"Janna, kau kena tenang. Benda tu tengah permainkan diri kau sekarang." Ucap aku dalam hati sambil meletakkan tangan kanan di dada.
Dalam aku keadaan macam itu, tiba-tiba.
"Argh!!!!! Tolong!!"
Dalam keadaan mata aku terpejam, aku melangkah perlahan-lahan dan berhenti di tengah-tengah ruang tersebut. Sesekali telinga aku menangkap bunyi orang berlari dibelakang. Kejap-kejap telinga aku menangkap bunyi tangisan dan hilaian ketawa.
Tiba-tiba...
"Pap"
Tangan kiri aku di pegang oleh seseorang. Aku buka mata dan pandang kiri. Di sebabkan gelap, aku memang tak nampak apa-apa tetapi rasa tangan dipegang tu memang ada. Aku pejam mata kembali.
"Allahu la ilaha illa Huwa, Al-Haiyul-Qaiyum. La ta'khuzhuhu sinatun wa la nawm, Lahu ma fis-samawati wa ma fil-'ard. Man zhal-lazhi yashfa'u 'indahu illa bi-izhnihi. Ya'lamu ma baina aidihim wa ma khalfahum. Wa la yuhituna bi shai'im-min 'ilmihi illa bima sha'a.
Aku keluarkan botol air dari dalam bag pinggang sambil mulut aku terus baca surah.
"Wasi'a kursiyuhus-samawati wal ard,
Wa la ya'uduhu hifdzhuhuma Wa Huwal 'Aliyul-Azheem! Allah!!!" Jerit aku sambil aku melemparkan botol air tersebut di depan. Air tersebut merecik di merata tempat."Argh!!!!!!!"
Tak lama kemudian suasana yang gelap tadi terus menjadi terang. Perlahan-lahan aku buka mata dan memandang sekeliling. Aku terus keluarkan tasbih yang berada di dalam bag dan aku lilit tangan kanan aku dengan tasbih tersebut. Aku memandang pintu yang berada di sebelah kanan aku lalu tombol pintu aku pulas perlahan. Terbuka saja pintu tersebut, aku perasan beberapa budak perempuan tengah duduk dalam posisi memeluk antara satu sama lain dan dalam ketakutan.
"Sis."
"Ye." Jawab aku sambil memandang sekeliling.
Kelibat adik aku tak ada dalam bilik tersebut.
"Crystal tak ada dalam bilik ni sis." Ucap salah seorang budak perempuan tersebut.
Aku memandang budak tu.
"Crystal kemana?"
Budak perempuan itu terus bangun dan melangkah ke arah aku. Tak lama tu dia tunjuk ke arah bilik bertentangan dengan bilik dia.
"Itu bilik siapa? Crystal?" Tanya aku.
Budak perempuan tu gelengkan kepala.
YOU ARE READING
TEAM PARANORMAL X EXTREME 2
HorrorHai Assalamualaikum.. kali ni aku nak ceritakan team paranormal x extreme bahagian dua.. stay tuned