"Sumpah! Memang aku cakap dengan dia tadi."
Lepas je aku cakap macam itu, anuar terus hulur kan lengannya di depan muka aku. Bulu roma dia berdiri tegak.
"Dah lah j, kita pergi depan." Ajak anuar seraya menarik tangan kiri aku.
Aku hanya mengangguk kepala dan mengikut anuar dari belakang. Anuar terus duduk dekat atas sofa dan aku melangkah ke arah pintu dan buka pintu tersebut. Aku tergamam seketika. Figura seorang perempuan yang bernama aina nasiha berdiri tegak di depan mata aku sambil tersenyum memandang ke arah aku. Dada aku berombak kencang. Baru sebentar tadi aku berborak dengan dia di dapur dan sekarang dengan sekelip mata berada di luar rumah.
"Kau jangan nak main-main dengan aku aina." Ucap aku perlahan sambil memegang grill pintu yang memisahkan antara aku dengan aina.
Senyuman yang biasa dia pamirkan dekat aku tadi, kini senyuman dia bertukar menjadi lebih menakutkan bagi sesiapa yang memandang. Tak lama tu aina perlahan-lahan mengundur dan terus menghilang macam tu je. Aku menarik nafas dan hembus perlahan. Aku berpatah balik dan duduk di sebelah anuar.
"Kita balik hari ni ke?"
Anuar yang tengah tengok telefon berpaling.
"Aku okay je mana-mana. Tapi kau tak nak settle ke dulu pasal aina tu? Dah alang-alang kita dekat sini kan? Lepas ni belum tentu kita datang lagi dekat sini lagi"
Aku hanya mengangguk perlahan. Tak pasti anggukkan aku tu setuju ataupun tidak. Aku terus bersandar dekat kepala sofa.
"Tunggu abang ben bangun dulu lah." Ucap aku berpaling memandang abang ben yang tengah tidur mengadap mizan. Aku memandang ke arah anuar semula.
"Eh dah lah. Bak sini kunci kereta kau aku nak pergi beli makanan. Lapar lah." Ucap aku seraya bangun dan melangkah ke bilik air.
Selesai semuanya aku terus menuju ke arah anuar.
"Nah." Ucap anuar.
Kunci kereta aku ambil dan belum sempat aku nak melangkah keluar,
"Aku nak ikut!!!" Ucap anuar.
Aku berpaling.
"Aku nak pergi beli sarapan je pun dekat benteng."
"Tahu, Aku nak ikut juga. Tunggu-tunggu aku nak pergi kencing." Ucap anuar bergegas melangkah ke bilik air.
Aku hanya menggelengkan kepala dan terus melangkah ke arah kereta anuar. Enjin dipanaskan. Masa aku tengah panaskan enjin kereta anuar, mata aku tertumpu dekat rumah kosong yang berada dihadapan aku. aku yang masuk separuh ke dalam kereta terus keluar dari kereta. Perlahan-lahan aku melangkah ke arah rumah tersebut. Aku hanya mengintai dalam rumah tersebut dari luar. Aku memandang kiri dan kanan. Belum sempat kaki aku nak melangkah masuk ke dalam rumah kosong tersebut, bahu aku ditepuk dari belakang. Jantung aku berlari laju.
"J!"
Aku cepat-cepat berpaling kebelakang.
"Buat apa?" Tanya anuar perlahan.
Matanya memandang ke rumah kosong tersebut. Aku melepaskan nafas. Jantung aku yang berlari laju tadi perlahan-perlahan hilang. Dengan perasaan geram, aku terus menyiku perut anuar dengan kuat.
"Opp!!" Ucap anuar seraya membongkokkan badan.
Kepala anuar betul-betul landing di belakang bahu kanan aku dan tangan kiri anuar sempat memegang pinggang kiri aku.
"Lain kali jangan buat macam ni lah. Terkejut aku." Ucap aku dalam intonasi perlahan tapi tegas.
"Sakit yang!." Ucap anuar perlahan.
"Padan muka! Dah lah malas aku nak layan kau anuar." Ucap aku.
Belum sempat aku dengan anuar nak melangkah, tiba-tiba.....
Bummm!!!
Aku dengan anuar tersentak. Aku berpaling memandang ke dalam rumah yang gelap. Anuar pulak yang kepalanya tengah landing dekat bahu aku terus mengangkat kepala memandang ke arah yang sama.
"Pelik. Hari siang tapi dekat dalam rumah ni gelap semacam je j."
Aku menganggukkan kepala.
"Itu lah tu. Tapi kan tadi masa aku panaskan kereta, aku dapat rasakan macam ada sesuatu."
Anuar berpaling memandang ke arah aku.
"Ye ke? Rasa apa?"
"Tak tahu lah." Ucap aku seraya pusing di sebelah kanan dan berdepan dengan anuar.
Aku mengeluh perlahan.
YOU ARE READING
TEAM PARANORMAL X EXTREME 2
HorrorHai Assalamualaikum.. kali ni aku nak ceritakan team paranormal x extreme bahagian dua.. stay tuned