"Eh korang dengar tak apa yang aku dengar?" Tanya aku.
Mereka bertiga mengiakan.
"Dalam bilik tu." Ucap aku seraya melangkah.
Belum sempat aku nak sampai ke arah pintu tersebut, ada satu tenaga yang kuat menolak aku ke arah tangga. Dan disebabkan itu aku tak dapat nak imbang badan, aku jatuh tangga bergolek-golek.
"J!!!!!" Jerit mereka bertiga serentak.
"Arghhh!!" Jerit aku
Bum!!
Aku terdiam seketika dalam keadaan meniarap. Mata aku memandang ke arah dinding yang berada di depan. Tak lama tu aku gerakkan badan aku yang terasa sakit sedikit.
"Aduh."
"Ya allah! Kau okay tak j?" Tanya anuar lantas membangunkan aku dan menyandarkan aku dekat dinding.
"Kaki, kaki aku sakit, sakit." Ucap aku perlahan.
Anuar cepat- cepat mengangkat kedua tangannya ke atas.
"Kaki sebelah mana?" Tanya anuar.
"Kaki kanan." Ucap aku.
Anuar terus angkat kaki kanan aku secara perlahan dan lunjur di depan.
"Cerita dekat aku, benda apa yang tolak kau?" Tanya anuar yang masih bercangkung dihadapan aku. Lampu suluh dihala dekat muka aku.
Belum sempat aku nak buka mulut, tiba-tiba..
"Hmmmm"
Ada satu suara garau menyapa kitaorang dari arah belakang. Aku berpaling. Anuar dan mizan cepat-cepat menyuluh ke arah tangga. Depan mata aku, yusuf yang berdiri ditengah-tengah tangga. Dahi aku berkerut memandang riaksi yusuf ketika itu.
"Dia kena rasuk" ucap aku berbisik dekat anuar.
"Haaa?"
Aku memandang mata yusuf. Mata hitamnya hilang. Tak lama tu, dia menyeringai memandang ke arah kitaorang. Bapak seram siak masa dia senyum tu. Anuar nak bangun, tapi aku cepat-cepat halang. Aku buka sweater yang aku pakai dan aku keluarkan botol air batu delima.
"Dia tu kena rasuk. Kalau kau pergi macam itu dekat dia tak akan jadi apa. Kau bawa botol ni dan kau ruqyah kan dia. Air ni kau simbah biar tepat kena kat ubun-ubun." Ucap aku seraya balut botol air batu delima dengan sweater dan serah dekat anuar.
"Okay-okay. Mizan kau tolong aku. Sham kau jaga j"
"Baik-baik" ucap sham.
Mizan dan anuar terus meninggal kan aku dengan sham dekat situ. Aku memang tak daya dah. Badan aku sakit betul masa tu. Aku hanya terdiam sambil memandang ke depan. Tak lama kemudian sham menyuluh ke arah muka aku. Mata aku pejamkan sebab silau kena lampu torchlight tu.
"J, kau jangan mati lagi j. Aku minta maaf kalau aku ada buat silap dengan kau. Kau lah kawan perempuan yang aku ada. Yang aku sayangi. Kesayangan aku. Budak kecik aku. Jangan lah tinggalkan aku. Jangan lah mati lagi." Ucap hisham.
Sepantas kilat aku hanyun tangan dan tepat kena pipi si sham.
"Adoi!"
"Aku belum mati lagi lah setan. Apa kau ingat aku jatuh bangunan ke? Aku jatuh tangga je pun." Ucap aku.
"Eh kau hidup lagi j?" Tanya sham.
Dahi aku berkerut dan memandang sham di sebelah kanan.
"Bila pulak aku mati ni gila?"
"Tak ada lah. Aku tengok kau diam je. Pastu tutup mata. Mana aku tahu. Sakit tau pipi aku kau tampar."
"Meh sini aku tampar lagi sekali. Kau nak?"
"Eh tak nak tak nak tak nak." Sengih sham.
"Apa doakan aku mati. Kalau aku mati betul-betul, aku jadi hantu, orang yang pertama aku kacau adalah kau!!"
Sham yang tengah bercangkung kat depan aku terus mengubah duduk disebelah aku.
YOU ARE READING
TEAM PARANORMAL X EXTREME 2
HorrorHai Assalamualaikum.. kali ni aku nak ceritakan team paranormal x extreme bahagian dua.. stay tuned