BAB 5

213 23 0
                                    

"Macam mana? Apa perasaan korang berdua?" Tanya aku

"Ya allah j, masa memula masuk tu agak berdebar juga lah. Lepas tu aku cari port dan duduk kat tepi pintu. Tiba-tiba bulu roma aku meremang. Sumpah duh." Ucap danial

Aku hanya tersenyum.

"Tapi best tak?"

"Sumpah best gila." Sampuk ben pulak sambil mengelap peluh yang keluar dekat dahi.

Aku hanya menganggukkan kepala.

"So next? Siapa yang nak masuk?"

"Aku."

"Siapa nama kau?"

"Nama aku haikal"

"Siapa yang nak masuk dengan haikal?"

Semua diam tak berkutik. Aku terus memandang seseorang.

"Kau yang red tshirt ni. Kamu nama apa?"

"Yusuf"

"Okay. Yusuf ko partner dengan haikal. Nah walkie talkie ni. Nanti apa-apa kau tekan je punat kat situ."

Yusuf hanya menganggukkan kepala. Dia dengan haikal melangkah masuk ke dalam rumah tersebut. Aku hanya memandang yusuf dari belakang. Aku tersentak seketika.

"Kau okay tak j?" Tanya anuar tiba-tiba.

Aku berpaling memandang anuar lantas menganggukkan kepala.

Setengah jam telah berlalu. Tapi kelibat yusuf dan haikal tak kelihatan. Aku memandang jam dekat pengelangan tangan.

"J something wrong ni j. Dah 40 minit dah ni diaorang berdua tak keluar ni." Ucap anuar.

Aku terus bangun berdiri.

"Itu lah tu." Ucap aku seraya capai torchlight. Aku terus melangkah.

"Eh kau nak kemana j?" Tanya anuar.

"Budak dua orang tu tak keluar lah gila. Dah berapa minit dah ni."

"Tak apa, Kita tunggu lagi 10 minit, kalau diaorang tak keluar kita masuk." Ucap anuar.

"Dalam 10 minit tu boleh bermacam-macam jadi" ucap aku seraya melangkah masuk ke halaman depan banglo tersebut.

Sampai saja dipintu utama, aku letak tapak tangan kat atas simen. Ada satu aura yang kurang best.

"Kenapa j?" Tanya sham.

Aku cepat-cepat rempun masuk ke dalam rumah dan berhenti ditengah-tengah ruang tamu. Aku menyuluh sekeliling. Kelibat yusuf dengan haikal tak ada diruang tamu.

"Kita berpecah!" Ucap aku seraya naik kat tingkat atas.

Sampai di tingkat atas aku terus buka satu persatu pintu yang ada. Tapi kosong. Aku menyuluh sekeliling. Tiba-tiba aku perasan ada satu tangga untuk naik ke tingkat atas. Aku pandang tangga tu dengan pandangan yang pelik. Pelik sebab tangga tu hanya bertemu dinding. (Kalau korang faham, korang faham lah.. kalau korang tak faham, pandai-pandai lah 🤣) aku terus keluarkan botol air batu delima.

"Allahu la ilaha illa Huwa, Al-Haiyul-Qaiyum. La ta'khuzhuhu sinatun wa la nawm. Lahu ma fis-samawati wa ma fil-'ard. Man zhal-lazhi yashfa'u 'indahu illa bi-izhnihi. Ya'lamu ma baina aidihim wa ma khalfahum. Wa la yuhituna bi shai'im-min 'ilmihi illa bima sha'a. Wasi'a kursiyuhus-samawati wal ard,
Wa la ya'uduhu hifdzhuhuma Wa Huwal 'Aliyul-Azheem! Allahuakbar!!" Ucap aku seraya simbah air batu delima dekat dinding tersebut.

Dalam 15 minit macam tu, aku terdengar bunyi suara orang minta tolong. Sayup-sayup suaranya. Aku cepat-cepat menyuluh sekeliling. Kosong. Terakhir aku suluh ditangga tersebut. Baru aku nampak bahagian ditingkat tiga tersebut. Aku cepat-cepat naik dan menyuluh. Ada bilik di atas. Aku terus tekap telinga aku dekat pintu yang pertama. Tapi tak dengar apa-apa. Pintu kedua, aku buat benda yang sama. Kosong. Pintu yang ketiga, baru aku dengar bunyi suara orang sayup-sayup. Aku pulas tombol pintu, tapi berkunci. Tanpa membuang masa, aku terus ambil jarak sebab aku nak tendang pintu tersebut. Tiba-tiba......

"J!"

Aku berpaling. Anuar sham dan mizan tengah berlari-lari anak naik tangga.

"Kenapa weh?" Tanya sham.

"Aku rasa macam ada orang dalam ni."

"Oh yeke?"

"Haah. Cepat tendang!" Suruh aku.

Anuar terus menendang pintu tersebut. Terbuka saja pintu, aku cepat-cepat menyuluh ke dalam bilik tersebut. Kosong. Aku berpaling memandang ke arah diaorang.

"J, kau cakap kau dengar suara diaorang dalam bilik ni" ucap anuar

"Ye, aku dengar."

"Tapi kosong." Ucap mizan.

"Itu lah masalahnya" ucap aku lagi lantas menyuluh sekeliling.

"Kau tersalah dengar kot" sampuk sham.

Aku melangkah setapak kebelakang.

"Eh kejap."

"Kenapa?" Tanya anuar.

Aku tak jawab pertanyaan anuar malah aku menyuluh kebelakang mizan.

"Tadi masa aku naik, aku cuma nampak ada 3 pintu je. Tapi macam mana boleh ada pintu kat situ?"

Semua orang berpaling memandang ke arah pintu yang aku suluh tu. Pintu tu betul-betul berada di sebelah tangga. Mustahil lah kalau aku tak nampak sedangkan aku suluh keliling kot masa aku naik sorang-sorang.

"Kau tak perasan kot."

"Anuar, aku ni tak buta lagi okay. Memang aku tak nampak pintu kat tangga ni. Aku cuma nampak hanya ada 3 pintu je kat sini."

Belum sempat aku nak sambung cakap, tiba-tiba....

"Tolong.........."

TEAM PARANORMAL X EXTREME 2Where stories live. Discover now