Aku yang tengah melangkah, berpaling.
"Ye mak lela." Ucap aku.
"Nak makan? Mak lela ada masak sambal sotong."
Aku yang tadi jalan lurus nak ke kak na, terus belok ke kanan dan masuk ke dalam rumah bahagian dapur.
"Sambal sotong?" Tanya aku.
"Haah. Kamu nak makan tak?" Tanya mak lela lagi.
"Hmm boleh lah tapi tak nak banyak sebab tadi dah makan nasi lemak. Kenyang lagi"
"Ha yelah" ucap mak lela terus berlalu ambil pinggan dan cedok nasi.
"Ni janna, Mak lela ada bekalkan untuk anuar dan sham. Nanti tolong bagi dekat diaorang ye?"
Aku hanya mengangguk.
"Okay mak lela." Ucap aku sambil cedok sambal sotong.
Mak lela duduk di depan aku.
"Kamu okay?" Tanya mak lela.
Dahi aku berkerut.
"Okay je. Kenapa?"
"Tak ada apa pun. Tadi mak lela tengok kamu duduk dekat sana mengadap rumah kosong tu. Teringat dekat arwah ke?"
Aku mengangguk perlahan.
"Sabar ye."
"Okay mak lela. Ni mak lela tak makan sekali ke?" Tanya aku.
"Itu lah tu. Kejap." Ucap mak lela terus bangun dan menuju ke luar.
Nama kak na dan budi di panggil. Aku yang belum makan terus bangun dan melangkah ke bahagian tengah rumah. Dah lama rasanya aku tak masuk bahagian dalam rumah ni. Aku memandang sekeliling. Aku terus melangkah sampai di bahagian garisan nak ke ruang tamu. Serta merta bulu roma aku tegak. Aku berpaling ke kiri sebab kiri ada tangga untuk naik ke atas.
"Janna."
Aku terus berpaling kebelakang. Pak budi sudah berdiri di belakang aku dan dia menggelengkan kepala. Aku terus patah balik ikut budi ke dapur. Bayangkan aku sebagai owner rumah tu tapi aku tak dibenarkan masuk ke ruang tamu atau tingkat atas. Sedih kan? Tak sedih pun. Hahaha. Aku dengan yang lain terus makan tengah hari. Weh sumpah sedap gila sambal sotong mak lela. Rugi korang tak rasa. 🤣🤣 selesai makan apa semua, aku terus gerak dari situ dan menuju ke arah ofis aku yang terletak di tengah-tengah bandar kuala lumpur. Sampai saja diofis, aku perasan anuar dan sham tengah sibuk meeting dan aku malas nak kacau aku terus masuk ke dalam bilik aku. File-file yang berada di depan aku, aku pandang sepi. Aku sendiri tak tahu apa yang sedang main di dalam fikiran aku sekarang ni.
"Hai cik j." Tegur anuar perlahan dan melangkah duduk dekat depan aku.
Aku hanya mengangkat kepala dan tersenyum hambar ke arah anuar.
"Kau tak sihat ke?" Tanya anuar seraya meletak tangannya dekat dahi aku.
"Sihat je." Ucap aku perlahan.
"Ni j, betul ke crystal dapat U dekat sini?" Tanya anuar.
Dahi aku berkerut.
"Mana kau tahu?" Tanya aku pelik.
"Oh tadi crystal call aku mengadu katanya." Ucap anuar.
"Oh.."
Aku hanya menganggukkan kepala. Tak lama tu aku menarik nafas dalam-dalam.
YOU ARE READING
TEAM PARANORMAL X EXTREME 2
HorrorHai Assalamualaikum.. kali ni aku nak ceritakan team paranormal x extreme bahagian dua.. stay tuned