BAB 36

205 24 3
                                    

Aku ibarat macam baru tersedar yang aku betul-betul tengah berdiri di tengah jalan.

"Eh?" Ucap aku perlahan sambil memandang sekeliling.

Gila betul. If puan ju tak tampar bahu aku tadi, confirm-confirm aku masih lagi berdiri di tengah jalan. Aku cepat-cepat melangkah ikut puan ju dari belakang. Lepas je aku lepas dari seberang jalan, dia lori besar yang tengah angkut balak datang. Aku berpaling tengok lori tersebut.

"Uish" ucap aku dalam hati.

Aku terus melangkah perlahan. Tengah aku melangkah tu, puan ju panggil nama aku.

"J!"

Aku terus berpaling ke kiri. Langkah kaki aku mati. Aku berpaling ke depan semula dan aku tersentak. Puan ju melangkah menuju ke arah aku. Dahi aku berkerut. Aku memandang puan ju yang tengah mengamit aku minta aku ke arahnya. Perlahan-lahan aku melangkah.

"Bukan kau tengah borak dengan aku kat sana ke?" Tanya aku.

"Memang aku ada borak dengan kau pun tadi. Kenapa?"

"Bila masa kau dekat sini?" Tanya aku lagi.

"Lepas aku borak dengan kau, aku datang lah sini. Eh kau kenapa j?"

"Habis kau yang tepuk bahu aku tadi?"

Puan ju menggelengkan kepala.

"Eh mana ada aku tepuk bahu kau. Lepas je kau bangun, kau gerak, aku terus datang sini."

"Habis siapa yang tepuk bahu aku? Dan aku tak tinggalkan kau pun"

File yang berada di tangan puan ju di letakkan di atas kerusi. Dia melangkah ke arah aku.

"Kau jangan pelik-pelik j. Kau tinggalkan aku tadi lepas aku bagitahu if dah tak ada apa-apa kau boleh balik kL dulu."

"Junaidah binti khalid! Aku tak tinggalkan kau pun. Faham ke tidak?" Ucap aku dengan suara yang tegas.

Dah hilang dah perkataan hormat puan ju. Terus aku bagi nama penuh.

Puan ju terdiam.

"Habis kalau kau tak tinggalkan aku, siapa yang aku nampak?" Tanya aku.

Dahinya puan ju berkerut.

"Tapi sumpah j, aku tak tepuk bahu kau." Ucap puan ju lagi.

"Eh dah lah. Malas aku nak layan" ucap aku seraya melangkah meninggalkan puan ju dekat situ.

TEAM PARANORMAL X EXTREME 2Where stories live. Discover now