BAB 47

181 21 2
                                    

"Dah siap dah. Tapi okay ke kita bertolak malam ni anuar?" Tanya aku lantas menyerahkan bag pakaian dekat anuar.

Anuar yang tengah ralit menyusun bag di dalam bonet berpaling sekilas ke arah aku.

"Apa yang tak okay? Cuba cerita." Tanya anuar.

"Tak ada lah. Sekarang ni pukul lapan masih okay tapi kita akan sampai sana maybe pagi." Ucap aku.

"Jadinya?" Tanya anuar seraya berdiri di depan aku sambil berpeluk tubuh.

Aku menarik nafas dan menyeluk kedua tangan di dalam poket.

"Jadinya kau rasa perjalanan kita ni tak akan jadi apa-apa ke?"

Anuar terdiam. Tak lama tu dia bersuara.

"Aku ada kau dan kau boleh detect kalau kalau ada benda nak berlaku. Jadi dekat situ aku dah tak risau. Dan aku rasa perjalanan kita akan selamat. Insyallah dengan izin Allah." Ucap anuar.

"Okay lah kalau kau dah cakap macam itu" ucap aku seraya berpaling melihat crystal tengah berborak dengan sham.

"Kita gerak sekarang." Ucap anuar.

Aku hanya mengangguk tanda setuju.

"Jom!" Laung anuar dekat sham dan juga crystal.

Aku terus masuk ke dalam kereta dan diikuti oleh anuar dan juga crytal.

"Sham tolong tutup pintu pagar." Laung aku dari dalam kereta.

"Baik bos!"

Perjalanan malam itu amat tenang dan mendamaikan. Tetapi hati aku tetap juga terusik. Sesekali aku pandang crystal yang tengah ralit bermain telefon di sebelah. Aku turunkan tingkap dan membuang pandang di luar. Best siak. Perjalanan memakan masa 7 atau 8 jam untuk sampai ke destinasi. Nasib baik hani tinggalkan location. Kalau tak huru hara juga aku nak kena call dia atau sebaliknya. Tengah aku mengelamun tiba-tiba.

"J" panggil sham.

"Hurm." Jawab aku tanpa memandang sham.

"Kau nak singgah mana-mana tak? Crystal?"

Aku berpaling memandang crystal. Lambat-lambat crystal mengangguk. Aku membetulkan duduk.

"Kita singgah lah dekat mana-mana. Nanti tak payah singgah dah. Beli air dan makanan siap-siap." Ucap aku.

"Okay." Balas sham dan anuar serentak.

Dalam sejam macam tu, anuar terus berhentikan kereta dekat rnr. Aku dengan crystal terus turun dari kereta dan melangkah ke arah deretan kedai makan yang ada dekat situ. Sebenarnya aku agak fobia nak singgah dekat rnr tetapi tawakal jelah. Haha!

"Nak pergi tandas tak?" Tanya aku.

"Nak." Balas crystal sambil dia mengambil beberapa jajan dan juga air.

"Eh jom kita makan dulu nak tak? Tiba-tiba rasa lapar pulak aku." Ucap sham.

Aku berpaling memandang sham.

"Kau tak makan ke gila tadi?" Tanya aku.

"Aku dah makan dah tadi tapi entah lah aku rasa lapar pulak." Ucap sham lantas tersengih.

"Hmmm" balas aku.

Selesai membuat pesanan dan selesai makan, aku dengan crystal terus melangkah ke arah tandas yang terletak agak jauh sedikit dari deretan kedai tersebut.

"Ann, Gelap lah." Ucap crystal lantas memegang tangan kiri aku.

"Dekat sini memang lah gelap. Sana tu ada lampu" ucap aku.

"Hehe tiba-tiba rasa macam tak nak kencing pulak." Ucap crystal sambil tersengih.

Aku berpaling memandang crystal.

"Kau jangan macam-macam. Nanti tak berhenti dah. Kalau berhenti pun mungkin dekat nak sampai nanti. Lebih baik kencing sekarang."

"Hmm ala." ucap crystal.

Nak atau tak nak, crystal melangkah juga ke tandas. Sampai saja tandas aku memandang kawasan belakang tersebut. 'Alamak hutan.' Ucap aku dalam hati.

"Sini kan?" Tanya crystal.

Aku hanya mengangguk sambil memandang pintu tandas yang tertutup.

"Teman aku masuk dalam tandas sekali." Ucap crystal.

Aku terus masuk ke dalam tandas tersebut. Dekat dalam ada empat bilik.

"Ann, ada orang ke?" Bisik crystal dekat telinga aku dari belakang.

"Jap." Ucap aku

Aku terus melangkah dan menolak pintu yang pertama, Tetapi berkunci. Pintu kedua juga berkunci. Pintu ketiga dan keempat tak berkunci. Aku memandang semula tandas yang berkunci tiba-tiba jantung aku berdegup laju.

"Kau masuk dekat sini." Ucap aku berbisik seraya menarik crystal masuk ke tandas paling hujung.

Crystal memegang tangan kanan aku lantas menggelengkan kepala.

"Cepat lah, Tak payah kunci pintu aku tunggu dekat sini."

Crystal memandang ke arah aku.

"Janji?" Ucap crystal

Dahi aku berkerut.

"Eh gila. Nampak ni aku pegang pintu." Ucap aku seraya goyangkan pintu perlahan.

Crystal terus masuk ke dalam tandas tersebut. Masa aku tengah tunggu dekat pintu, tiba-tiba pintu masuk tandas terbuka. Aku bergerak sedikit untuk mengintai. (Ini depan mata aku sendiri apa yang aku nampak.)

TEAM PARANORMAL X EXTREME 2Where stories live. Discover now