Bip.. bip..
Aku terus memandang telefon yang berada berdekatan dengan aku. Sempat lah aku baca separuh mesej tu sebelum lampu telefon terpadam. Aku terus settlekan baju yang aku sidai. Selesai semuanya, aku terus capai telefon dan lock screen aku buka.
"Jumpa ditempat biasa pukul 8 malam hari ini. Sharp!"
Dahi aku berkerut seribu. Mesej abang ben aku baca berkali-kali. Tak lama kemudian aku mencari nombor anuar dan lantas butang call aku tekan.
"Hello j Assalamualaikum."
"Waalaikumsalam. Anuar, kau dapat mesej dari abang ben tak?"
"Mesej? Mesej yang ajak jumpa malam karang tu ke?" Tanya anuar.
"Haah."
"Oo kalau mesej tu aku dapat. Tapi kenapa eh?"
"Entah. Aku tak tahu lah pulak sebab apa dia nak jumpa. Mungkin ada port baru kot."
"Tak apa lah. Kita jumpa malam karang. Eh ni j, teman aku lunch jom."
"Malass.! Dah aku nak letak call." Ucap aku lantas menekan butang merah.
Jam sudah berganjak ke angka 7.30 petang. Aku terus bersiap-siap ala kadar dan melangkah keluar dari rumah. Sampai saja ditempat biasa, yang ada cuma abang ben sham dan juga anuar. Aku mengerling jam dipengelangan tangan. Lagi 10 minit nak pukul 8. Aku terus melangkah ke arah diaorang.
"Awal pulak korang bertiga. Selalunya kelaut dalam" Sapa aku lantas menarik kerusi disebelah anuar.
"Masa tu emas j." Ucap anuar yang ralit memandang telefon.
Aku menjebekkan bibir.
"Kau ada jumpa yang lain tak j?" Tanya abang ben.
Aku terus menggelengkan kepala.
"Tak ada pulak. Nanti sampai lah tu."
Dalam setengah jam macam itu, baru kelibat mikail, wati, mizan dan crew-crew yang lain sampai.
"Korang lewat setengah jam." Ucap abang ben.
"Sorry ben, kitaorang ada hal sikit tadi." Ucap mizan.
Abang ben hanya menganggukkan kepala.
"Okay aku panggil korang semua ni sebab ada tempat yang kita tak pernah pergi lagi." Ucap abang ben.
"Dekat mana?" Tanya sham.
"Karak."
"Oo karak." Ucap aku.
"Tapi kan aku pernah lah dengar cerita dekat karak sana ada hantu bungkus. Betul ke?" Tanya aku.
"Haah lah. Aku pun pernah dengar cerita tu jugak. Benda tu kacau orang yang bawa motor. Paling gampang, benda tu berguling-guling dari atas sampai ke bawah." Sampuk anuar.
"Kan. Aku pun dengar cerita yang sama."
"Habis tu bila nak pergi?" Tanya mikail.
"Malam ni." Ucap abang ben
Melopong mulut aku dengan yang lain. First time ni bincang-bincang terus gerak. Selalunya akan ambil masa seminggu dua baru mulakan operasi mencari hantu.
"Serius lah kau ni ben?" Tanya sham.
Abang ben berpaling memandang ke arah sham.
"Betul lah. Lagi pulak aku bosan malam ni. Jom ler"
"Boleh tu memang lah boleh nak gerak malam ni juga, tapi aku kena balik dulu lah ambil barang. Yang lain?" Tanya aku.
Yang lain memandang jam dipengelangan tangan memasing.
YOU ARE READING
TEAM PARANORMAL X EXTREME 2
HorrorHai Assalamualaikum.. kali ni aku nak ceritakan team paranormal x extreme bahagian dua.. stay tuned