"Bukan. Bilik crystal dekat sana." Tunjuk budak perempuan tu. (Bilik yang aku buka masa memula tu.)
"Itu bilik stor" ucap budak perempuan tu lagi.
Aku hanya menganggukkan kepala dan melangkah menuju ke arah bilik stor tersebut diikuti oleh budak perempuan tadi. Tombol pintu aku pulas tetapi berkunci. Aku tekapkan telinga dekat pintu. Tak lama tu.
"Arghhh!!! Ann tolongggg!!!"
"Sis hati-hati." Ucap budak perempuan tu sambil memegang tangan kiri aku.
Aku hanya menganggukkan kepala dan aku mengundur beberapa tapak kebelakang. Aku menundukkan kepala dan menarik nafas panjang.
"WATILKAAL AM TSA LU NODHZRIBUHA LINNAASI LAALLAHUM YATAFAKKARUUNA.. ALLAHUAKBAR !!" Jerit aku lantas merempuh pintu tersebut.
"Aduh!" Ucap aku perlahan.
Lengan kiri aku yang terasa sakit, aku picit perlahan.
"Sis!!" Jerit budak perempuan tu dari luar bilik.
Aku mengangkat kepala memandang kedepan.
"Ahhhhh" jerit crystal sambil berlari ke arah aku dan kedua tangannya berada tepat dileher aku.
Aku terus memegang tangan crystal yang tengah cekik leher aku.
"Crystal!! Aku ni." Ucap aku dengan suara yang tenggelam timbul.
"Hmmm... hmmmm." Hembusan kuat kedengaran dari crystal.
"Sis!!" Panggil budak perempuan yang masih lagi berdiri berdekatan pintu.
Aku berpaling dengan perlahan lahan.
"To..long ten..dang botol tu.." ucap aku dengan suara yang tersekat.
Nafas aku bagai tersekat. Muka aku terasa kebas. Cepat-cepat budak perempuan tu tendang botol air batu delima ke arah aku.
Perlahan-lahan aku ambil botol air tersebut lalu aku tuang ke atas tasbih yang aku lilit di tangan."Qul Huwallahu Ahad. Allahussomad. Lam Yalid Walam Yuulad. Walam Yakullahu Kufuwan Ahad. Allahuakbar!!" Jerit aku seraya meletak tasbih di dahi crystal.
Serta merta crystal mengelupur dan terlepas genggaman tangan crystal di leher aku.
"Uhuk. Uhuk." Aku terbatuk-batuk kecil dan seraya untuk bangun. Kepala auto jadi pening.
Aku mengeluarkan telefon dan mendail nombor anuar. Aku memandang crystal yang tengah tersandar dekat dinding.
"Hello, j"
"Tolong datang kat rumah crystal." Ucap aku dalam keadaan tercungap.
"Eh kau kenapa ni?" Tanya anuar lagi.
Belum sempat aku nak jawab pertanyaan anuar, crystal terus merangkak ke arah aku (macam seekor monyet) dan dia terus terkam ke arah aku membuatkan aku dengan dia sekali terpelanting keluar dari bilik. Aku terlentang dan crystal berada di atas badan aku.
"Allahuakbar" ucap aku.
Crystal ni badan dia sedikit chubby. Aku pulak berat hanya 40kg je ditambahkan lagi dengan benda tu rasuk adik aku jadi berdouble tripple lah kekuatan adik aku tu. Crystal yang duduk di atas aku sambil kedua tangannya di hayun ke kiri dan kanan ke arah muka aku. Sakit dia tak boleh bawa bincang mat. Darah mengalir dekat bibir aku.
'Ya allah! Kau selamatkan aku' ucap aku dalam hati.
Masa ni aku dah fikir yang aku akan mati di tangan adik aku dan benda tu.
"Nenek!!!! Allahuakbar!!" Jerit aku kuat.
Lepas je aku menjerit, tiba-tiba tubuh crystal terangkat dan jatuh kebelakang. Aku terus bangun dan perlahan-lahan berdiri di bantu oleh budak perempuan tersebut.
"Sis okay?"
Aku hanya mengangguk kepala.
"Masuk dalam bilik dan tutup pintu. Jangan keluar selagi aku tak suruh keluar." Ucap aku perlahan.
Budak perempuan tu terus masuk ke dalam bilik dan pintu di kunci. Darah yang mengalir di bibir aku, aku lap dengan baju. Aku memandang crystal yang tengah terbaring tak berdaya tapi mata masih lagi berkelip-kelip. Tak lama tu, aku capai botol air delima dan aku terus melangkah ke arah crystal. Aku duduk di atas crystal dan Leher dia aku cekik. Masa ni sumpah aku dah tak sedar apa yang berlaku. aku sendiri tak tahu sebab apa.
"Allahu la ilaha illa Huwa, Al-Haiyul-Qaiyum. La ta'khuzhuhu sinatun wa la nawm, Lahu ma fis-samawati wa ma fil-'ard. Man zhal-lazhi yashfa'u 'indahu illa bi-izhnihi. Ya'lamu ma baina aidihim wa ma khalfahum. Wa la yuhituna bi shai'im-min 'ilmihi illa bima sha'a. Wasi'a kursiyuhus-samawati wal ard,
Wa la ya'uduhu hifdzhuhuma Wa Huwal 'Aliyul-Azheem! Allahuakbar!!" Ucap aku seraya sumbat muncung botol air delima ke dalam mulut crystal.Crystal masa ni mengelupur teruk.
"Kau telan air ni syaitan!!!!" Jerit aku dan dalam masa yang sama aku picit botol tu dan air menderu-deru masuk ke dalam mulut crystal.
Tasbih yang aku lilit dekat tangan kanan, aku tekan dekat dahi dia. Crystal terus mengelupur dan mata dia terus bertukar jadi putih.
"Allah!!!!!!!!" Jerit aku kuat bergema dekat ruang atas.
YOU ARE READING
TEAM PARANORMAL X EXTREME 2
HorrorHai Assalamualaikum.. kali ni aku nak ceritakan team paranormal x extreme bahagian dua.. stay tuned