geçiremedun karina' kısmında Ali "Şu kızlara!" demesiyle salon kahkahalarla doldu. Hani bina bu kadar kahkahaya yıkılmadığına göre baya iyiymiş sağlammış.

Tabi bu bizimkileri çıldırtırken biz Yonca ile dans ediyorduk. Uzaktan kumandali çalmaya başladı. Daireyi bozmazken bizimkilerle ortada kalmıştık. Yonca, Cenk ile tepinirken Fırat bana eşlik ediyordu. Diğer elimle Atilla' nın elini tuttum. Bir süre adeta oyun oynar gibi tepinirken Atilla zorla eşlik etti. Kolbastı çaldığında durdum. Tabi aniden durunca Atilla üstüme çıktı. Yonca ile birbirimize baktık. Bu bizim şarkımızdı. Oğlanları bırakıp ilkokula başlamadan önce bir gazla öğrendiğimiz kolbastımızı oynadık. Çevremizdekilerin ıslıklarıyla oynarken ayakkabımı çıkardım. Biz kendimizi kaybederken okuldakiler eşlik etti. Bodrum akşamları çalarken bazı kızların sevgilileriyle kavga ettiğini gördüm.

ARSLAN LİSESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin