Abang ben ketawa kuat.
"Haha! Bangang." Ucap aku
Anuar terus baling kain tuala ke arah sham.
"Adoi." Ucap sham sepatah.
"J kau sini! Tolong aku angkat makanan ni" panggil anuar.
"J, kau jangan j. Duduk dengan aku dekat sini." Ucap sham pulak.
Abang ben hanya ketawa berdekah-dekat melihat anuar dan sham. Aku terus melangkah dan duduk di sebelah abang ben.
"Padan muka korang. J pilih aku." Ucap abang ben.
"Malas aku nak layan korang berdua. Gila" ucap aku perlahan.
Aku memejamkan mata. Kepala aku kembali berdenyut-denyut yang maha hebat. Aku meletakkan kepala di kepala sofa serta mendongakkan kepala memandang atas. Anak mata aku mengikut kipas yang berpusing. Tangan aku masih lagi memegang tasbih tadi sambil aku menarik satu persatu biji tasbih tersebut. Tak lama tu aku memejamkan mata.
"Subahanallah, subahanallah, subahanallah" baca aku dalam hati.
"J"
Aku terus buka mata.
"Jom makan" ucap anuar lantas menghulur bungkusan makanan tersebut.
Bungkusan tersebut bertukar tangan. Aku terus bangun dan duduk di bawah bersama yang lain.
"Okay apa yang kita nak bincangkan tu?" Tanya anuar.
"Tadi j cakap kalau tak ada apa-apa hari ni korang nak balik? Betul ke?" Tanya abang ben.
"Betul lah tu apa yang j cakap." Ucap anuar seraya memandang ke arah aku.
"Okay macam ni, kejap lagi aku ingat nak pergi dekat rumah mak mentua aku. Aku ingat nak bawa si aina tu balik dan aku harap j dapat ubatkan dia." Ucap abang ben seraya berpaling memandang ke arah aku.
"Boleh j?" Tanya abang ben.
Semua berpaling ke arah aku.
"Insyallah aku cuba." Ucap aku perlahan.
Aku tak berapa nak confiden untuk ubatkan si aina tu. Nampak macam aina tu kuat sangat.
"Kau yakin ke si aina tu nak ikut kau balik dalam keadaan dia macam itu?" Tanya sham.
"Aku kena pujuk dia lah walau macam mana sekali pun."
Aku hanya mengangguk kepala tanda setuju apa yang abang ben nak buat. Selesai aku makan, aku terus melangkah ke luar rumah untuk hisap rokok. Tepat pukul 3 petang, abang ben keluar untuk balik ke rumah mak mentuanya yang terletak tak jauh dari taman cempaka ni. Aku dengan yang lain-lain macam biasa menunggu abang ben balik dengan aina. Tunggu punya tunggu dekat nak maghrib baru abang ben sampai dengan aina. Aku dengan yang lain berpandangan sesama sendiri.
"Kenapa baru sekarang kau sampai ben?" Tanya sham.
"Haah, luka-luka dekat muka kau ni kenapa ben?" Tanya mizan pulak.
"Panjang ceritanya. Luka-luka ni aku baru lepas bergelut dengan aina masa nak balik tadi."
"Allahuakbar" ucap sham.
"Mana aina?" Tanya aku.
Abang ben berpaling memandang ke arah aku.
"Ada dalam kereta." Ucap abang ben.
Abang ben terus melangkah ke arah kereta termasuk aku dengan yang lain.
"Kau ikat dia ke tadi ben?" Tanya anuar.
"Haah. Kalau aku tak ikat dia tadi memang dia akan buka pintu kereta untuk lari." Ucap abang ben seraya masuk ke dalam kereta untuk buka tali seatbelt yang diikat kedua tangan dan tubuh aina.
Aina ditarik keluar dari kereta. Belum sempat abang ben nak bawa masuk aina ke dalam rumah, aina terus lari meluru ke arah rumah kosong. Aku berpandangan dengan sham dan juga anuar.
"Aduh" ucap abang ben mengeluh.
Aku dengan yang lain terus melangkah masuk ke perkarangan rumah kosong tersebut.
"Torchlight" ucap aku.
Anuar terus menghulur torchlight ke arah aku dan aku cepat-cepat menghulur ke dalam rumah kosong tersebut.
"Bismillahirrahmanirrahim" ucap aku seraya masuk ke dalam rumah kosong.
Aku memandang sekeliling. Kedudukan rumah kosong ni agak pelik sedikit dan tak sama langsung dengan rumah abang ben. Aku dengan yang lain terus melangkah ke bahagian tengah rumah kosong. Abang ben dengan sham terus menuju ke arah bilik yang terletak di bahagian tengah.
"Ada aina tak?" Tanya aku.
"Tak ada." Ucap abang ben.
Aku hanya mengangguk kepala dan melangkah ke arah lagi satu bilik yang terletak di bahagian belakang. Masa aku tengah melangkah nak ke arah bilik tu, tiba-tiba...
Bum!!
Aku dengan yang lain terus mendongakkan kepala. Abang ben cepat-cepat melangkah ke arah tangga untuk naik ke atas. Dalam 15 minit macam tu abang ben turun ke bawah semula.
"Ada?" Tanya anuar.
Abang ben hanya menggelengkan kepala.
YOU ARE READING
TEAM PARANORMAL X EXTREME 2
HorrorHai Assalamualaikum.. kali ni aku nak ceritakan team paranormal x extreme bahagian dua.. stay tuned