"Hekhekhek dah tidur ke?" Ucap aina.
Tapi masa ni, bukan suara aina tau. Aku dah lama kenal aina dan aku tahu suara dia macam mana. Suara yang tanya dah tidur ke tu ibarat macam suara nenek tua. Weh meremang siak masa ni.
"Aku tanya!! Dah tidur ke?" Tanya aina dengan suara dia dah berubah seratus peratus jadi garau.
Tiba-tiba aku dengar nafas mizan seperti sesak. Dia seolah-olah seperti kena cekik. Keadaan gelap memang tak nampak apa. Aku cepat-cepat capai telefon dan aku terus suluh ke arah depan. Ternyata mizan yang tidur di bahagian hujung sekali kena cekik. Aina berpaling dan memandang ke arah aku. Masa tu bukan lagi wajah aina.
"Aina!!" Jerit aku kuat seraya bangun dan menolak tubuh aina mengunakan badan aku.
Anuar cepat-cepat buka lampu. Aina yang terbaring di tepi mizan terus bangun dan bercangkung. Mizan dah ditarik oleh sham ke tepi.
"Aku nak ajar kau ni sikit," ucap aku seraya capai bag pinggang dan zip aku tarik. Botol air batu delima aku keluarkan.
"Allahu la ilaha illa Huwa, Al-Haiyul-Qaiyum. La ta'khuzhuhu sinatun wa la nawm. Lahu ma fis-samawati wa ma fil-'ard. Man zhal-lazhi yashfa'u 'indahu illa bi-izhnihi. Ya'lamu ma baina aidihim wa ma khalfahum. Wa la yuhituna bi shai'im-min 'ilmihi illa bima sha'a.
Aina mengelupur kepanasan.
"Pegang dia" arah aku kuat.
Anuar dan sham terus melangkah ke arah aina dan kedua tangan aina di pegang
Aina meronta-ronta kuat.
"Hmmmm. Hmmmmm"
Wasi'a kursiyuhus-samawati wal ard,
Wa la ya'uduhu hifdzhuhuma Wa Huwal 'Aliyul-Azheem! Allah!!!" Ucap aku seraya menuang air batu delima ke atas kepala aina."Arghhhhhh!!" Jerit aina kuat.
Tiba-tiba. Aku tak tahu mana salah aku, tangan aina terlepas dari pegangan tangan anuar dan sham, aina terus tolak aku kebelakang. Nak kata melayang jauh tu tak ada lah. Tetapi agak jauh juga lah aku terbaring. Anuar dan sham pun kena tolak dengan aina dan dia berlari ke arah pintu. pintu di buka lantas dia panjat pagar dan bercangkung dekat atas tembok pagar batu tersebut. Dia berpaling memandang kitaorang dan tak lama tu dia melompat keluar. Aku dengan yang lain terus melangkah ke arah pintu pagar. Dalam 15 minit macam tu aku dengan yang lain terus masuk ke dalam rumah. Belum sempat aku nak duduk dekat sofa, tiba-tiba abang ben meluru ke arah kitaorang.
"Aina mana aina." Ucap abang ben.
Matanya melilau ke kiri dan kanan.
"Aina dah keluar." Ucap anuar.
"Aduh!" Ucap abang ben.
Aku terus melangkah ke arah botol air batu delima. Airnya berkurang sedikit dan aku terfikir.
"Tak berkesan?" Tanya aku sendirian.
"Kau tengok apa j?" Tanya anuar.
Aku berpaling sekilas ke arah anuar dan aku berpaling semula ke arah botol yang aku pegang.
"Tak, air ni macam tak berkesan dekat aina." Ucap aku seraya duduk dekat sofa.
"Batu delima kau mana?" Tanya anuar.
"Ada."
"Aku rasa kau dah lama tak rendam batu tu dalam air tu j. Mungkin sebab itu tak berkesan dekat aina." Ucap anuar.
Aku hanya terdiam. Ada betulnya juga apa yang anuar katakan. Sepatutnya batu delima itu kena rendam di dalam air. Tapi aku dah lama tak rendam batu tersebut. Aku terus keluarkan bungkusan kain kuning yang berada dalam bag dan aku buka. Batu delima merah terpancar warna kemerahan serta batu delima kuning, terpancar warna kekuningan. Aku terus masuk ke dalam air tersebut. Air tersebut seperti mengelegak seketika. Tak lama tu buih-buih tersebut hilang.
Kringg.... Krring....
Aku dan yang lain berpaling ke arah abang ben. Abang ben terkaku sambil memandang skrin telefon.
"Siapa yang call ben?" Tanya anuar.
"Mak aina."
"Buka loudspeaker" ucap aku.
Abang ben menganggukkan kepala lantas butang hijau ditekan dan cepat-cepat loudspeaker pun ditekan.
"Hello mak."
"Apa yang kamu dah buat dekat aina ni ben? Siapa perempuan yang buat aina?"
Abang ben memandang ke arah aku.
"Perempuan mana mak?" Tanya abang ben.
"Kau jangan nak bodoh-bodohkan aku ben. Aku tahu perempuan tu simbah air dekat aina kan? Kau suruh budak perempuan tu balik kalau tidak, siap kau." Ucap mak aina.
"Mak sabar dulu mak. Kawan ben nak pulihkan aina je mak."
"Kau jangan nak buat gila dengan aku bennnnn! Ha ha ha" ucap mak aina yang sudah berubah suara jadi garau.
Abang ben terus campak telefon ke atas sofa. Dia memandang ke arah aku dan juga yang lain. Panggilan tersebut dimatikan.
YOU ARE READING
TEAM PARANORMAL X EXTREME 2
HorrorHai Assalamualaikum.. kali ni aku nak ceritakan team paranormal x extreme bahagian dua.. stay tuned